Maar het is wel een mogelijkheid. Ik verwacht ook niet veel mensen die dat zullen doen.
Als dat zo is, dan zet ik de laadpaal gewoon uit van binnenuit. Verwacht toch dat ze dat aan mijn laadpas kunnen koppelen want dat is een prive laadstation.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar het is wel een mogelijkheid. Ik verwacht ook niet veel mensen die dat zullen doen.
Ik heb geen zonnepanelen.Nu, mits je dat goed weet te managen, in combinatie met zonnepanelen bujvoorbeeld, kan dat toch een meerwaarde bieden?
Je zorgt ervoor dat de laadpaal bijvoorbeeld enkel de overtollige zonne-energie levert, al dan niet icm een lage hoeveelheid Kw’s op netstroom. Je stelt de paal open op momenten dat je er zelf niet bent, tijdens de kantooruren bijvoorbeeld, wanneer de productie van de zon torenhoog is. En je vraagt bijvoorbeeld 10-15ct bovenop het tarief dat je zelf betaalt.
Zo biedt je niet enkel een mooie meerwaarde aan de buurt, zorg je ervoor dat andere publieke laadpalen niet steeds bezet zijn én verdien je je paal snel terug.
Mocht het mogen van mijn werkgever, ik doe dat meteen.
Dan heb je nog steeds een mogelijke surplus per kwh die je kan aanrekenen hé. Desnoods 50ct extra per kwh.Ik heb geen zonnepanelen.
Mijn laadpaal is een tijd lang defect geweest, eigenlijk valt dat laden best mee als die paal op 500m afstand staat. Mijn probleem was vooral dat er onvoldoende laadpalen op 't werk waren (6 palen voor > 50 EV + PHEV), er komen er > 100 bij, maar die zijn pas begin volgend jaar operationeel), en dat de dichstbijzijnde laadpaal hier toch nog wat verder lag (2 km)Gisteren mijn Kia Eniro gaan afhalen (bedrijfswagen). Zowel meteen eerste elektrische als automatische ervaring.
Was meteen verkocht aan de handigheid en het comfort van het rijden zelf. Met het automatisch remsysteem waarbij hij opnieuw energie genereerd moet je in gewoon stadsverkeer amper remmen.
Het wordt wel nog een uitdaging om het ding deftig opgeladen te houden als ik eens enkele dagen niet naar het werk ga. De dichtste laadpaal is op +/-500m.
Ik laat nog een laadpaaltje van het werk installeren, maar dat is een werkje voor 2023 (verhuis naar nieuw huis).
Stond er gene VW caddy op de lijst dan ?Dus goed dat het voor een soccermom met 3 kinderen is
Mijn laadpaal is een tijd lang defect geweest, eigenlijk valt dat laden best mee als die paal op 500m afstand staat. Mijn probleem was vooral dat er onvoldoende laadpalen op 't werk waren (6 palen voor > 50 EV + PHEV), er komen er > 100 bij, maar die zijn pas begin volgend jaar operationeel), en dat de dichstbijzijnde laadpaal hier toch nog wat verder lag (2 km)

Ik heb ook nog geen laadpaal dus ik drop de wagen ook af en toe aan de Delhaize op 1,3km van hier. Kwartiertje stappen, stelt uiteindelijk niets voor en is best ontspannendBen eigenlijk aan het overwegen om een elektrische step in mijn koffer te leggen. Sta ik eens wat verder, hoef ik mij niet kapot te stressen als ik eens op wat afstand geparkeerd sta. Sta ik ook niet in het zweet van het snelwandelen/lopen als het er eens op aan zou komen.
Op het werk zijn we voorlopig gecoverd voor de auto's. We hanteren een doorschuifsysteem voor iedereen overdag.
Maar als het zo blijft groeien zitten we binnenkort ook in de knoei
Gelukkig heb ik in normale omstandigheden ongeveer 400km te rijden. Dus ik kan gerust een dagje (of 2) overslaan.

Ik heb ook nog geen laadpaal dus ik drop de wagen ook af en toe aan de Delhaize op 1,3km van hier. Kwartiertje stappen, stelt uiteindelijk niets voor en is best ontspannend![]()

En heb je een gewoon stopcontact beschikbaar? Daarmee kan je mits wat planning ook al veel opvangen hoor. Niet meer de stress van last minute tankenHet is meer een mindset dan het een probleem vormt. Ben me daar nu al bewust van.
Gedaan met tot op de laatste minuut vertrekken en nog snel snel gaan tanken
Proactief denken it is!

En heb je een gewoon stopcontact beschikbaar? Daarmee kan je mits wat planning ook al veel opvangen hoor. Niet meer de stress van last minute tanken![]()
Hoeveel km rij je dan per dag?Jup das een mogelijkheid ;-) maar met mijn 3x240V betwijfel ik of dat rap zal gaan
Hoeveel km rij je dan per dag?
Zelfde als van mij, ik laad 1x per week op het werk, maar nu om de 4 dagen met deze temperaturen.Op een gewone werkdag is dat letterlijk woon-werkverkeer. Wat overeenkomst met 25km ongeveer (incl rondrijden via de creche).
En op weekbasis neemt een 250-300 (gemiddeld over een jaar gezien)
Als die korting wegvalt zal het wel wat minderen denk ik.Volgens Arval is de iX3 momenteel de meest gekozen elektrische bedrijfswagen. Wel benieuwd wat de i4 gaat uitsteken in die cijfers.
Zoveel was de korting toch al niet?Als die korting wegvalt zal het wel wat minderen denk ik.
10% bij mij. 70k betaald, 77k catalogus.Zoveel was de korting toch al niet?
Zelfde als van mij, ik laad 1x per week op het werk, maar nu om de 4 dagen met deze temperaturen.
Bijladen thuis via stopcontact is absoluut geen probleem en het is zeker haalbaar.
Dat thuisladen moet niet rap gaan, het moet gewoon voldoende zijn. Reken op een 12 a 14km per uur.