Elektrische wagens

Nope, het gaat hier om klimaat dus file heeft er niks mee te maken. Anders hadden ze wel werk gemaakt van thuiswerk verplichting. Ze maken misschien maar 10% uit van het wagenpark maar stoten wel 5 keer meer uit. Dit zou zou ook veel geluidsoverlast verminderen.
En alle bestaande ICE auto's vervangen door elektrische wagens is goed voor het klimaat? Dat is nog altijd een geweldige verspilling van eindige grondstoffen. Men zou inderdaad beter inzetten op (deels) verplicht thuiswerk in sectoren waarin dat kan, op een kilometerheffing en op beter openbaar vervoer dat overal dag en nacht rijdt, zonder dat er dan neoliberaal geneut ontstaat dat een deel van dat aanbod "verlieslatend" is.

Geluidsoverlast is een drogargument, overtredingen kunnen (en moeten) aangepakt worden via controles en desnoods via de weliswaar door velen gevreesde technische keuring. Ik heb zelf trouwens veel vaker last van de vele auto's met "pops and bangs" die tegenwoordig rondrijden dan van die paar Harleys tijdens het zomerseizoen.

Hoe zijn meer motoren een oplossing voor het fileprobleem? Precies of een motor neemt in lengte zoveel minder plaats in?
Geen mirakeloplossing maar wel een deeloplossing.

En ja motoren zijn echt wel een stuk korter (pak iets van een 2m20 voor een gemiddelde moto?) - da's nog altijd een stuk minder lang dan een compacte a-segment auto. Al is vooral de beperkte breedte relevant voor het fileprobleem. Op één parkeerplaats voor een wagen krijg je ook makkelijk twee moto's gestald - niet onbelangrijk in stedelijke omgevingen.

Of stel jij je een wereld voor waarin het free-for-all is? Motoren 6, 7 naast elkaar, tegen 160 undercutten omdat die gast op links maar 140 rijdt... :unsure:
Exact wat ik bedoelde!

En alle bestaande ICE auto's vervangen door elektrische wagens is goed voor het klimaat? Dat is nog altijd een geweldige verspilling van eindige grondstoffen. Men zou inderdaad beter inzetten op (deels) verplicht thuiswerk in sectoren waarin dat kan, op een kilometerheffing en op beter openbaar vervoer dat overal dag en nacht rijdt, zonder dat er dan neoliberaal geneut ontstaat dat een deel van dat aanbod "verlieslatend" is.

Je vergeet precies dat deze beslissing is gemaakt ivm een klimaatakkoord waar alleen gekeken word naar CO2 uitstoot. Dat al die batterijen binnen zoveel jaar ergens in Afrika in de grond worden gestopt daar denken we nu niet aan 😬

Ik zeg maar als je de autos aanpakt moet je al de rest ook aanpakken zoals motoren waar ook gemakkelijk alternatieven voor te vinde zijn

Dat al die batterijen binnen zoveel jaar ergens in Afrika in de grond worden gestopt daar denken we nu niet aan 😬
Dat is nu de eerste keer dat ik daarvan hoor. Batterijen zijn toch gewoon te recycleren?
Of bedoel je dit spreekwoordelijk? Dat ze in de kelders van Afrikaanse huizen gaan gestopt worden om daar de huizen van elektriciteit te voorzien?

My 2 cents vanuit een land waar men al 10 jaar inzet op elektrische wagens

Dit klinkt vooral als: we hebben al 10-15 jaar ons hoofd in de grond gestoken en zijn nu verbaasd dat er een storm op komst is.

en de burger heeft dit uiteindelijk enkel aan zichzelf te danken.

My 2 cents vanuit een land waar men al 10 jaar inzet op elektrische wagens

Dit klinkt vooral als: we hebben al 10-15 jaar ons hoofd in de grond gestoken en zijn nu verbaasd dat er een storm op komst is.

en de burger heeft dit uiteindelijk enkel aan zichzelf te danken.
Het voorstel zoals het nu is (enkel nieuwe wagens), daar zie ik geen problemen in eigenlijk.
Zolang de 2e handsmarkt niet wordt geblokkeerd...

Het voorstel zoals het nu is (enkel nieuwe wagens), daar zie ik geen problemen in eigenlijk.
Zolang de 2e handsmarkt niet wordt geblokkeerd...
Ik denk niet dat je de tweedehands markt moet blokkeren. Maak het gewoon idioot duur en moeilijk om met een ICE rond te rijden.

Dat is nu de eerste keer dat ik daarvan hoor. Batterijen zijn toch gewoon te recycleren?
Of bedoel je dit spreekwoordelijk? Dat ze in de kelders van Afrikaanse huizen gaan gestopt worden om daar de huizen van elektriciteit te voorzien?
Het was eerder een verwijzing naar de manier waar waarop we nu ons afval 'recycleren' door het naar derde wereld landen te verschepen. Tuurlijk dacht ik niet dat ze dat gewoon onder de grond gingen schuppen.

Personen Herman pakken natuurlijk alles letterlijk op om proberen een beetje uit de hoogte te kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Nu is het dus al de burger zijn schuld.
Het is een democratie, wie anders dan de burger hun schuld is het ? als we en masse blijven stemmen voor partijen die problemen blijven negeren en blijven doen alsof alles gratis kan en zich wentelen in anti-intellectualisme dan ja dan lopen we op een bepaald moment tegen een muur van heel ongemakkelijke maatregelen.

Het is een democratie, wie anders dan de burger hun schuld is het ? als we en masse blijven stemmen voor partijen die problemen blijven negeren en blijven doen alsof alles gratis kan en zich wentelen in anti-intellectualisme dan ja dan lopen we op een bepaald moment tegen een muur van heel ongemakkelijke maatregelen.
Kan je me even een Belgische partij aanwijzen die voldoet aan de normen? Ik vind er geen :(

Ik denk niet dat je de tweedehands markt moet blokkeren. Maak het gewoon idioot duur en moeilijk om met een ICE rond te rijden.
Ik denk ook niet dat je de tweedehandsmarkt moet blokkeren. Dat zal zichzelf uitfaseren aangezien de instroom van wagens op die markt op den duur enkel nog elektrisch zal zijn.

En zo blijft het betaalbaar voor de minder bedeelden. Mensen die nu auto's kopen van <5000€ en die oprijden. Tegen dat die ooit een 2ehandse elektrische wagen willen/moeten kopen zijn die wss ook voor die bedragen beschikbaar.

Ik denk ook niet dat je de tweedehandsmarkt moet blokkeren. Dat zal zichzelf uitfaseren aangezien de instroom van wagens op die markt op den duur enkel nog elektrisch zal zijn.

En zo blijft het betaalbaar voor de minder bedeelden. Mensen die nu auto's kopen van <5000€ en die oprijden. Tegen dat die ooit een 2ehandse elektrische wagen willen/moeten kopen zijn die wss ook voor die bedragen beschikbaar.
Tuurlijk, je kan hier nu al een Leaf kopen voor ~3k

Binnenkort start ik bij mijn nieuwe werkgever. Leasebudget is 900euro excl btw en tankkaart, fleetconventie F. Wat zou hierin passen voor 48m en 25k km?

Q5/A6 50tfsi e zal te hoog gegrepen zijn vermoed ik? Iemand die hier recente offertes voor heeft opgevraagd?

Waarom idioot duur gaan maken, laat de prijzen gewoon normaal blijven, als er geen instroom meer is van nieuwe ICE wagens, dan houd het op korte termijn ook gewoon op met de tweedehands zonder al dat gedoe.

Dat lijkt me inderdaad de beste manier, zodat het ook voor iedereen gewoon betaalbaar blijft.

Laatst bewerkt:
finaal heeft de politiek ook maar een grote bakkes getrokken nadat Tesla de markt op zijn kop gezet heeft en de andere fabrikanten noodgedwongen op de kar gesprongen zijn.
Ik vind het allemaal wat hypocriet.
Nu ben ik benieuwd naar toekomstige infrastructuurproblemen en afschakelplannen.

By the way.... wth die range van een elektrische wagen als het ietwat kouder begint te worden... waar ik vroeger 5% charge verloor bij enkele rit werk is het nu bij 3°C reeds 10%

Terug
Bovenaan