Dat staat er los van. Dat is op basis van catalogusprijs en CO2 uitstoot.Wat is eigenlijk de invloed op VAA. Staat dat hier volledig los van of moet dat samen gezien worden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat staat er los van. Dat is op basis van catalogusprijs en CO2 uitstoot.Wat is eigenlijk de invloed op VAA. Staat dat hier volledig los van of moet dat samen gezien worden?
Het 'probleem' dat ik daarmee soms heb is dat de andere bestuurder niet kan inschatten dat je zo'n manoeuvre zo snel kan doen.Wist niet goed of het in ergernissen, goede momenten of hier past. Maar vandaag een nut gevonden aan de snelle hernemingen van EV.
Ik kwam op de linkse oprit van Mechelen Noord aan, heel het rijvak vol tegen 120, dus dan zit er niks anders op dan afremmen, waardoor je trager rijdt dan het rijvak en dus ook geen plek vindt (en die oprit is niet zo lang).
Dus, al afremmend pinker op en hopen dat iemand een gat laat, maar dat is een groot snelheidsverschil. En dan is het handig om ff op een fractie van een seconde op de gas te kunnen stampen en terug op snelheid te zijn. Met een ICE is dat toch een heel pak lastiger om zo'n manouvre goed getimed te krijgen.

Dus VAA kan ook gewoon steeds duurder worden voor hybrides en ICE's die nog voor 2023 aangeschaft worden?Dat staat er los van. Dat is op basis van catalogusprijs en CO2 uitstoot.
Dus VAA kan ook gewoon steeds duurder worden voor hybrides en ICE's die nog voor 2023 aangeschaft worden?
Dat zou wel een stuk van het voordeel kunnen weghalen om die in 2022 nog aan te schaffen en dan volledig op te rijden.
Ik ben ook benieuwd wanneer ze gaan overschakelen naar kW verbruik ipv CO2 uitstoot.
Maar VAA daalt toch max tot 70% cataloguswaarde dacht ik. Waar je denk ik 6 jaar over doet. Dus na 6j kan het catalogus gedeelte niet meer zakken. En de CO2 norm (of welke maatstaf het in de toekomst zal zijn) zal wel blijven zakken. Waardoor je VAA na 6j sowieso omhoog zal gaan.Ja, de CO2 level daalt per jaar en maakt VAA aard duurder. Aan de andere kant daalt de VAA per leeftijd van de wagen. Tot nu toe is het bij mij altijd gedaald (van 275 in 2018 tot 230 euro nu).
Maar het is Belgie eh, als de regering een andere formule in het leven roept en het vanaf dat moment invoert kan VAA alle kanten uit, dat is in 2010-2011 oid al eens gebeurd toen eht van fiscale PK's naar CO2 uitstoot ging. Het is niet echt gebeiteld in steen.
Maar VAA daalt toch max tot 70% cataloguswaarde dacht ik. Waar je denk ik 6 jaar over doet. Dus na 6j kan het catalogus gedeelte niet meer zakken. En de CO2 norm (of welke maatstaf het in de toekomst zal zijn) zal wel blijven zakken. Waardoor je VAA na 6j sowieso omhoog zal gaan.
Dus de wagen oprijden zal wel kostelijk worden in VAA lijkt me.
En daarnaast kan het ook in die eerste 6j al stijgen, afhankelijk van hoe hard de CO2 norm zakt. Bij mij is VAA nooit veel gedaald bij veroudering, de dalende CO2 norm heeft de daling altijd wel redelijk gecounterd.
Maar hoe groter de cataloguswaarde aandeel, hoe harder de VAA kan dalen natuurlijk. Ik heb nog niet zo'n dure auto's gehad.
Ik zie alleen niet direct een mogelijkheid (in de app) om dit voor het weekend anders in te stellen dan voor de week.
Klopt, dat is was een optie die bij de Impressive zat, denk ik. Je kan eens kijken bij de instellingen onder "iconic sounds" ofzoiets.Gevonden. Je mag in de app het eerste toggle'tje niet aanvinken (enkele timer) maar moet de wekelijkse timer gebruiken. Daar kan je voor elke weekdag afzonderlijk instellen.
HOEZEE, ik heb 'm!
Wreed content, top top top.
Ik mis wel de spacy geluiden, maar ik vermoed dat die niet bestaan in de "gewone" (Inspiring?) versie...

Ik denk niet dat ik hem ooit knap ga vinden, maar wel nog aanvaardbaar genoeg dat moest ik het budget er voor hebben ik er wel voor zou gaan.De model Y is growing on me. Hoe meer video's ik er van zie hoe knapper ik 'm vind.
Ik denk niet dat ik hem ooit knap ga vinden, maar wel nog aanvaardbaar genoeg dat moest ik het budget er voor hebben ik er wel voor zou gaan.
Alleen in het wit vind ik die echt niet te pruimen. In de witte kleur schreeuwt die auto echt om een grille of iets dergelijks om, voor het frontaal zicht dan toch, de grote witte vlek dat je ziet te breken.
Ik vind hem niet specifieke mooi, maar moest ik nu moeten kiezen zou hij wel mee op de short-list staan waarschijnlijk.Ja, het is niet de knapste van de hoop. Maar ie heeft iets.
voor mij graag de blauwe met zwarte velgen en zwart interieur
edit:
Heb je hem trouwens al in het echt gezien? Totaal andere ervaring dan op video's eigenlijk.
Tot nu toe heb ik nog nooit zo hard dat effect gehad dat de realiteit anders is dan op foto's/video's. Op foto's en video's ziet die er namelijk een pak beter uit.

Het is geen lelijke auto, maar voor mij zij er toch te veel punten die mij niet echt aanstaan.De model Y is growing on me. Hoe meer video's ik er van zie hoe knapper ik 'm vind.
Model Y is inderdaad zeer interessant en echt enorm ruim, maar ook best duur.Ja, het is niet de knapste van de hoop. Maar ie heeft iets.
voor mij graag de blauwe met zwarte velgen en zwart interieur

Levertermijn?Model Y is inderdaad zeer interessant en echt enorm ruim, maar ook best duur.
Hier is de kogel door de kerk, vandaag Model 3 LR besteld![]()
Kleur?Model Y is inderdaad zeer interessant en echt enorm ruim, maar ook best duur.
Hier is de kogel door de kerk, vandaag Model 3 LR besteld![]()