Elektrische wagens

Had ik niet onlangs zo een elektrisch aangedreven trailer gezien in de krant. Om het rijbereik van EV's wat te sparen als deze eraan hing?
https://www.greencarreports.com/news/1133124_towing-with-an-ev-are-electric-trailers-the-future
Klopt. Zou binnen 3j klaar zijn. Idee hier was eerst een 2dehands mobilhome te kopen. Dit als 2de wagen te gebruiken. Budget rond 10-15k. Huren kan ook maar is 3000€ voor 3weken. Ik koop wel een Ev uit eco overweging dus dat wringt bij oude camper te kopen.
Huisjes huren ter plaatse kan ook. Dan ligt de route wel vast. Kost daarvan geen idee.

Zou fijn zijn als je thuisbatterij gedurende verlof in vouwwagen kan zetten en kan koppelen als extra accu voor Ev. Maar ik vermoed dat dit niet kan.
We zien wel.

Als je denkt dat er ooit een tijd komt dat je zomaar efkes je thuisbatterij van 70kg loskoppeld en uw omvormer efkes rustig van de muur afvijst en zomaar even wat "draadjes ontkoppeld" ben je er toch ook wel naast. En wat ga je dan doen met uw 10kwh batterijtje? Een extra 40km rijden ?
Een mobilhome gebruiken als 2 e wagen is toch ook niet realistisch imo. Alsook er eentje kunnen kopen voor 10/15k?Genoeg ge azijnd sorry!

Als je denkt dat er ooit een tijd komt dat je zomaar efkes je thuisbatterij van 70kg loskoppeld en uw omvormer efkes rustig van de muur afvijst en zomaar even wat "draadjes ontkoppeld" ben je er toch ook wel naast. En wat ga je dan doen met uw 10kwh batterijtje? Een extra 40km rijden ?
Een mobilhome gebruiken als 2 e wagen is toch ook niet realistisch imo. Alsook er eentje kunnen kopen voor 10/15k?Genoeg ge azijnd sorry!
Idd. Dat plan gaat nooit lukken. Voor dat geld heb je enkel een stokoude versleten motorhome.

Enige mogelijkheid om te gaan kamperen met een ev is een vouwwagen. Of max 200km ver gaan kamperen.

Idd. Dat plan gaat nooit lukken. Voor dat geld heb je enkel een stokoude versleten motorhome.

Enige mogelijkheid om te gaan kamperen met een ev is een vouwwagen. Of max 200km ver gaan kamperen.
Neen, er zijn andere mogelijkheden. Je kan perfect kamperen in sommige van die grotere EV's. Zetels plat, dubbele matras erin en slapen maar.

Klopt. Zou binnen 3j klaar zijn. Idee hier was eerst een 2dehands mobilhome te kopen. Dit als 2de wagen te gebruiken. Budget rond 10-15k. Huren kan ook maar is 3000€ voor 3weken. Ik koop wel een Ev uit eco overweging dus dat wringt bij oude camper te kopen.
Huisjes huren ter plaatse kan ook. Dan ligt de route wel vast. Kost daarvan geen idee.

Zou fijn zijn als je thuisbatterij gedurende verlof in vouwwagen kan zetten en kan koppelen als extra accu voor Ev. Maar ik vermoed dat dit niet kan.
We zien wel.
Wat voor een thuis batterij verwacht gij dan wel? Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet veel weet over capaciteit van deze wagens en de thuisbatterijen. 😅

Wat voor een thuis batterij verwacht gij dan wel? Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet veel weet over capaciteit van deze wagens en de thuisbatterijen. 😅
Ik denk dat heel veel mensen dat stevig verkeerd inschatten. Genre "ge laadt overdag uw Thuisbatterij op, en s'avonds steekt ge dat dan in auto he!".

Voor mensen die een model Y overwegen (ik dacht dat onder meer @Plutus deze overweegt) toch even een belangrijke waarschuwing.
  • technisch rijklaar gewicht : 2056 kg
  • max toelaatbare rijgewicht : 2371 kg
Dat betekent dus een max belading van 315 kg + 75 kg (in het technisch rijklaar gewicht is een bestuurder van 75 kg inbegrepen).
Dat is dus 390 kg.
En dan te zeggen dat er een 7 zitter-versie van die wagen gaat uitkomen :rolleyes:

Bij de model 3 is dat ook zo, maar daar is dat iets minder storend, dat is geen SUV.
Interessant, merci! Doorslaggevend in de keuze zal het waarschijnlijk niet zijn maar ‘t is wel goed om weten, ik had er nog geen aandacht aan besteed onder het mom ‘dat is nooit een probleem’.

Model Y staat inderdaad ook op de shortlist, goed onthouden!

Precies veel Azijn hier 😉
Dromen mag he heren. De capaciteit van een mogelijke thuisaccu zal ik inderdaad niet ver mee komen. Die Ev caravan had er 2 van 40 geloof ik. Voor 15k heb je mobilhome van ergens de jaren 90.
2de wagen is nu ook een Saab 900turbo van 1992. Ik rij met de 2de wagen een 2500km/j.
Tent meenemen zal het simpelste zijn in Ev. Met 4 erin slapen zal niet comfortabel zijn.
Als het budget onbeperkt was dan ....

Voordeel aan sommige ev op de camping: je hoeft geen stroomaansluiting te betalen. Je kan je koffiezet daar gewoon op aansluiten.

Voordeel aan sommige ev op de camping: je hoeft geen stroomaansluiting te betalen. Je kan je koffiezet daar gewoon op aansluiten.
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat je dat regelmatig hoort terugkomen in die discussie. "Dat is keihandig, want ge moet geen stopcontact zoeken".
Mijn Skoda had ook gewoon een 230V stopcontact hoor. Nooit gebruikt :p

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat je dat regelmatig hoort terugkomen in die discussie. "Dat is keihandig, want ge moet geen stopcontact zoeken".
Ja, maar werkte dat 230v systeem ook als je motor niet draaide? En indien ja, hoe lang?

Ik heb 2 auto's gehad die dat hadden. Werkt niet voor koffie. Ge krijgt daar maximaal 300watt uit. Dat werkte goed voor als ge in de auto moest je laptop opladen of gsm toen er nog niet zoveel USB opladers waren in de auto

De Megane e-tech is 3 dagen voor de officiële voorstelling al gelekt.

Concurrent voor de ID3 en Cupra Born

3gsXyn8.jpg

MEgKp9a.jpg

EQE en EQG ook voorgesteld.
EQE kan wel interessant worden. 500km range. Veel opties uit de EQS mogelijk.
Wel weer te veel capacitieve knoppen, en op de eerste beelden zie je daar al kwaliteitsissues mee...

Maar, afhankelijk van de pricing zal het waarschijnlijk de eerste echte "luxe-EV" worden die nog een haalbare kaart is qua kost. Dus interessant model om te volgen.

22:33 voor de imo zeer bedenkelijke kwaliteit van die knoppen.

Ik snap die obsessie met capacitieve knoppen niet. Ok het ziet er meer fancy uit, maar dat kan toch enkel maar gevaarlijker zijn

Ik snap die obsessie met capacitieve knoppen niet. Ok het ziet er meer fancy uit, maar dat kan toch enkel maar gevaarlijker zijn
Ik vind het ook gewoon niet mooi. En ik snap het nog als je het ergens op een middenconsole zet om het geheel "vlak" te krijgen ofzo. Maar capacitieve knoppen in uw deur... niet voor mij.
Het is ook niet dat je er ruimte mee bespaard ofzo he, want elke knop blijft toch altijd voor hetzelfde dienen (itt bvb de touchpad op de BMW controller).

Ik vind wel de hyperscreen bij Mercedes nu de mooiste integratie van schermen in een cockpit. Het zal ongetwijfeld er binnen x-jaar weer verouderd uit zien, maar nu is het wel knap.

Terug
Bovenaan