Elektrische wagens

Bwa facebookgroepen staan vol met hetzelfde issue hoor :p

Allemaal met een zelfgeknutselde frunk natuurlijk.
Nu, dat je de motorkap zo hard moet dichtsmijten is niet normaal nee. Mijn motorkap met gasveren sluit veel makkelijker. Heb dat nooit zelf dichtgedaan maar wel al gezien.

Dan maar een officieel filmpje van BMW:

Dat werkt dus niét bij de iX3 :p
Heb je al eens gekeken in u boekje? Zoals die speciale gast van u eerste filmpje. :D

Daar staat in dat je het van 50cm met kracht moet sluiten. Zoals hij ook zei dat bij zijn 5 serie het anders was. Daar was het zelfde als dit filmpje.

Ik denk dat als je een EV krijgt via je werk, je gerust bij iets duurders dan de Lidl kan gaan :p
Mijn nonkel en tante zijn 10x zo rijk als ik (eerder 100x maar ik wil niet opscheppen :biglaugh:), hebben letterlijk miljoenen en een kast van een huis (lees villa) staan.

Die mensen gaan altijd naar den Aldi en de Lidl. Hoe goedkoper hoe beter. Elke cent telt daar. En ja die hebben ook ne bedrijfswagen.

En je gaat mij niet zeggen dat dit de enige mensen met geld zijn die dat doen. :tongue:

Mijn nonkel en tante zijn 10x zo rijk als ik (eerder 100x maar ik wil niet opscheppen :biglaugh:), hebben letterlijk miljoenen en een kast van een huis (lees villa) staan.

Die mensen gaan altijd naar den Aldi en de Lidl. Hoe goedkoper hoe beter. Elke cent telt daar. En ja die hebben ook ne bedrijfswagen.

En je gaat mij niet zeggen dat dit de enige mensen met geld zijn die dat doen. :tongue:
Nee letterlijk iedereen kan naar de Lidl gaan, zelfs de Couckes van deze wereld. Maar ik doelde eerder op je vorige comment, waarbij ik toch denk dat de EV-rijders meestal degenen zijn met wat meer geld om te spenderen :p

Allemaal met een zelfgeknutselde frunk natuurlijk.
Nu, dat je de motorkap zo hard moet dichtsmijten is niet normaal nee. Mijn motorkap met gasveren sluit veel makkelijker. Heb dat nooit zelf dichtgedaan maar wel al gezien.
En toch is het de bedoeling dat je die motorkap inderdaad met een serieuze zwier dichtgooit. Voldoende snelheid of hij gaat niet in het slot maar enkel het hoofdslotje.
Ik denk dat als je een EV krijgt via je werk, je gerust bij iets duurders dan de Lidl kan gaan :p
Wat is dat nu weer voor onzin? Naar de Lidl of Aldi gaan heeft toch niks te maken met wat uw werkgever u aanbied of met welke wagen je rijdt?
Het gaat zelfs niet om hoe vermogend je bent.

Wat is dat nu weer voor onzin? Naar de Lidl of Aldi gaan heeft toch niks te maken met wat uw werkgever u aanbied of met welke wagen je rijdt?
Het gaat zelfs niet om hoe vermogend je bent.
Ik vind dat nochtans wel kloppen. Hetgeen je in een LIDL vindt, maar bij Aldi is het 100 keer erger, is kwalitatief echt onder de maat. Je moet echt eens proberen om een volledige week gezond te eten met vers uit die winkels.

Het aanbod aan gezond en kwalitatief is zo klein, het aanbod aan spotgoedkoop en verschrikkelijk ongezond is gigantisch. Dat laatste - veel voor weinig - hangt onlosmakelijk vast aan inkomen.

Mensen met veel geld, en daar reken ik mijzelf niet bij, kunnen het betalen om te gaan winkelen in een deli of een supermarkt die meer belevingscentrum is, rijk&gevarieerd eten biedt, goeie wijnen heeft,… en betalen daar vaak ook graag wat meer voor.

Die gaan echt niet, en daar reken ik mijzelf wel bij, 30 minuten staan aanschuiven aan een extreem inefficiënte kassa nadat ze na 45 minuten zoeken tussen chips, chocola en ranzig vlees eindelijk een tomaat hebben gevonden die niet bedorven is.

Mensen met geld hebben (helaas?) die keuze, die anderen niet hebben. Maar lidl/aldi shoppen gaat hand in hand met inkomen (of je bent niet gevoelig voor kwaliteit)

ik dacht dat dat hier over elektrische wagens ging.. blijkbaar ist verzeild in Lidl vs aldi.... :unsure:

Voor terug on topic te gaan. Wie is hier 100% content van zijn elektrische wagen.
Ik moet wel zeggen dat ik me geërgerd heb deze winter aan de verminderde range. Nu het weer wat warmer is ebt de ergernis wel weg.

Ander 'anekdotisch' verhaal die me opviel is dat de vrouwelijke collega's hun wagen (tesla/ID4/etc...) meestal tot 100% opladen. Toen ik dat zei dat dit niet zo heel goed is voor de batterij vielen die precies uit de lucht.
Ik vermoed dat de tweedehands markt binnen 3-5 jaar overspoeld gaat worden door autos met afgeleefde batterijen.

Ik vind dat nochtans wel kloppen. Hetgeen je in een LIDL vindt, maar bij Aldi is het 100 keer erger, is kwalitatief echt onder de maat. Je moet echt eens proberen om een volledige week gezond te eten met vers uit die winkels.

Het aanbod aan gezond en kwalitatief is zo klein, het aanbod aan spotgoedkoop en verschrikkelijk ongezond is gigantisch. Dat laatste - veel voor weinig - hangt onlosmakelijk vast aan inkomen.

Mensen met veel geld, en daar reken ik mijzelf niet bij, kunnen het betalen om te gaan winkelen in een deli of een supermarkt die meer belevingscentrum is, rijk&gevarieerd eten biedt, goeie wijnen heeft,… en betalen daar vaak ook graag wat meer voor.

Die gaan echt niet, en daar reken ik mijzelf wel bij, 30 minuten staan aanschuiven aan een extreem inefficiënte kassa nadat ze na 45 minuten zoeken tussen chips, chocola en ranzig vlees eindelijk een tomaat hebben gevonden die niet bedorven is.

Mensen met geld hebben (helaas?) die keuze, die anderen niet hebben. Maar lidl/aldi shoppen gaat hand in hand met inkomen (of je bent niet gevoelig voor kwaliteit)
Daarom dat lidl heel goed scoort op hun kwalitatief aanbod van verse groenten en fruit?

Het is zelfs zo dat lidl hun producten vaak goed scoren qua voedingswaarden tegenover andere huismerken en zelfs grote merken. Zeker bij de betere alvast, niet bij alles, wel bij veel producten.
Ook een supermarkt die meer belevingscentrum is? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Ook kan je in een delhaize of een eender welke andere winkel gewoon evenveel of zelfs meer troep vinden. Wandel eens door menig winkel en je wordt geconfronteerd met 5m aan rek aan koeken en andere calorie, suiker en vetrijke versnapperingen en 4m aan chips en noten drijvend in het vet.
Bij elke lidl heb je ernaast ook gewoon een buurtslagers, qua vlees zit je daar gewoon goed voor de prijs die je betaalt. Beter dan in sommige winkels hun voorverpaktvleesrayon.

Uw statements ik weet niet van waar je ze haalt, maar ze zijn gewoon volledig uit de lucht gegrepen en houden totaal geen steek.
Niet heel hun aanbod is goed, zeker niet. Maar dat je er enkel maar ongezond en slecht voedsel/ producten zal vinden is gewoon zo maar zo onjuist.
Ook dat je er lang zou rondlopen is niet juist, de winkel is net zo opgebouwd dat je er snel doorheen bent en snel geholpen wordt aan de kassa. Dat is ook een deel van hun businessmodel, simpel en efficiënt winkelen en zoveel mogelijk mensen per dag bedienen.

Wij gaan zelf niet meer naar de lidl, puur omdat er geen dicht in de buurt is. Maar wij gaan nu vaak naar nederland naar de jumbo of AH.
Maar wij zijn gewoon regelmatig te vinden in belgische carrefours, colruyts, delhaizes en zelfs de lokale smatch. Dus laat ons zeggen dat we qua ervaring wel gevorderd zijn.
Ook is voeding de job van mijn vriendin, dus laat ons zeggen dat we hier wel redelijk mee bezig zijn. Net daarom dat ik u statements des te frappanter vindt.

Voor terug on topic te gaan. Wie is hier 100% content van zijn elektrische wagen.
Ik moet wel zeggen dat ik me geërgerd heb deze winter aan de verminderde range. Nu het weer wat warmer is ebt de ergernis wel weg.
Geen 100%, maar dat komt omdat ie al wat mankementen gehad heeft. Overigens alleen maar op onderdelen die ook op ICE's zitten.

Buiten die problemen ben ik er wel helemaal tevreden mee ja. Ik had mij op voorhand wel heel goed ingelezen, en was uitgegaan van een realistische range van 300 km ipv de opgegeven 400 km. Tot 80% opladen wist ik ook al op voorhand (dat geldt voor alle Lithium gebaseerde batterijen, ook bijvoorbeeld die in een GSM of laptop), dus ook daar geen verrassingen. Nu is hij trouwens tot 90% aan het laden, zodat ik morgen zeker genoeg heb. Daar gaat de batterij niet van kapot gaan. Stel nu dat dagelijks tot 100% laden voor dubbele slijtage zou zorgen (en dat zuig ik nu uit mijn duim), dan nog betekent dat dat de batterij in plaats van bijvoorbeeld nog 94% capaciteit na 5 jaar nog maar 88% zou over hebben. Dat is nog altijd geen onoverkomelijk iets. Ik geloof nooit dat constant 100% laden ervoor kan zorgen dat een batterij na 5 jaar pakweg de helft van zijn capaciteit kwijt is. Of toch niet bij een auto met een degelijke batterijkoeling en een degelijk BMS (batterij management systeem), wat elke EV op de markt heeft volgens mij (de Nissan Leaf 1e generatie is zo'n voorbeeld met minder goede koeling, maar die wordt al lang niet meer verkocht).

Ik ben sinds vorig weekend mijn 330e gaan halen maar ben er nog niet in geslaagd om thuis te laden. Krijg met de granny charger steeds de melding ‘netspanning‘ te laag. Heb reeds op verschillende stopcontacten geprobeerd maar steeds hetzelfde. ☹️

100% zou eigenaardig zijn. Ik ben nog nooit 100% tevreden geweest van een wagen.
Ik ben
  • 100% tevreden met de keuze elektrisch te gaan
  • 100% ontevreden over de dienst na verkoop van EV box
  • 100% tevreden over de werkelijke range en de efficiëntie van de wagen.
Wat de wagen zelf betreft ben ik tevreden over het rijgedrag, de interface maar niet over het rijcomfort en de geluidjes in het interieur

ik dacht dat dat hier over elektrische wagens ging.. blijkbaar ist verzeild in Lidl vs aldi.... :unsure:

Hier worden de ergenissen groter hoe langer ik met de Q4 rij.

- Smartphone die helft vd tijd niet herkend wordt, zelfs wanneer hij wireless oplaadt.
- Wanneer radio wordt afgespeeld via mmi en er een inkomende oproep via apple car play binnenkomt, moet na het beeindigen van het gesprek de radio manueel terug opgezet worden…
- laaddoel kan sinds enkele dagen niet meer worden aangepast via app
- cruisecontrol die enkel per 10km kan worden aangepast (tenzij ik de trick nog niet gevonden heb)
- software bug waardoor je elke keer je instapt een welkomscherm moet wegklikken aangezien de wagen steeds denkt dat je guest user bent.

Ander 'anekdotisch' verhaal die me opviel is dat de vrouwelijke collega's hun wagen (tesla/ID4/etc...) meestal tot 100% opladen. Toen ik dat zei dat dit niet zo heel goed is voor de batterij vielen die precies uit de lucht.
Ik vermoed dat de tweedehands markt binnen 3-5 jaar overspoeld gaat worden door autos met afgeleefde batterijen.
Net zoals ugar 100% tevreden over het EV-gedeelte. Ik vind het echt aangenaam om met een EV te rijden en de voordelen zijn voor mij veel groter dan de nadelen.

Over de range ben ik eigenlijk ook nog aangenaam verrast. Voor mijn profiel marcheert dat allemaal heel vlot, dat laden valt in praktijk veel beter mee dan gedacht en het overheerst helemaal niet.
Hier worden de ergenissen groter hoe langer ik met de Q4 rij.

- Smartphone die helft vd tijd niet herkend wordt, zelfs wanneer hij wireless oplaadt.
- Wanneer radio wordt afgespeeld via mmi en er een inkomende oproep via apple car play binnenkomt, moet na het beeindigen van het gesprek de radio manueel terug opgezet worden…
- laaddoel kan sinds enkele dagen niet meer worden aangepast via app
- cruisecontrol die enkel per 10km kan worden aangepast (tenzij ik de trick nog niet gevonden heb)
- software bug waardoor je elke keer je instapt een welkomscherm moet wegklikken aangezien de wagen steeds denkt dat je guest user bent.
Niets dat met elektrisch rijden te maken heeft dus 😛
Ik herken een aantal issues ook van bij mijn Passat, ze hebben dat daar precies nog niet onder controle.

... Ander 'anekdotisch' verhaal die me opviel is dat de vrouwelijke collega's hun wagen (tesla/ID4/etc...) meestal tot 100% opladen. Toen ik dat zei dat dit niet zo heel goed is voor de batterij vielen die precies uit de lucht.

Straf dat ze die "tip" niet -of minstens onvoldoende- meekrijgen van de garage. Nu ja, die auto's zijn dan het equivalent van de niet-opgewarmde diesels waar vol gas mee gereden is uit de vorige generatie leasewagens :p

Terug
Bovenaan