ugar
Well-known member
Ik ben vorig jaar, met twee fietsen op de trekhaak naar 't Zuiden van Frankrijk gereden. 4 keer geladen onderweg, over 950 km. Dat was dus 4 x 15- 30 min pauze.Ik snap dat elektrische wagens voor de early adopters, die enkel rond de kerktoren rijden (bij wijze van spreken) of het heel goed geregeld hebben (thuis kunnen opladen en enkel naar bestemmingen gaan waar ze hun wagen op locatie kunnen bijladen indien nodig) een goede optie kan zijn.
En op de plek van mijn bestemming kon ik niet laden. Dat vormde allemaal geen probleem.
Ik vind het ronduit grappig hoe veel mensen spreken over 't feit dat een EV niet bij hen past 'want ik ga 4 keer per jaar vanuit Limburg naar de kust". Maar de meeste mensen denken dat dat niet lukt, ik rij ook gewoon naar 'ons' buitenverblijf aan de kust zonder me ergens zorgen over te maken, en daar is ook geen laadpunt. Ik zorg wel dat ik de wagen een uur of twee aan een laadpaal aanleg wanneer ik ga winkelen of iets ga drinken.
edit, ja er zijn mensen voor wie een EV niet past.
Maar er is op tyoetjoeb een taxichauffeur die 75 000 km per jaar met zijn taxi aflegt. Dat lukt dus zonder enig probleem voor hem. Ook al komt hij in de winter niet toe voor een werkdag met autostrade-kilometers.
Laatst bewerkt:
De Skoda Enyaq staat ook op de lijst, maar die zit eigenlijk een categorie hoger. De fleet-manager had mij wel gezegd dat (omdat de ID.4 en Enyaq niet super veel verschillend zijn qua prijs) de Enyaq zeker nog overwogen kon worden mocht ik een dealer-offerte binnen brengen met een aanzienlijke korting. Ik heb voor beide reeds een eerste offerte klaar liggen, vrijdag heeft onze fleet-manager nog een meeting met Leaseplan, daarna zou de IQ tool opengesteld moeten worden, dan kan ik meteen zien waar ik aan toe ben.
Heb al schrik voor de levertermijn.