Elektrische wagens

Het zou mij wel niet verbazen moest Model 2 voorrang krijgen.
Al hangt het denk ik af van de chiptekorten, zolang die tekorten er zijn gaan ze eerder voorrang geven aan de grote winsten dan aan massaproductie. En dan lijkt de Cybertruck misschien een betere keuze dan Model 2.
Tesla heeft meer dan 1 miljoen pre-orders voor de Cybertruck...

Tesla heeft meer dan 1 miljoen pre-orders voor de Cybertruck...
Ja maar daar zitten ook een heleboel Europeanen bij, die misschien zelfs nooit een Cybertruck gaan kunnen kopen.
En er zitten ook een heleboel fun pre-orders zij, het bedrag was ook heel laag voor pre-order dacht ik.
Bij andere modellen heb ik ook gemerkt op TMC, het Tesla forum, dat er precies veel mensen een pre-order gezet hebben zonder echt van plan te zijn om die wagen te kopen, omdat je toch je bedrag terugkrijgt indien je het niet bestelt.

De Model 2 zal volgens mij toch wel echt een knaller van formaat worden.
Er rijden nu al zo veel Tesla's rond en dat zijn dan nog dure modellen, de Model 2 zal een pak betaalbaarder zijn.
(Oké het aanbod van de rest begint nu pas op te komen, maar toch blijven ze wel serieuze verkoopsaantallen halen)
En vermoedelijk zal de Model 2 wel de best bang for buck worden in zijn segment.

Ja maar daar zitten ook een heleboel Europeanen bij, die misschien zelfs nooit een Cybertruck gaan kunnen kopen.
En er zitten ook een heleboel fun pre-orders zij, het bedrag was ook heel laag voor pre-order dacht ik.
Bij andere modellen heb ik ook gemerkt op TMC, het Tesla forum, dat er precies veel mensen een pre-order gezet hebben zonder echt van plan te zijn om die wagen te kopen, omdat je toch je bedrag terugkrijgt indien je het niet bestelt.
Ik heb begrepen dat Tesla tot nu toe steeds meer dan 80% van de preorders heeft kunnen realiseren.
De Model 2 zal volgens mij toch wel echt een knaller van formaat worden.
Er rijden nu al zo veel Tesla's rond en dat zijn dan nog dure modellen, de Model 2 zal een pak betaalbaarder zijn.
Kleine wagens = lage marge
(Oké het aanbod van de rest begint nu pas op te komen, maar toch blijven ze wel serieuze verkoopsaantallen halen)
En vermoedelijk zal de Model 2 wel de best bang for buck worden in zijn segment.
En dus minder marge opleveren.
Tesla heeft nu tijdelijk de Model 3 Long Range en de Model 3 Standard uit het gamma genomen (pas beschikbaar vanaf mei), omdat ze meer marge maken op de performance en de Model Y.

Ik dacht altijd dat de naam @Tomski verwees naar skiën, maar blijkbaar komt hij gewoon uit het hoge Noorden. BMW heeft blijkbaar al 822 BMW iX-en verkocht in Noorwegen. Om dat even te plaatsen, dat zijn er meer dan dat er Audi e-tron GT verkocht zijn (vanaf de introductie)

Tesla zetels hebben me ook heel aangenaam verrast. Denk de beste waar ik ooit opzat, en ik heb 2 Volvo's gehad.

Ik vind de android auto integratie echt wel top bij BMW. Google maps op dat groot scherm is echt ideaal.
Ik vind de CarPlay integratie al jaren top bij BMW.
Al moet ik zeggen dat VAG op dat punt ook wel een schot in de roos is.
Volvo daarentegen…

Op fleet korting moet je ni hopen bij de Muskmobiel zeker?
Je krijgt 0% korting bij Tesla
Maar ke hebt nu met de Model 3 performance gereden, de Model 3 Long Range is eigenlijk ook al vreselijk snel en kost bijna 6 kEUR minder. En je kan die - als het echt nodig is - met een performance upgrade nog 0.2 of 0.3 s sneller maken.

Deze Ora Good Cat zou ook naar Europa komen en minder dan 30kEUR gaan kosten.
Doet gewoon meer dan 400 km op een accu...

Ik hoop dat de Europese producenten tijdig wakker worden...

Maar ke hebt nu met de Model 3 performance gereden, de Model 3 Long Range is eigenlijk ook al vreselijk snel en kost bijna 6 kEUR minder. En je kan die - als het echt nodig is - met een performance upgrade nog 0.2 of 0.3 s sneller maken.

Die 0.2-0.3s zal het niet maken zeker.
Die power is leuk, maar hoeveel gebruik je dat eigenlijk? Dan zijn uw banden toch ook snel weg? De polestar deed 4,7s naar 100 en dat is in het dagelijks verkeer al veel te snel. Zeker als je wat afstand wil doen.

Die 0.2-0.3s zal het niet maken zeker.
Die power is leuk, maar hoeveel gebruik je dat eigenlijk? Dan zijn uw banden toch ook snel weg? De polestar deed 4,7s naar 100 en dat is in het dagelijks verkeer al veel te snel. Zeker als je wat afstand wil doen.
Ik heb het hier al meermaals gezegd, dat is gewoon te snel. Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de LR Tesla Model 3 RWD, die was nog altijd zot snel genoeg (<6 s) en die had ook bijna 40 km extra bereik. Maar die was dus niet meer beschikbaar :( .

Ik heb na 15000 km 2 mm versleten van het profiel van mijn banden, maar in de bandencentrale was iemand anders die gewoon heel het profiel had versleten op minder dan een jaar.

Wat zijn zo eigenlijk de budgetten dat ter beschikking staat om die elektrische wagens zoals de niet Audi etron of Tesla long range te mogen kiezen? Maar nu ook niet de Renault Zoe of zo.

Eerder genre BMW, Volvo, Kia,... Ik meld BMW omdat ik verstaan had dat die redelijk vaak gekozen werd.

Mijn maat dacht namelijk niet dat hij dergelijke dure wagens met een leasebudget van 700-800 euro kon kiezen. Al moest hij nog 2j met zijne doorrijden.

Goh, nu heeft de Performance wel knappe velgen, en kosten die bij de LR nog wel 1700€. Dus dat is 4300€ verschil. Ik zou durven gokken dat ge dat er met hogere restwaarde terug uit krijgt.

En Tesla heeft de neiging om hun acceleratie en range na een tijdje enkel nog bij de topuitvoering te upgraden he

Goh, nu heeft de Performance wel knappe velgen, en kosten die bij de LR nog wel 1700€. Dus dat is 4300€ verschil. Ik zou durven gokken dat ge dat er met hogere restwaarde terug uit krijgt.

En Tesla heeft de neiging om hun acceleratie en range na een tijdje enkel nog bij de topuitvoering te upgraden he
De range van de performance is er amper op vooruit gegaan. Toen ik mijn wagen bestelde, werd er voor LR en performance dezelfde range opgegeven, 540 km. Nu is het 547 km voor de performance en 626 km voor de LR die ik kocht. Dus tot nu toe zie ik dat toch niet.

En nog snellere acceleratie? Interesseert mij en de meeste mensen gewoon geen fluit, zoals gezegd is dat toch allemaal al overdreven snel.

Terug
Bovenaan