Elektrische wagens

Ah ik dacht dan aan die andere velgen blijkbaar. Zo erg vind ik die turbine velgen nu eigenlijk niet.
Niet dat ik ze ooit zelf zou kiezen, maar als ik ze standaard had onder een auto, zou ik ze niet vervangen.

Ah ik dacht dan aan die andere velgen blijkbaar. Zo erg vind ik die turbine velgen nu eigenlijk niet.
Niet dat ik ze ooit zelf zou kiezen, maar als ik ze standaard had onder een auto, zou ik ze niet vervangen.
Ik vind die turbinevelgen zelfs nog redelijk knap, alleen zijn ze niet "gespiegeld" (geen idee wat de correct term is), waardoor ze aan de ene kant met de klok meedraaien en aan de andere kant tegen de klok in. En dat is wel een verschrikkelijk slecht idee als je velgen maakt die eruit zien als turbines...

Ik vind die turbinevelgen zelfs nog redelijk knap, alleen zijn ze niet "gespiegeld" (geen idee wat de correct term is), waardoor ze aan de ene kant met de klok meedraaien en aan de andere kant tegen de klok in. En dat is wel een verschrikkelijk slecht idee als je velgen maakt die eruit zien als turbines...
en dat kan toch bijna niet anders dan aerodynamisch een invloed hebben?

Dat zijn plastieken deksels, als je die er af haalt heb je velgen die er best oké uit zien.

Dat zijn die van de LR/RWD en die vind ik nog wel ok, ook zonder die inserts.

Neen; hij heeft het over de spuuglelijke turbinevelgen van de Model 3 performance.
yup...

Close up zien die er niet uit naar mijn smaak en die rij je volgens mij op 3 maanden tegen een borduur... De band staat daar raar op.

Daarstraks voor het eerst een elektrische camionet van post.nl gezien.
Ik vraag me wel af hoe lang ze daarmee kunnen doen voor ze moeten bijladen.

Vergelijking tussen Model 3 en i4

Best wel interessant.

Wat mij het meeste opvalt :ik erger mij al iedere dag aan de draaicirkel van de Model 3, BMW is er blijkbaar in geslaagd die nog groter te maken.

Close up zien die er niet uit naar mijn smaak en die rij je volgens mij op 3 maanden tegen een borduur... De band staat daar raar op.

Ik heb 4 jaar met 20” velgen met weinig band gereden, ge moet gewoon geen borduur raken.
Niet met velgbeschermer, niet zonder…

Veel elektrische auto’s hebben de velg meer naar buiten tov de band, het is dus zaak van langst de borduur te blijven of er vrij recht op te rijden. Dat leer je wel :p

Vergelijking tussen Model 3 en i4

Best wel interessant.

Wat mij het meeste opvalt :ik erger mij al iedere dag aan de draaicirkel van de Model 3, BMW is er blijkbaar in geslaagd die nog groter te maken.

Dat viel me ook op bij de testrit van de i4. Zelfs de grotere modellen doen beter.

Mercedes C: 10,6m
Mercedes S: 10,9m
BMW 3: 11,4m
Audi A4: 11,5m
Mercedes E: 11,6m
Audi A6: 11,9m
BMW 5: 12m
BMW 7: 12,3m
Audi A8: 12,3m
...
BMW i4: 12,5m

Dat viel me ook op bij de testrit van de i4. Zelfs de grotere modellen doen beter.

Mercedes C: 10,6m
Mercedes S: 10,9m
BMW 3: 11,4m
Audi A4: 11,5m
Mercedes E: 11,6m
Audi A6: 11,9m
BMW 5: 12m
BMW 7: 12,3m
Audi A8: 12,3m
...
BMW i4: 12,5m
Ik denk nu wel dat die S-klasse gemeten is met de meedraaiende achterwielen optie :p

Wel straf dat de i4 zo grote draaicirkel heeft, totaal anders dan de Enyaq die het blijkbaar in 9,3 meter kan doen.

De draaicirkel van mijn huidige auto is 11,9m, de 40 cm erbij (12,3m) zal in een krappe straat mogelijks een extra maneuver zijn. Ja, ik rij nogal eens mis :). Maar tijdens gewoon rijden heb ik dat niet gemerkt.

@Tomski wint wel, een draaicirkel van een 6m is wel echt scherp, wel minder voor de bandenslijtage :)

De moment dat draaicirkel een argument wordt, spreek je gewoon over een goeie auto...

Om u een paar voorbeelden te geven:
Focus RS: 11.8m
Civic Type R: 12.6m
i30N: 11.6m
RS3: 12m
...

Dat zijn hatchbacks he...

Grote wielen en kleine wielkasten = grote draaicirkel. Maar in praktijk is dat toch zelden een issue? oké, het kan zijn dat je eens een keer extra moet draaien...
ik moet zeggen, het viel mij wel meteen op in de iX3 komende van een 3-reeks.
Dat is meteen 0.8m verschil (11.3 => 12.1) maar toch, nooit gedacht dat het zo ging opvallen.

Terug
Bovenaan