Elektrische wagens

Hier ook eens gekeken en mijn verbruik ligt precies toch een stuk hoger: 21.3 kWh/100km voor de ~12800km die ik nu heb met de iX3.
Geen idee hoe jullie zoveel lager uitkomen. Bijvoorbeeld deze morgen ~120km constant gereden aan 124km/h op de teller en daarbij had ik ~21kWh/100km.

Hier ook eens gekeken en mijn verbruik ligt precies toch een stuk hoger: 21.3 kWh/100km voor de ~12800km die ik nu heb met de iX3.
Geen idee hoe jullie zoveel lager uitkomen. Bijvoorbeeld deze morgen ~120km constant gereden aan 124km/h op de teller en daarbij had ik ~21kWh/100km.
Ja, op autostrade ligt het verbruik gewoon een pak hoger dan bij stadsverkeer. En als je dat veel doet stijgt uw gemiddelde he.

Ik hoop echt dat dit project lukt.

Ondertussen is dit echt een thuisaccu op wielen, 54 kWh beschikbare LFP accu -capaciteit met max uitgaand vermogen 11 kW
Je zou op een normale week iets meer dan 100 km per week opladen met de zonnepanelen.

Prijs blijft 25 000 EUR.

Testrit Ev6 staat gepland op 20/10. Ik ben benieuwd. Levertijd zou 7maand zijn.
Model 3 -Y en ioniq 5 nog plannen. Misschien Eniaq ook. Daarna eens kijken of er de knoop al door hakken of wachten op verdere evoluties van wagens en dergelijke.

Ik hoop echt dat dit project lukt.

Ondertussen is dit echt een thuisaccu op wielen, 54 kWh beschikbare LFP accu -capaciteit met max uitgaand vermogen 11 kW
Je zou op een normale week iets meer dan 100 km per week opladen met de zonnepanelen.

Prijs blijft 25 000 EUR.
Die is alvast al lang genoeg in ontwikkeling. Ik vrees dat het een beetje "too little, too late" zal worden, al ben ik zeker nog geïnteresseerd.

Die prijs is natuurlijk met de Duitse btw van 19%, in België wordt dat dan een 500€ duurder. Meer dan dat wordt dan natuurlijk wel moeilijk aangezien er maar 1 optie die je er nog kunt bijnemen :)

Die is alvast al lang genoeg in ontwikkeling. Ik vrees dat het een beetje "too little, too late" zal worden, al ben ik zeker nog geïnteresseerd.

Die prijs is natuurlijk met de Duitse btw van 19%, in België wordt dat dan een 500€ duurder. Meer dan dat wordt dan natuurlijk wel moeilijk aangezien er maar 1 optie die je er nog kunt bijnemen :)
25k€ , 190 mijl range en redelijk nutteloze functie van sharing en zonnepanelen geïntegreerd te hebben in de wagen. Mijn wagen zou toch continue in de garage staan. En ik heb niet echt veel zin om mijn wagen te sharen zodanig dat iemand anders die op een hoopje rijdt.

Dan liever een goedkopere wagen, zoals die van 8 - 10k.

25k€ , 190 mijl range en redelijk nutteloze functie van sharing en zonnepanelen geïntegreerd te hebben in de wagen. Mijn wagen zou toch continue in de garage staan. En ik heb niet echt veel zin om mijn wagen te sharen zodanig dat iemand anders die op een hoopje rijdt.

Dan liever een goedkopere wagen, zoals die van 8 - 10k.
Op een hoopje rijden is misschien wat overdreven. Maar denk eerder aan mensen die de wagen gewoon smerig achterlaten. Dan zit jij daar in een ander zijn gaai te deppen. Lekker hoor!

Testrit Ev6 staat gepland op 20/10. Ik ben benieuwd. Levertijd zou 7maand zijn.
Model 3 -Y en ioniq 5 nog plannen. Misschien Eniaq ook. Daarna eens kijken of er de knoop al door hakken of wachten op verdere evoluties van wagens en dergelijke.
Geen interesse in BMW iX3 of Mercedes EQC? Die zouden normaal ruim in je budget moeten passen als de model Y er in past.

Gisteren de eerste keer Model Y IRL gezien. Ik moet zeggen dat ik eerst dacht dat het een Model X was. Ik vind hem niet echt mooi (net zoals de Model X), maar moest hij al beschikbaar geweest zijn toen ik moest kiezen, had ik toch wel eens gaan kijken. Alleen blijft het feit dat ze geen korting geven wel vrij nefast voor de TCO...

Geen interesse in BMW iX3 of Mercedes EQC? Die zouden normaal ruim in je budget moeten passen als de model Y er in past.
Misschien maar niet aan gedacht. De model Y zou al zeer ongelooflijk moeten zijn om hem aan te kopen.

Als het kan zou ik liever rond de 50k blijven. Al een 3 tal ev's gereden en dat bevalt zeker. Wat me stukje tegenhoudt is de prijs. Los of het in het budget past zijn er nog vele andere leuke dingen om met dat bedrag te doen.

Cx5 is juli 2022 afgeschreven. We kunnen daar gerust mee blijven rijden. Met de vorige V50 zijn de ook 5j extra blijven rijden.

Financieel zal het "voordeliger" zijn om met de cx5 te blijven rijden. Al heeft die nu nog iets van restwaarde en zie ik prijzen van benzine alleen maar stijgen. Het zal nog wel even blijven stijgen om tot aankoop bedrag van nieuwe te komen.

2 de aspect voor mij is milieu en plezier van met Ev te rijden.
We zien wel na de testritten.
Maar bedankt voor de tip.

En een occasie model s?

Heb al eens gekeken, ik zal nog ongeveer 30k eur krijgen voor die van mij. 120k km.
Gratis superchargen..

En die wagen is eigenlijk nog wel mee met de huidige standaarden in ev land imo.

Kan je op 3 of 4 jaar afschrijven als je wil.

Nu niet perse reclame voor mijn wagen specifiek, dat is trouwens maar voor mei volgend jaar ofzo, maar er zijn er veel te vinden. Allemaal wagens van 4-5j oud die afgeschreven zijn.

En een occasie model s?

Heb al eens gekeken, ik zal nog ongeveer 30k eur krijgen voor die van mij. 120k km.
Gratis superchargen..

En die wagen is eigenlijk nog wel mee met de huidige standaarden in ev land imo.

Nu niet perse reclame voor mijn wagen specifiek, dat is trouwens maar voor mei volgend jaar ofzo, maar er zijn er veel te vinden. Allemaal wagens van 4-5j oud die afgeschreven zijn.
Dat is trouwens wel een dikke pluim voor Tesla. Zelfs een first gen model S voelt niet verouderd aan.

Ja zeker. Alleen is die de dag van vandaag te hoog geprijsd tov de concurrentie.

Ze zouden een degelijke elektrische wagen hebben, zonder teveel tierlantijntjes, maar dat zou ergens een 75k max mogen kosten denk ik.

Dat is trouwens wel een dikke pluim voor Tesla. Zelfs een first gen model S voelt niet verouderd aan.
Maar ik zou mij daar toch niet meer aan wagen als ik lees over de koplampen die vaak na een tijd kapot gaan, draagarmen die vervangen moeten worden, Mcu1 die best vervangen kan worden door een mcu2, ssd probleem dat ze nu wel na jaren erkennen en onder garantie oplossen...

En een occasie model s?

Gratis superchargen..

Heb ik bekeken. Maar ik wil graag trekhaak. Duitse sites al bekeken voor zeer jonge model 3 long range. Eerst gaan rijden met een model 3. Ik twijfel daarover de toegankelijkheid van de koffer.
Maar daar zijn wel wagen te vinden van 1 a 2 j oud die toch wat korting hebben tegenover een nieuwe hier.

De specs en looks van Ev6 spreken ook wel aan.
Kmoet eerst is het centrale scherm ervaren van de Tesla.

Terug
Bovenaan