Elektrische wagens

dilemma dilemma.
Met de elektrische wagen op skivakantie of niet.
Wat houdt me tegen.
1- laadpas werk laadt niet in het buitenland. (oplossing. een EDI kaart aangevraagd
2- wat als er een defect is aan de paal, veel volk is of de pas werkt niet. U are fubar
En wat als je met een ice moet tanken, en de tankstations zijn leeg...

Kvind dat altijd zo arbitrair.

20 - 80% zegt zo weinig. Want die 80% is bij de ene 200km en bij de andere 400.

80% van 100kwh kost ook veel meer tijd om te vullen dan 80% van 60kwh bij een gegeven laadsnelheid.

Je hoort ook vaak “mijn nieuwe iPhone laadt zo traag vergeleken met de vorige”. Tjah, de nieuwe is met 70% even vol als de oude met 100%.
Daarom; Bentley zei ooit 'there is no substitute for cubic inches/there is no replacement for displacement'
Maar nu is dat toch well wat het geval met range. Snelladen voorbij de 80% is bij zowat alle merken traag (op de e-tron na). En bij veel merken duur dat laden tot 80% 20-30 min. Je mobiliteit wordt dus bepaald door hoever je met die 80% geraakt

Stimuleer je reis eens op a better routeplanner. Pas je stops aan wat je gewoonlijk doet met ice. Je kan perfect stoppen aan 50% en al laden.
Vorige jaar deden wij onze zomervakantie in Frankrijk met ice. Op elke stop gaan zien of er laadpalen vrij zijn. Getimed hoe lang we er waren en gerekend hoeveel % we konden laden als het met Ev was.

Deze winter dan 1000km met EV gedaan en eigenlijk maar 1u langer onderweg naar huis op 1000km. Dit is met model 3 met de kleinste accu.
Eigenlijk pas ik mijn rijgedrag aan mijn bereik. Ik vindt het "moeilijker" met dagelijks verkeer als je savonds beslist om toch nog 100km te gaan rijden. Dus zoals smartphones steeds in steken als ik thuis ben.

Vandaag een voorstel gekregen van BMW voor een iX3:
- overname 640i 15k
- financiële renting 60maanden
- 650 per maand

Wat ik niet snap is dat ik 10x gevraagd heb of die auto van mij is, of dat ik die auto huur. Hij zei 10x dat ik 100% eigenaar ben.

Op de offerte staat dat de wagen 75k kost. Wanneer ik 650x60 doe kom ik uit op 39k. Wat mis ik?

wij hebben zonnepanelen met een terugdraaiende teller , iemand enig idee of ik dit systeem nog 60 maanden kan houden?

Er was ook een optie voor een all-in contract van 33eur per maand. In principe hoeft dit niet, want een splinternieuwe wagen zal de eerste 5 jaar weinig of niets mankeren. Maar het is toch een leuke optie om écht op uw gemak te zijn neen?

Noraal heb
Vandaag een voorstel gekregen van BMW voor een iX3:
- overname 640i 15k
- financiële renting 60maanden
- 650 per maand

Wat ik niet snap is dat ik 10x gevraagd heb of die auto van mij is, of dat ik die auto huur. Hij zei 10x dat ik 100% eigenaar ben.

Op de offerte staat dat de wagen 75k kost. Wanneer ik 650x60 doe kom ik uit op 39k. Wat mis ik?
Normaal dien je nog een restwaarde te betalen na de 60 maand. Btw, de 15k al van de 75k gedaan?

Dat denk ik dus ook. Ik zou dan nog 22k moeten betalen op het einde. Dus wij zitten 3u bij een verkoper en die heeft het lef niet om dat even te melden? Ik snap het niet. Het is pas nu vanavond dat ik iets fishy begon te voelen.

Dus als ik de wagen ECHT zou kopen, dan moet ik dus maandelijks 1000eur betalen ipv 650 🤔

Komaan dat zijn de zaken toch serieus verbloemen dat die verkoper doet neen? Hij zei ook dat er sowieso 120eur bedrijfsvoorheffing bijkomt en 220eur VAA. Als ik hier eens alles goed optel, zonder verbloemen, zit ik hier al op 1350eur per maand. In plaats van zijn 650eur die hier zo mooi staat op zijn offerte. 😒

Wat staat er op uw contract?
Sorry nog niets gekregen, enkel een offerte van 3 pagina’s met 650 incl btw

Ik versta echt niet waarom IK dit moet uitzoeken, ipv gewoon de waarheid te zeggen?

Ik heb ook LETTERLIJK gezegd dat ik het raar vond dat ik voor 500eur excl btw een wagen kan kopen van 75.000eur en dat ik daarvan verschiet en dat ik dat totaal niet wist. En toen bleef het stil.

Sorry nog niets gekregen, enkel een offerte van 3 pagina’s met 650 incl btw
Als je nog niks getekend hebt, vragen wat de restwaarde is.
Normaal is er bij leasing en renting steeds een restwaarde, betaal je die = wagen is van u, betaal je die niet => wagen blijft van de bank/leasingmaatschappij en jij kan op zoek naar een nieuwe.

Bedankt Castil. Spijtig dat ze bij Bmw het lef niet hebben om mij dit duidelijk te maken.

Ik ben echt gedegouteerd. Dus als ik op het einde die 22k niet betaal, dan heb ik niets en dus 60 maanden betaald voor niets want dan heb ik ook letterlijk niets. Terwijl die wagen op dat moment wss nog maar 50k kilometers gaat hebben. Ik doe niet meer dan 10k km per jaar. Dus die is dan nog heel veel geld waard!

Allé komaan, voor hetzelfde geld teken ik daar en weet ik dit pas maanden later als iemand mij dat vertelt op café. Dit is er gewoon over. Ok ik ben mss een beetje dom, maar als we even 22k verzwijgen 3u aan een stuk, dan moet ik bij die garage al niet zijn vind ik.

Laatst bewerkt:
Bedankt Castil. Spijtig dat ze bij Bmw het lef niet hebben om mij dit duidelijk te maken.

Ik ben echt gedegouteerd. Dus als ik op het einde die 22k niet betaal, dan heb ik niets en dus 60 maanden betaald voor niets want dan heb ik ook letterlijk niets. Terwijl die wagen op dat moment wss nog maar 50k kilometers gaat hebben. Ik doe niet meer dan 10k km per jaar. Dus die is dan nog heel veel geld waard!

Allé komaan, voor hetzelfde geld teken ik daar en weet ik dit pas maanden later als iemand mij dat vertelt op café. Dit is er gewoon over. Ok ik ben mss een beetje dom, maar als we even 22k verzwijgen 3u aan een stuk, dan moet ik bij die garage al niet zijn vind ik.

hoe zo je hebt niks, bij een financiële leasing ben je gedurende die 60 maanden de eigenaar van die wagen. Je betaalt dus 60 maanden om eigenaar te zijn van dat ding.

Wie is de eigenaar van een lease auto?

Alleen bij Financial Lease ben je economisch eigenaar van de lease auto. Bij andere leasevormen zoals Operational Lease en Private Lease is de leasemaatschappij volledig eigenaar van de lease auto
Ik vermoed dat voor bedrijven daar wel een of ander voordeel aan zal zijn

Indien het effectief een renting voorstel is zou die restwaarde duidelijk vermeld moeten staan.
Minimum is dat wettelijk 16%.

Ivm het eigenaar zijn: de inschrijving kan bij een renting op je vennootschap, de leasemaatschappij is echter de eigenaar.
De maandelijkse aflossingen zijn een huur (eventueel dus met diensten, bv onderhouden).
Na die huurovereenkomst heb je dan de restwaarde, aka de aankoopoptie.

hoe zo je hebt niks, bij een financiële leasing ben je gedurende die 60 maanden de eigenaar van die wagen. Je betaalt dus 60 maanden om eigenaar te zijn van dat ding.

Ik vermoed dat voor bedrijven daar wel een of ander voordeel aan zal zijn
Na die 60 maanden heb ik niets, als ik die 22k niet betaal. Dan heb ik 60 maanden iets gehuurd ipv gekocht. Als je een huis huurt en je stopt met betalen na 60 maanden heb je ook niets.

Ik versta niet waarom die verkoper dit verzweeg. Ook wanneer ik luidop zei dat ik het raar vond dat ik een wagen voor 75k kan kopen voor 500eur excl btw

Sorry maar deze deal gaat niet door. Als we al 22k verzwijgen en vergeten te zeggen, dan ben ik duidelijk op het verkeerde adres beland. Transparantie noemen ze dat.

Maar ja, dan moet hij eigenlijk eerlijk zeggen dat deze wagen mij 1350eur kost per maand, als ik hem écht wil kopen. En dat klinkt natuurlijk niet 😡

Na die 60 maanden heb ik niets, als ik die 22k niet betaal. Dan heb ik 60 maanden iets gehuurd ipv gekocht. Als je een huis huurt en je stopt met betalen na 60 maanden heb je ook niets.

Ik versta niet waarom die verkoper dit verzweeg. Ook wanneer ik luidop zei dat ik het raar vond dat ik een wagen voor 75k kan kopen voor 500eur excl btw

Sorry maar deze deal gaat niet door. Als we al 22k verzwijgen en vergeten te zeggen, dan ben ik duidelijk op het verkeerde adres beland. Transparantie noemen ze dat.

Maar ja, dan moet hij eigenlijk eerlijk zeggen dat deze wagen mij 1350eur kost per maand, als ik hem écht wil kopen. En dat klinkt natuurlijk niet 😡

Je vraagt toch zelf achter die leasingformules, zou er precies ook wel vanuit gaan dat jij dan de verschillende vormen kent.
Zal wel ergens bijstaan dat de laatste betaling XXXXX bedrag is.

Dat is het hem juist. Ik heb daar 10x gevraagd of ik de auto dan koop of huur. En hij zei altijd kopen en sprak nooit over dat eindbedrag. Staat nergens vermeld op de offerte dat ik dat moet betalen. Er staat wel restwaarde na 60 maanden 22k

Maar dan denk ik dat dat informatief is, as in: de wagen heeft dan nog een restwaarde van 22k 😄

Je vraagt toch zelf achter die leasingformules, zou er precies ook wel vanuit gaan dat jij dan de verschillende vormen kent.
Zal wel ergens bijstaan dat de laatste betaling XXXXX bedrag is.
Precies, mocht ik een verkoper zijn zou ik toch ook verwachten dat de koper een basiskennis heeft van wat een leasingcontract wel of niet inhoudt.

Precies, mocht ik een verkoper zijn zou ik toch ook verwachten dat de koper een basiskennis heeft van wat een leasingcontract wel of niet inhoudt.
Waarom? Genoeg mensen die een bedrijfswagen mogen/moeten kiezen dat niets van die verschillende vormen kennen.

4 jaar gelden was het voor mij als werknemer gewoon garage binnenstappen en budget opdoen.
Nu als zelfstandige dacht ik hetzelfde tot ze met die vragen kwamen, me er even in verdiept en dan keuze gemaakt.

Op mijn eerste afspraak dacht ik nog steeds dat alles, ook onderhoudt en tankkaart bij in het pakket zat zoals als werknemer en dan verwacht je inderdaad een duidelijke uitleg van de verkoper.

Niet als wij DUIDELIJK zeggen dat we daar niets over weten. We zeiden letterlijk dat we alleen nog maar wagens gekocht hebben op de klassieke manier met lening bij de bank. Zonder dit forum was ik serieus fcked en pissed geweest binnen 60 maanden 😄

Terug
Bovenaan