Elektrische wagens

Volgend jaar ja, iX3 impressive.
Je zegt al jaren dat zo een sjonnie BMW beter is dan een VW, dus probeer ik eens eh.
Vond die BTW niet speciaal goed rijden (niet beter als mijn Arteon dus).
Wss omdat het een zware SUV is, maar was gewoon de beste wagen op de lijst.
Een i4 stond niet op de lijst?
Voor SUV-normen rijdt een X3 zeker niet slecht hoor, maar het blijft een bakbeest op te hoge veren eh.

Bij de arteon had ik vooral het gevoel dat het een passat was. Interieur was gewoon passat, rijgedrag was dat dull bootgedrag en het geheel voelde heel passat aan.
jammer dat ze daar niet meer mee hebben gedaan.
De nieuwe schooting break is visueel wel een zeer knappe verschijning, enkel is hij mottig groot :p

En een X3 is geen sjonniewagen. Eerder een wagen voor een soccermom :P

Voor SUV-normen rijdt een X3 zeker niet slecht hoor, maar het blijft een bakbeest op te hoge veren eh.

Bij de arteon had ik vooral het gevoel dat het een passat was. Interieur was gewoon passat, rijgedrag was dat dull bootgedrag en het geheel voelde heel passat aan.
De nieuwe schooting break is visueel wel een zeer knappe verschijning, enkel is hij mottig groot :p

En een X3 is geen sjonniewagen. Eerder een wagen voor een soccermom :p
Mottig groot? Gewoon een beetje ruimte 😉

En een X3 is geen sjonniewagen. Eerder een wagen voor een soccermom :p

Alle BMW’s zijn sjonniewagens toch…
Een Arteon rijdt heel neutraal, een iX3 trouwens ook. Een gewone 3 serie vind ik ook niet spannend rijden, mss dat het met de hogere motorisaties beter is.

I4 edrive 40 stond erop, maar vond dat krap aanvoelen vanachter, de iX3 heeft dat panoramisch dak waardoor die ruimer aanvoelt dan die is, want een ruimtewonder op de achterbank is dat ook niet.

En een Arteon is juist goed van grootte, daar past tenminste een fiets in zijn geheel in. Ben daar zelfs ons springkasteel (4m x 5m x 4m hoog) mee gaan halen, al ging dat er niet zo makkelijk meer uit … mss dat dat wel weer makkelijker gaat met de iX3, maar zo vaak lenen we dat niet uit.

Nu, mijn vriendin rijdt het meeste met mijn bedrijfswagen, aangezien ik maar af en toe een wagen nodig heb en haar bedrijfswagen wat kleiner is. Dus goed dat het voor een soccermom met 3 kinderen is :).

Laatst bewerkt:
Voor de iX3 geldt dat ook. Mijn order is er op 2 dagen doorgerushed om nog voor 1/1/2022 besteld te zijn omdat de kortingen vervallen.

Iemand heeft zich wel vergist, want de getinte ruiten staan er niet bij. Daar maandag maar weer achter lopen…
Paar uur geleden een i4 samengesteld, de verkoper was nog gerust in de kortingen enzovoort, geen deadline van 2021 gesteld om de offerte te aanvaarden.

Levermoment : Maart 2023

Mijn werkgever gaat er wel redelijk veel tegelijk bestellen momenteel, dat kan wel wat meespelen misschien.

Levermoment : Maart 2023

Mijn werkgever gaat er wel redelijk veel tegelijk bestellen momenteel, dat kan wel wat meespelen misschien.
Auwtch!
Dat is toch niet meer serieus :P
Ik hoop dat je nu dan met iets degelijk rijdt en daarmee nog verder kan tot dan. Op deze manier moet je al bestellen een jaar voor uw lease afloopt.

Die datum schuift nog iets naar voor, maar ik verwacht hem niet voor december. BMW heeft extra productielijnen in opbouw voor de nabije toekomst en ze hebben zelf een chipfabriek gekocht blijkbaar.

De iX3 leveren ze in mei al.

I4 edrive 40 stond erop, maar vond dat krap aanvoelen vanachter, de iX3 heeft dat panoramisch dak waardoor die ruimer aanvoelt dan die is, want een ruimtewonder op de achterbank is dat ook niet.

Rijden jullie in het weekend allemaal met een Maybach extended version ofzo? iX3 heeft toch meer dan plaats genoeg op de achterbank...

Rijden jullie in het weekend allemaal met een Maybach extended version ofzo? iX3 heeft toch meer dan plaats genoeg op de achterbank...
Hangt er wat van af. Voor kleine kinderen, zeker. Voor tieners (lees: 2 mensen van +1.8m die achter elkaar moeten zitten), dan is de achterbank van een iX3 geen overschot (maar normaal wel voldoende).

Valt ook te zien hoe de bestuurder zot natuurlijk, ikzelf zit voor mijn 1.85m vrij kort bij het stuur, dus achter mij altijd plaats genoeg. (In een normale wagen)

Voor de modale mens is die auto idd ruim genoeg achterin. Ik heb nog nooit moeten naar voor schuiven als ik chauffeur was in een auto van dat segment.
Terwijl bij A3/BMW1/A-klasse moet ik wel altijd een beetje naar voor schuiven als iemand achter mij wilt zitten.

Maar je hebt ook van die mensen die hun stoel zo laag mogelijk willen en dan nog zo gestrekt mogelijke benen, dan ga je al een veel grotere auto nodig hebben wil je nog wat ruimte achter jou laten.

Voor de modale mens is die auto idd ruim genoeg achterin. Ik heb nog nooit moeten naar voor schuiven als ik chauffeur was in een auto van dat segment.
Terwijl bij A3/BMW1/A-klasse moet ik wel altijd een beetje naar voor schuiven als iemand achter mij wilt zitten.

Maar je hebt ook van die mensen die hun stoel zo laag mogelijk willen en dan nog zo gestrekt mogelijke benen, dan ga je al een veel grotere auto nodig hebben wil je nog wat ruimte achter jou laten.
Wel, ik zit dus zo. En mijn vader zit bvb ook zo in de auto. Ze waren destijds (toen ik 16 was) aan het twijfelen om een X-trail te kopen, en dat is toch +- dezelfde grootte als een X3 lijkt me. En daar kon ik ook niet deftig in zitten op de achterbank. Dan hebben ze uiteindelijk een Primera gekocht, en dat past wel...

En nu hebben ze een Doblo, daar kan je enkel redelijk recht in zitten, en daar pas ik wel perfect in op de achterbank...

Ik heb 3 kinderen (enfin, ik 1 en mijn vriendin 2) en die hebben nu veel meer plaats dan dat ze in de Arteon zullen hebben. Nu gaat dat, maar tegen dat de iX3 komt zijn ze bijna 11, tel daar 4-5 jaar bij en dan zijn ze 16 natuurlijk.
Het zal wel gaan, maar een iX3 is niet spectaculair ruim ofzo. Niet te vergelijken met een Skoda superb, BMW 5-serie van grootte en de Arteon zit wel in die ruimte.

Die datum schuift nog iets naar voor, maar ik verwacht hem niet voor december. BMW heeft extra productielijnen in opbouw voor de nabije toekomst en ze hebben zelf een chipfabriek gekocht blijkbaar.

De iX3 leveren ze in mei al.

Als de dealer genoeg productieslots heeft wel. Mijn iX3 zal pas voor Oktober zijn...

Ik ben van een 5-reeks naar een iX3 gegaan een tijd terug en zowel volwassenen als kinderen hebben duidelijk meer ruimte en comfort in vergelijking met de 5.
Zelfde ivm. Passat van een goeie vriend.

Volgens mij dus zeker wel te vergelijken of beter. Geen idee voor een Superb maar het zal ook geen groot verschil zijn iig.

Ik ben van een 5-reeks naar een iX3 gegaan een tijd terug en zowel volwassenen als kinderen hebben duidelijk meer ruimte en comfort in vergelijking met de 5.
Zelfde ivm. Passat van een goeie vriend.

Volgens mij dus zeker wel te vergelijken of beter. Geen idee voor een Superb maar het zal ook geen groot verschil zijn iig.
Ik heb een superb gehad, en dat verschil is gigantisch. Nu is een Superb ook gewoon uitzonderlijk ruim op de achterbank (zeker even ruim als een 7-reeks). Maar dat is nu echt een freak-model op dat vlak. Maar een X3 gaat voor de meeste gezinnen met 2 kinderen wel voldoende zijn. Er zijn gewoon heel weinig auto's waar je als volwassene nu echt comfortabel op de achterbank kan zitten als het voor een rit van 1000km is...

Ik heb een superb gehad, en dat verschil is gigantisch. Nu is een Superb ook gewoon uitzonderlijk ruim op de achterbank (zeker even ruim als een 7-reeks). Maar dat is nu echt een freak-model op dat vlak. Maar een X3 gaat voor de meeste gezinnen met 2 kinderen wel voldoende zijn. Er zijn gewoon heel weinig auto's waar je als volwassene nu echt comfortabel op de achterbank kan zitten als het voor een rit van 1000km is...
Arteon is superb proporties, die delen hetzelfde onderstel. Passat is een wat kleiner.
Nu zou ik daar ook geen 1000km in willen zitten, opzich doen we een paar keer per jaar een grote afstand.
Maar een Arteon is zeker weten een pak ruimer dan een iX3, ookal zal de iX3 wel voldoen voor de 5km naar school…

Thuis geraakt zonder mijn snelheid aan te passen. Ik vermoed dat er nog een leven is op 0%.

p4023724049-5.jpg

Dat heb ik me nu al afgevraagd, hoeveel km zit er nog in als je op 0% komt. Bij ICE was er toch altijd nog een km of 20-30 die je kon doen ook al stond de naald op 0.

Bij ICE was er toch altijd nog een km of 20-30 die je kon doen ook al stond de naald op 0.
Niet elk merk.

En voor EV's, bij carwow zijn er testen gedaan tot de wagens echt stilvallen. Je kan je daar eventueel op baseren.
Maar stilvallen met een EV is toch wat onhandiger dan bij een ICE. Even iemand laten langskomen met een jerrycan elektriciteit... :p
Ik denk niet dat ik het ooit ga riskeren.

Terug
Bovenaan