Herman De Croo
Well-known member
Ik moet wel bekennen dat ik (op de radio) niet had gehoord dat vanaf 2030 er ook geen 2dehandsvoertuigen meer diesel/benzine mochten zijn. Ik ging enkel uit van nieuwe wagens vanaf 2027.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar vanaf 2030 is verkoop van 2e hands benzines ook verboden, volgens dat voorstel.
Dus dan is de waarde effectief 0.
Verkoop hem aan een Waal.Maar vanaf 2030 is verkoop van 2e hands benzines ook verboden, volgens dat voorstel.
Dus dan is de waarde effectief 0.
Weer onder de prijs zeker? We geven al genoeg aan die walen :unsure;Verkoop hem aan een Waal.
Ge kunt ook suiker in de tank doen net voor je hem afgeeft he. Dat merkt hij pas na een eindje rijden en jij hebt je geld.Weer onder de prijs zeker? We geven al genoeg aan die walen :unsure;
Imo is dit een maatregel die we ofwel invoeren op federaal vlak ofwel we gewoon niks doen want ik zie toch niet in hoe je zoiets als regio kan invoeren zonder dat men massaal naar de andere regio's trekt om daar hun voordeel te halen.
+1En leg mij eens uit dat dit niet, wederom, een maatregel is die de middenklasse hard treft.
Met andere woorden ben je gejost in 2028 want uw enige keuze is dan nog uw wagen volledig oprijden. Verkopen voor export is nog een optie, maar de waarde zal dan ook fameus dalen.
Het is nu nog te vroeg om er iets over te zeggen. Maar als de prijzen niet binnen dit en 3 jaar fameus dalen dan zal autorijden iets worden voor mensen die er veel geld aan willen uitgeven. De nieuwprijzen moeten naar beneden en de tweedehandsmarkt moet groter worden, veel groter.
) naar de zeer nabije toekomst toe.Wat veranderen electrische wagens daaraan?Zolang iedereen met de wagen rijdt kan je geen efficiënt openbaar vervoer uitbouwen…

Er moet geen status quo zijn. Voor een vergroening van het wagenpark ben ik zeker te vinden, maar straf de mensen dan niet met allerhande 'vervuiltaksen' die hun huidige wagen nog willen oprijden.Een status quo is gewoon niet acceptabel naar volgende generaties. Een bus is ook gewoon veel efficiënter dan een wagen. Een lijnbus op elektriciteit verbruikt 1 kWh/km. Dat is een vijfde van wat een iX3 verbruikt. En daar zit 10-20x meer volk op.
Een speed-pedelec verbruikt 15Wh/km. Minder dan een tiende van wat een auto verbruikt. Auto’s zijn gewoon enorm inefficiënte voertuigen. Zolang iedereen met de wagen rijdt kan je geen efficiënt openbaar vervoer uitbouwen…
Mijn antwoord was een antwoord op dit bericht van Vulture.Wat veranderen electrische wagens daaraan?
Wat is het alternatief? Openbaar vervoer? Die gaan evengoed moeten opladen (bussen) of hebben elektriciteit nodig (treinen). Massaal inzetten op de elektrische fiets voor de mensen die geen nieuwe wagen kunnen betalen of waarbij het rijden met hun oude wagen te duur geworden is? Die batterij moet ook opgeladen worden.
Fixed that for you.Een status quo is gewoon niet acceptabel naar volgende generaties. Een bus is ook gewoon veel efficiënter dan een wagen. Een lijnbus op elektriciteit verbruikt 1 kWh/km. Dat is een vijfde van wat een iX3 verbruikt. En daar zit 10-20x meer volk op.
Een speed-pedelec verbruikt 15Wh/km. Minder dan een tiende van wat een auto verbruikt. Auto’s zijn gewoon enorm inefficiënte voertuigen. Zolang iedereen in Vlaanderen in het wilde weg aan lintbebouwing mag blijven doen kan je geen efficiënt openbaar vervoer uitbouwen…

Fixed that for you.
Die eindeloze lintbebouwing is wat ons finaal op allerhande gebieden de das gaat om doen... het is niet alleen een ramp op gebied van natuur en open gebied dat verdwijnt, het zorgt er ook voor dat mensen over zo'n grote oppervlakte verspreid worden dat je veel dingen gewoon niet deftig KAN regelen zonder nefaste gevolgen voor budget en mileu.
Je gaat overigens niemand met een beetje redelijk verstand vinden die gaat beweren dat de status-quo acceptabel is maar daarom moet je er nog niet met de botte bijl in gaan. 2027 is gewoonweg veel te vroeg. Ik hoorde een politieker met het argument "2027 is een goed moment, er komen dan een hele reeks afgeschreven elektrische bedrijfswagens op de markt". Hoeveel elektrische wagens denken ze dat er tussen nu en 1 januari 2023 nog ingeschreven gaan worden? Want dat zijn de wagens die in 2027 op de markt komen... Hell, er zijn veel bedrijven waar er tegenwoordig al op 5 jaar geleased wordt, dat zijn dus de wagens die uiterlijk over 2 maand op de weg terecht komen.
En dan nog wat gaat er dan uiteindelijk op de markt komen? Nen hoop Tesla's, iX3's, E-trons... en links en rechts ne Nissan Leaf en VW ID.3 die dan vér over hun intrinsieke waarde verkocht worden omdat de vraag het aanbod verplettert.
Ga der maar aan staan hé: stel je het type mensen voor dat zich gewoon niks meer kan permiteren dan een auto van 1-2k in de hoop dat dat ding nog een aantal jaren blijft bollen. Wat gaan die doen als hun auto op 5 januari 2030 in pan valt en FUBAR is? Succes op de 2dehands markt!![]()
Haar eerste wagen zal geen eigen wagen zijn.Aan zo een dingen zie je dat politiek wereldvreemd is. Ik kan mij geen elektrische wagen permiteren, en binnen vijf jaar ook niet vrees ik. En wat met uw oude auto die gaan gewoon verder rijden in afrika of ander land dat is gewoon ze zo gezegde probleem verleggen.
Tegen 2027 is mijn dochter bijna 18 haar eerste wagen zal dan een ferme dure elektrische wagen moeten zijn ?
Ze zal het magische openbaar vervoer mogen nemen.Haar eerste wagen zal geen eigen wagen zijn.
Elektriciteit, die zal in de toekomst niet goedkoper worden dus de belastingen die ze er op inen stijgt gewoon meeEn de regering waar gaan ze dan hun belastingen halen geen brandstof tax, rij tax die zogezegd naar beneden gaat.
Onderhoud van de weg en kostprijs van de infrastructuur gaat drastisch dalen.En de regering waar gaan ze dan hun belastingen halen geen brandstof tax, rij tax die zogezegd naar beneden gaat.