Elektrische wagens

Benieuwd hoe de leasemarkt in NL het gaat doen. Vanaf dit jaar vallen de EV's ook in de 22% bijtellingscategorie. Je krijgt wel momenteel 10% korting (en 6% volgend jaar) op het bedrag onder de 40000 euro.

Weet niet of er nog veel EV's van 100K gaan genomen worden.

Zal best een idee geven hoe we er bij ons gaan aan toe zijn in 2025-2026

Benieuwd hoe de leasemarkt in NL het gaat doen. Vanaf dit jaar vallen de EV's ook in de 22% bijtellingscategorie. Je krijgt wel momenteel 10% korting (en 6% volgend jaar) op het bedrag onder de 40000 euro.

Weet niet of er nog veel EV's van 100K gaan genomen worden.

Zal best een idee geven hoe we er bij ons gaan aan toe zijn in 2025-2026
Ik vraag me af of er uberhaupt nog veel EV's gaan geleased worden. In de lagere budgetklasses is er nog niet zo veel aanbod.
En blijkbaar is er daar ook de regel dat de fiscaliteit pas geldt op moment van levering, dan mogen wij nog blij zijn dat het bij ons geldt op moment van bestelling.
Velen hebben nu schrik dat hun EV dit jaar niet meer geleverd zal raken.

In Nederland hebben ze wel ongelooflijk geluk hoeveel wagens uit voorraad er kunnen geleverd worden dit jaar. Bijna al die mannen hun Skoda Enyaq komt uit voorraad (Skoda Enyaq NL facebook groep). In België zijn er nergens terug te vinden. Waarom zijn daar zoveel regionale verschillen in eigenlijk?

In Nederland hebben ze wel ongelooflijk geluk hoeveel wagens uit voorraad er kunnen geleverd worden dit jaar. Bijna al die mannen hun Skoda Enyaq komt uit voorraad (Skoda Enyaq NL facebook groep). In België zijn er nergens terug te vinden. Waarom zijn daar zoveel regionale verschillen in eigenlijk?
Dat is geen geluk he, de dealers hebben geanticipeerd op de wetswijziging...

Er zijn nog Skoda Enyaq's in voorraad. Kijk maar eens op de site van Skoda.
Maar blijkbaar worden deze gereserveerd voor het autosalon (ook al gaat VAG daar niet eens aanwezig zijn). En het zijn wel versies met redelijk wat opties, dus je leasebudget moet er ook naar zijn.

Ja, dus de kopers hebben geluk? :p Ik zag zelf al Belgen die daar hun wagen gaan kopen zijn.

Ik moet bijna een jaar wachten jammer genoeg.
Welke heb je besteld en wanneer en wanneer levertijd?
Mijn bestelling is nu bezig te verwerken, hopelijk doen ze er niet te lang over.
Het gaat om een Enyaq 80 en voorlopig verwachten ze levering in juni/juli. Hopelijk regent het eens stevig bij de chipfabrieken, zodat ze weer wat voort kunnen :p
Ik heb nog zitten twijfelen om voor de ID.4 te gaan omdat die nog in februari kan geleverd worden.
Maar ik vind de Enyaq echt een stuk mooier. Vooral het interieur ligt mij meer.

Welke heb je besteld en wanneer en wanneer levertijd?
Mijn bestelling is nu bezig te verwerken, hopelijk doen ze er niet te lang over.
Het gaat om een Enyaq 80 en voorlopig verwachten ze levering in juni/juli. Hopelijk regent het eens stevig bij de chipfabrieken, zodat ze weer wat voort kunnen :p
Ik heb nog zitten twijfelen om voor de ID.4 te gaan omdat die nog in februari kan geleverd worden.
Maar ik vind de Enyaq echt een stuk mooier. Vooral het interieur ligt mij meer.
80 Sportline Arctic Silver. Eind Mei besteld. Ze geven aan dat hij pas in April gaat geleverd worden.
Ik heb begrepen dat enkele opties vooral voor een vertraging zorgen, zoals de heads-up display. Al hoop ik dat het proces mogelijks gaat versnellen, Skoda heeft onlangs nog gecommuniceerd dat de Enyaqs voorrang krijgen in het productieproces (in het nadeel van sommige andere modellen uiteraard).

Ik had keuze uit vrij veel EV wagens (ID4, Q4, etc), maar toch voor de Enyaq gegaan. Vond de sportline een prachtige wagen, héél deftig interieur en qua ruimte ideaal met 2 kinderen.

Ook zit ik te wachten op mijn laadpaal, dat schiet ook niet echt op.

België zou maar een beperkt aantal slots (400) gereserveerd hebben voor 2021, NL véél meer.

De iX3 krijgt in November trouwens een update waarbij de batterij wordt voorverwarmd als je in de buurt van een snelcharger (die je gaat gebruiken volgens navi) komt. Zou de DC-laadcurve een stuk beter moeten maken.

De iX3 krijgt in November trouwens een update waarbij de batterij wordt voorverwarmd als je in de buurt van een snelcharger (die je gaat gebruiken volgens navi) komt. Zou de DC-laadcurve een stuk beter moeten maken.
Dat is inderdaad wel een toffe update!
Hoeveel verschil zou het in de praktijk betekenen?

Goh, geen idee, maar Bjorn Nyland haalde het in zijn test wel specifiek aan als iets dat mist en belangrijk is, dus ik vermoed dat het wel wat effect heeft...
Maar dan moet je wel de onboard navi gebruiken waarschijnlijk?

Na 2j de ingebouwde navi van mijn F30 op non-actief te hebben gezet dacht ik afgelopen zaterdag om de nieuwe iX3 een een kans te geven.

blijkt hij mij rechtdoor te willen sturen over een brug die al anderhalf jaar open ligt... sjonge jonge dat is toch niet te geloven. Klote Here-maps. Enkel Waze en Googlemaps zijn te vertrouwen, al de rest zuigt ballen

Na 2j de ingebouwde navi van mijn F30 op non-actief te hebben gezet dacht ik afgelopen zaterdag om de nieuwe iX3 een een kans te geven.

blijkt hij mij rechtdoor te willen sturen over een brug die al anderhalf jaar open ligt... sjonge jonge dat is toch niet te geloven. Klote Here-maps. Enkel Waze en Googlemaps zijn te vertrouwen, al de rest zuigt ballen
Net vandaag ook gehad dat een adres gewoon helemaal niet werd gevonden. Dan maar met Android Auto en Google Maps gereden.
Nochtans een straat in het centrum van Gent die er al jaren is. Het is ook de eerste keer niet meer.

De kaarten in mijn vorige auto (F11) waren al wat outdated maar nooit gehad dat een adres ontbrak.

Ik vermoed van wel. Nu, realistisch, wanneer je effectieve snelladers gaat nodig hebben, dat zijn ook de momenten dat de onboard navi nog wel oké zal zijn. Het gaat hier nog wel even duren voor ik ze effectief nodig heb...
Met de HUD is de onboard-navi ook wel beter dan Waze. Bij waze krijg je enkel pijltjes te zien en straatnamen. De onboard geeft ook een kaartje en rijstrookaanduiding etc.

@Mulan
Ik was ook es aan het bladeren in de tweedehandse EV tot 20.000 euro (misschien die nissan van mijn madam inruilen voor iets recenter) en kwam de e-Golf tegen. Is dat niks voor jou? lijken me ook puike deals te doen.

Ok range is niet de ruimste (200km max precies) maar wel voorzien van alle comfort en toeters en bellen. En ruimere koffer dan de Dacia.

@Mulan
Ik was ook es aan het bladeren in de tweedehandse EV tot 20.000 euro (misschien die nissan van mijn madam inruilen voor iets recenter) en kwam de e-Golf tegen. Is dat niks voor jou? lijken me ook puike deals te doen.

Ok range is niet de ruimste (200km max precies) maar wel voorzien van alle comfort en toeters en bellen. En ruimere koffer dan de Dacia.
Te groot voor mij 😂

Terug
Bovenaan