Ik vind dit wel beter dan zo'n half/half oplossing (Tesla/Ford/Polestar/Volvo/...)Dat groot dashboard blijft toch echt lelijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind dit wel beter dan zo'n half/half oplossing (Tesla/Ford/Polestar/Volvo/...)Dat groot dashboard blijft toch echt lelijk.
Zal goeikoper zijn zeker om der in te steken. Ben er ook niet echt ne fan van. Net zoals de obsessie met puur touch screen (dus het verwijderen van het controle wiel in de middenconsole).Ik snap die obsessie met capacitieve knoppen niet. Ok het ziet er meer fancy uit, maar dat kan toch enkel maar gevaarlijker zijn
Hyperscreen is wel tof, mor dude ... 8500 EUR ver wa schermkes in uwen otto! CRAZY!Ik vind het ook gewoon niet mooi. En ik snap het nog als je het ergens op een middenconsole zet om het geheel "vlak" te krijgen ofzo. Maar capacitieve knoppen in uw deur... niet voor mij.
Het is ook niet dat je er ruimte mee bespaard ofzo he, want elke knop blijft toch altijd voor hetzelfde dienen (itt bvb de touchpad op de BMW controller).
Ik vind wel de hyperscreen bij Mercedes nu de mooiste integratie van schermen in een cockpit. Het zal ongetwijfeld er binnen x-jaar weer verouderd uit zien, maar nu is het wel knap.
Niet de grootste fan van het exterieur design. Zijdelings profiel is m'n ding al niet bv.Design
Die prijzen zijn natuurlijk ook totaal niet te vergelijken met wat je op de consumentenmarkt er voor zou betalen.Hyperscreen is wel tof, mor dude ... 8500 EUR ver wa schermkes in uwen otto! CRAZY!
Daar kunt ge toch al serieus wa PC + Schermen mee kopen. En we zitten over 't algemeen meer voor onze PC dan voor ons autoschermen.
En hoeveel keer bezigt ge die dingen uiteindelijk? Voor efkes uwen AC aan te passen? Grotere map? Zien welke plaatje aan het spelen is? Hmmmmm ...
Als techie vind ik dat dus zeker leuk, maar geen 8,5K waard. Zeker privé, bedrijven hebben meestal iets meer ruimte om te spelen, but still.
Ja, het is een hééééééél dure optie he. Ik zou ze waarschijnlijk zelf ook niet pakken. Maar het is technisch gezien wel mooi...Zal goeikoper zijn zeker om der in te steken. Ben er ook niet echt ne fan van. Net zoals de obsessie met puur touch screen (dus het verwijderen van het controle wiel in de middenconsole).
Touch tijdens het rijden is echt wel gevaarlijker.
Hyperscreen is wel tof, mor dude ... 8500 EUR ver wa schermkes in uwen otto! CRAZY!
Daar kunt ge toch al serieus wa PC + Schermen mee kopen. En we zitten over 't algemeen meer voor onze PC dan voor ons autoschermen.
En hoeveel keer bezigt ge die dingen uiteindelijk? Voor efkes uwen AC aan te passen? Grotere map? Zien welke plaatje aan het spelen is? Hmmmmm ...
Als techie vind ik dat dus zeker leuk, maar geen 8,5K waard. Zeker privé, bedrijven hebben meestal iets meer ruimte om te spelen, but still.
De leukste digitale upgrade blijven de digitale tellers. Daar kijk je nl. letterlijk de hele tijd op.
Niet de grootste fan van het exterieur design. Zijdelings profiel is m'n ding al niet bv.
Interieur is gedomineerd door de schermen natuurlijk. Zoals eerder aangehaald, als techie vind ik dees wel tof.
Of dat in 't echt even interessant is, dunno, maar jah ... aan 8,5K zal dat wss een optie zijn die je niet al te veel zult tegen komen.
Ik heb m'n testrit gedaan indertijd met die HUD. Vond ik niet zo interessant & al zeker z'n geld niet waard (was ook iets van een 1500 EUR geloof ik).Ja, het is een hééééééél dure optie he. Ik zou ze waarschijnlijk zelf ook niet pakken. Maar het is technisch gezien wel mooi...
IK kijk trouwens ook al niet meer op mijn tellers, ik zie alles in mijn HUD en ik gebruik zelden effectief de tellers. Dat is ook 1 van de redenen dat ik het bij BMW nog niet zo erg vind dat er (tov andere concurrenten) weinig schermen zijn. In praktijk gebruik je dat eigenlijk heel weinig.

) en aangezien er toch zonnepanelen liggen op het nieuwe huis die meer geven dan ik zelf kan verbruiken, kan ik evengoed eens rondkijken voor wanneer mijn wagentje ècht een vervanging toe zal zijn.Ik ben volgens mij de enige die hier ooit al iets van gezegd heeft, met letterlijk nul reacties.Eind deze week een afspraak voor testrit met de dacia spring, niet bepaald eentje waarover hier al pagina's vol zal geschreven zijn, maar past perfect bij mijn "rijprofiel" (200 km per week ongeveer met occasioneel eens een tripje 50km enkele rit en 1x per jaar naar de kust) en aangezien er toch zonnepanelen liggen op het nieuwe huis die meer geven dan ik zelf kan verbruiken, kan ik evengoed eens rondkijken voor wanneer mijn wagentje ècht een vervanging toe zal zijn.
(en mocht ik onverwacht meer kunnen krijgen voor mijn auto nu, wordt het pas écht het overwegen waard)

Als je tegenwoordig ziet hoe men optrekt aan de lichten of op een oprit, is 20sec bliksemsnel.Heeft die Dacia Spring nu maar 45pk? Dan rij je nog geen 90km/h op het einde van de oprit.
20 seconden 0 tot 100 op youtube lol. Je kan het benauwd krijgen als je eens snel moet zijn.
In het stad goed te doen natuurlijk.

Voilà, EERST naar het rijprofiel kijken, dan pas naar de auto.Heeft die Dacia Spring nu maar 45pk? Dan rij je nog geen 90km/h op het einde van de oprit.
20 seconden 0 tot 100 op youtube lol. Je kan het benauwd krijgen als je eens snel moet zijn.
Dat is dan ook geen auto om autostrade mee te doen. Een VW Kever doet er 30s over he, als je die ziet rijden zeg je toch ook niet "amai, dat krijgt ge het benauwd in als ge eens snel moet zijn."Heeft die Dacia Spring nu maar 45pk? Dan rij je nog geen 90km/h op het einde van de oprit.
Ik rij nu met een kleine stadswagen, type Citroën C1 maar er zijn er toch ook redelijk wat die verschieten als ik veel sneller weg ben aan de rode lichten (trekt goeie sprintjes dankzij het lage gewicht) en sommige zijn ronduit gechoqueerd als ik op een N-weg hen aan 100km/u passeer op het 2de vak. Dat ik dan denk "serieus dudes, tis gene fucking Aixam he, ik mag hier ook mee op de autosnelweg!" (waar ik maar 1x per 3j op durf te komen en absoluut niet sneller dan 130km/u kan rijden)Dat is dan ook geen auto om autostrade mee te doen. Een VW Kever doet er 30s over he, als je die ziet rijden zeg je toch ook niet "amai, dat krijgt ge het benauwd in als ge eens snel moet zijn."
Die Dacia is gebouwd voor een heel specifiek doelpubliek. En met wat geluk kan hij daar aanslaan.
.Eens racen?Ik rij nu met een kleine stadswagen, type Citroën C1 maar er zijn er toch ook redelijk wat die verschieten als ik veel sneller weg ben aan de rode lichten (trekt goeie sprintjes dankzij het lage gewicht) en sommige zijn ronduit gechoqueerd als ik op een N-weg hen aan 100km/u passeer op het 2de vak. Dat ik dan denk "serieus dudes, tis gene fucking Aixam he, ik mag hier ook mee op de autosnelweg!" (waar ik maar 1x per 3j op durf te komen en absoluut niet sneller dan 130km/u kan rijden)

Op 20m afstand zit uw Yaris volgens mij al 15m achter hoor.Op 20m afstand: top! Op 2km: flop![]()

Voorlopig rijdt mijn wagentje nog prima, maar wordt deze maand 8j dus beter al eens rondkijken dan plots raprap iets moeten kopen. Er kunnen volgende week zware kosten aan zijn maar evengoed rij ik nog 3j met enkel mijn onderhoud als kostEvolutie van elektrische wagen gaat volgende jaren wel pijlsnel gaan.
Dan is het de vraag of je best een 2dehands Dacia aangschaft voor enkele jaren om daarna over te stappen.

Ik ga nog niet uit van zo'n evolutie, maar stel dat die er komt (kans is groot natuurlijk). Als je nu die Dacia koopt en die voldoet aan alles wat je wil, waarom zou dat dan binnen 2-3 jaar anders liggen? Je situatie kan veranderen, maar zelfs zonder evolutie zou dat zo zijn. Als je situatie gelijk blijft, waarom zou die Dacia plots minder voldoen? Omdat er voor dat geld iets beter komt? Enfin, dat laatste betwijfel ik zelfs heel sterk, voor dat geld doet er nu niemand beter, de kloof is zelfs vrij groot te noemen, die zal niet snel gedicht worden.Evolutie van elektrische wagen gaat volgende jaren wel pijlsnel gaan.
Dan is het de vraag of je best een 2dehands Dacia aangschaft voor enkele jaren om daarna over te stappen.