Elektrische wagens

Hun 15k overnameprijs voor een bmw 640i is ook een lachertje. 90k kilometers heeft de mijne. Ik ga deze te koop zetten voor 30k denk ik. Voor 25k mag deze weg.

En dan een AANKOOP van een Tesla Model 3 denk ik. Dan kom ik ook op 500eur per maand. Dus 150eur minder dan deze x3 en geen 22k op het einde 😄

Hun 15k overnameprijs voor een bmw 640i is ook een lachertje. 90k kilometers heeft de mijne. Ik ga deze te koop zetten voor 30k denk ik. Voor 25k mag deze weg.

En dan een AANKOOP van een Tesla Model 3 denk ik. Dan kom ik ook op 500eur per maand. Dus 150eur minder dan deze x3 en geen 22k op het einde 😄
Hier 8k overname voor 318d uit 2008 (wel met saloncondities dus mss gewoon meer korting gekregen), maar hun renting ook afgeslagen. Kost me 12000 euro meer dan hem gewoon ineens zelf te kopen via financiering met de bank. Wel de bedoeling om deze te houden en niet in te ruilen na enkele jaren.

Wel een duidelijk verschil tussen 2 bmw garages, bij de ene een heel bekwame verkoper. Bij de andere ene die gewoon noteerde welke opties ik wou en een prijs gaf, bekeek de oude wagen als een hoop schroot.

Laatst bewerkt:
Niet als wij DUIDELIJK zeggen dat we daar niets over weten. We zeiden letterlijk dat we alleen nog maar wagens gekocht hebben op de klassieke manier met lening bij de bank. Zonder dit forum was ik serieus fcked en pissed geweest binnen 60 maanden 😄
Waarom? Je betaalt amper iets extra tov directe aankoop?
Het is exact hetzelfde alsof je een huis met een lening koopt, als je dan niet meer betaalt is uw huis ook niet van jou...

Het is exact hetzelfde alsof je een huis met een lening koopt, als je dan niet meer betaalt is uw huis ook niet van jou...

Ja maar toch wel een klein verschil als je voor je laatste hypotheekaflossing opeens 16 procent van de aankoopwaarde vh huis moet leggen :lol:

Maar ja, dan moet hij eigenlijk eerlijk zeggen dat deze wagen mij 1350eur kost per maand, als ik hem écht wil kopen. En dat klinkt natuurlijk niet 😡

Die 1350 is wel bij de haren getrokken. VAA is niet de zaak van de verkoper.
Daarnaast is de wagen dan wel van jou (na betalen restbedrag) en heeft die nog een significante restwaarde. Je kan verkopen op dat ogenblik en dan heeft die dus ook een pak minder gekost dan de totale aankoopprijs.

Ook geen idee hoe je gesprek met de verkoper verlopen is.
Maar als ze een product voorstellen dat RENTING heet, zou het toch duidelijk moeten zijn dat het geen gewone aankoop is.
Je moet maar letterlijk vertalen.

Rentings zijn trouwens ook gewoon financiele producten met (vaak verborgen) interestvoet.
Maar tijdens salonperiodes zijn die toch vaak laag (genre 0,99% enzo).

Kan je dus nooit 12.000euro meer kosten dan gewoon via de bank kopen/lenen.

Ook geen idee hoe je gesprek met de verkoper verlopen is.
Maar als ze een product voorstellen dat RENTING heet, zou het toch duidelijk moeten zijn dat het geen gewone aankoop is.
Je moet maar letterlijk vertalen.

Rentings zijn trouwens ook gewoon financiele producten met (vaak verborgen) interestvoet.
Maar tijdens salonperiodes zijn die toch vaak laag (genre 0,99% enzo).

Kan je dus nooit 12.000euro meer kosten dan gewoon via de bank kopen/lenen.
Ik was inderdaad verkeerd, de 12000 EUR was tegenover de aankoopprijs. Het is bij mij +-8000 EUR verschil tegenover aankoop via de bank. Rentingvoorstel was wel niet in de salonperiode.

Voila, en de verkoper wist duidelijk dat we daar waren om een wagen te KOPEN

Dat all-in onderhoudscontract van €33 per maand vond hij ook interessant omdat de remschijven zeer snel verslijten bij een EV

Laatst bewerkt:

Dat all-in onderhoudscontract van €33 per maand vond hij ook interessant omdat de remschijven zeer snel verslijten bij een EV
Sorry maar dat is dus gewoon onzin. Remschijven verslijten amper bij een EV, omdat je ze zo goed als nooit gebruikt.

Maar ge koopt die wagen ook, je gebruikt gewoon een financieringsvorm...

En remschijven slijten niet, enkel remblokken. En al helemaal weinig bij een EV

Maar ge koopt die wagen ook, je gebruikt gewoon een financieringsvorm...

En remschijven slijten niet, enkel remblokken. En al helemaal weinig bij een EV
Remblokken kosten niet zoveel als de schijven volgens mij, en die schijven slijten ook
Maar ook remblokken slijten veel minder bij een EV

Hij zei dat die schijven of blokken zeer snel verslijten (en een zeer grote kost waren) omdat tijdens het remmen deze energie opwekken waardoor de batterij terug oplaadt.

Allé ik had blijkbaar een super leuke verkoper 😒

Wat is eigenlijk het verschil tussen leasing en renting? Via Google kom ik eerlijk gezegd niet wijzer

Ik heb 10x gezegd dat ik eigenaar wil zijn van de wagen en nu lees ik dat de verhuurder eigenaar is, wtf?

Wat is eigenlijk het verschil tussen leasing en renting? Via Google kom ik eerlijk gezegd niet wijzer

Ik heb 10x gezegd dat ik eigenaar wil zijn van de wagen en nu lees ik dat de verhuurder eigenaar is, wtf?
Afgaande van de posts die je eerder maakte ga ik er vanuit dat je zelfstandig bent?
Zoja, waarom vraag je niet gewoon aan je boekhouder wat in uw situatie het interessantste is?

Bij leasing is de restwaarde max 16%, bij renting min 16%.
En renting is off-balance.

Maar ik denk dat je best eens uw boekhouder om uitleg vraagt.

En ik vermoed dat de verkoper u heeft verteld dat de remmen net niet snel slijten omdat hij energie opwekt.

Terug
Bovenaan