Elektrische wagens

Kan je tonen waar Porsche dat zelf zegt? De Cayenne en Macan zijn SUV's, de Taycan Cross Turismo totaal niet.
Ik ben dat meermaals tegen gekomen in artikels en in filmpjes op youtube en dat kwam ook van verkopers en zelfs van ingenieurs van Porsche dacht ik. Maar ik ga daar nu niet naar beginnen zoeken.
Mij verbaast dat eerlijk gezegd niks, ze noemen de Sport Turismo bij Porsche ook een break terwijl dat totaal geen break is, maar een 5-deurs berline.
Cross turismo is toch geen SUV? Zelfde vorm als de sport turismo. Ik denk dat alleen de ophanging standaard iets hoger is maar dat gaat het verschil niet maken.
Euh, wat is nu net één van de belangrijkste eigenschappen van een SUV? De iets hogere ophanging.
Als de Cross Turismo geen SUV is ten opzichte van de Sport Turismo, wat is het dan?

Misschien is het beter om het een crossover te noemen? (maar dat is ook al zo een vlees noch vis term)

Euh, wat is nu net één van de belangrijkste eigenschappen van een SUV? De iets hogere ophanging.
Als de Cross Turismo geen SUV is ten opzichte van de Sport Turismo, wat is het dan?

Misschien is het beter om het een crossover te noemen? (maar dat is ook al zo een vlees noch vis term)
2cm meer bodemvrijheid dan de gewone. Dat maakt u geen suv hoor (nog steeds bvb meer dan 5cm lager dan Macan.

En een 5-deurs sedan bestaat niet. Dat is een hatchback of een liftback.

2cm meer bodemvrijheid dan de gewone. Dat maakt u geen suv hoor (nog steeds bvb meer dan 5cm lager dan Macan.

En een 5-deurs sedan bestaat niet. Dat is een hatchback of een liftback.
Maakt mij niet uit wat het is, voor mijn part noemen ze het traktor.

Ik zeg dan ook niet 5-deurs sedan, maar 5-deurs berline.
Een sedan is altijd een 4-deurs, een berline kan zowel een 4-deurs als een 5-deurs zijn. De twee termen beteken niet hetzelfde en zijn dus geen synoniemen van elkaar.

Een sedan is altijd een 4-deurs, een berline kan zowel een 4-deurs als een 5-deurs zijn. De twee termen beteken niet hetzelfde en zijn dus geen synoniemen van elkaar.
Sedan = Berline. Dat is gewoon de Duitse vertaling.

En de Cross Turismo een sedan/berline noemen is toch echt wel een héél rare definitie daarvan. Dat is gewoon een break.
Maar ik denk niet dat het nog veel zin heeft om verder te discussiëren, jouw visie over wat een sedan/break/SUV is, wijkt nogal heel hard af van de onze.

“Een sedan, ook wel berline genoemd, is een carrosserievorm voor een auto met vier portieren en een kofferdeksel waarbij de bagageruimte ofwel de kofferbak meestal niet via het bestuurdersgedeelte bereikt kan worden.”

“A sedan or saloon (British English)[1][2] is a passenger car in a three-box configuration with separate compartments for engine, passenger, and cargo.[3]

Sedán[1] o berlina[2] es un tipo de carroceríatípica de un automóvil de turismo. Es un tres volúmenes en el que la tapa del maletero no incluye el vidrio trasero, por lo que este está fijo y el maletero está separado de la cabina.”
Daarmee is uw punt dus weerlegd.

Maar zo hoog zit die helemaal toch niet. De standaard ophanging instelling van de cross turismo is inderdaad 2 cm hoger dan de sedan/sport turismo. Wat overeenkomt met de hogere stand van de sedan/sport turismo. Wordt de sport turismo dan ineens een SUV als je de ophanging op een hogere stand zet?

On topic: net even bij BMW dealer binnen gesprongen. Huidige levertermijn voor I4: november... 2023. Ik vind hem wel geslaagd qua looks trouwens.

In Nederland is de levertermijn van de i4 al 2024. Nederlandse collega van me moet nieuwe wagen kiezen en de i4 zou bijna twee jaar wachten zijn.

Snap niet dat ze dan geen bestelstop invoeren.
Dit heeft toch weinig zin, wie wacht nu 2 jaar op een auto.
Iedereen met een bedrijfswagen? :unsure: Hier is het enkel nog elektrisch te kiezen, dus tsjah, dan kunt ge niet anders éh.

Iedereen met een bedrijfswagen? :unsure: Hier is het enkel nog elektrisch te kiezen, dus tsjah, dan kunt ge niet anders éh.
Maar die 19 maand wachttijd is puur fictief he. Ze weten niet wanneer ze die gaan leveren, dat is hun beste schatting. Maar dat kan evengoed 25 maand zijn, of 40. Er is nu een gigantische achterstand en zolang er bestellingen bijkomen krijg je die niet weggewerkt. En dat zorgt enkel voor frustratie want mensen zijn er op aan het wachten...

Maar die 19 maand wachttijd is puur fictief he. Ze weten niet wanneer ze die gaan leveren, dat is hun beste schatting. Maar dat kan evengoed 25 maand zijn, of 40. Er is nu een gigantische achterstand en zolang er bestellingen bijkomen krijg je die niet weggewerkt. En dat zorgt enkel voor frustratie want mensen zijn er op aan het wachten...

En eens moeten ze met een LCI komen. En vanaf wanneer ga je dat doen… dat was nu met de iX3 al zo een zever terwijl mensen korte levertijden hadden.

Als je 2 jaar moet wachten en je mag hem ophalen en die achter u krijgt een LCI is dat wel zuur…

En eens moeten ze met een LCI komen. En vanaf wanneer ga je dat doen… dat was nu met de iX3 al zo een zever terwijl mensen korte levertijden hadden.

Als je 2 jaar moet wachten en je mag hem ophalen en die achter u krijgt een LCI is dat wel zuur…
Ja, 2 jaar levertermijn, LCI is om de 4 jaar normaal? Het is toch moeilijk te verantwoorden dat iemand die na 2 jaar een auto koopt, al moet aan speculeren op een facelift die 1,5 jaar later pas gaat aangekondigd worden...

Daarnet eens op de BMW charging app gekeken omdat ik een snellader zag staan aan de dealer. Ik woon 30km van de dichtsbijzijnde autostrade, en ik heb hier in een straal van 6km 3 snelladers staan. 1 aan 400kw, 1 aan 350 en 1 aan 50.
Ik begin het gevoel te krijgen dat de infrastructuur er begint te komen...

Ja, 2 jaar levertermijn, LCI is om de 4 jaar normaal? Het is toch moeilijk te verantwoorden dat iemand die na 2 jaar een auto koopt, al moet aan speculeren op een facelift die 1,5 jaar later pas gaat aangekondigd worden...
Uiteindelijk heb je dat altijd natuurlijk. Als jij vandaag een wagen in bestelling neemt met 5 maanden levertermijn en binnen 2 maanden kondigt men de LCI aan den sta je er ook.
De toekomstige eigenaars van de laatst geproduceerde batch pre-LCI wagens zijn altijd de pineut.

Uiteindelijk heb je dat altijd natuurlijk. Als jij vandaag een wagen in bestelling neemt met 5 maanden levertermijn en binnen 2 maanden kondigt men de LCI aan den sta je er ook.
De toekomstige eigenaars van de laatst geproduceerde batch pre-LCI wagens zijn altijd de pineut.
Jaja, ik heb een pre-facelift ix3 he :p ik ben zo'n geval.
Maar met normale levertermijnen kan je dat nog wat accepteren he. Als je echter zo lang moet wachten op uw auto dat hij verouderd is tegen dat je hem krijgt...

Terug
Bovenaan