Elektrische wagens

Toch schattig hoe je u eigen zo dingen probeert wijs te maken :D
“Nee hoor die wagen die op elk vlak verbeterd is die is lelijk hoor! Jaja echt lelijk!”

Wel de eerste reactie toen de facelift bekend gemaakt werd:

giphy.gif
Van de velgen hé :D

Het exterieur vind ik er oprecht ook op achteruitgegaan, vooral de achterlichten. Het interieur is 12 keer mooier.

Ik heb daar wel al in gezeten (allez, dat van de Model 3 toch). Ik weet dat de vergelijking hier soms wordt gemaakt tussen een BMW 4 individual interieur om aan te geven dat dat van de Model 3 niet minder is, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor criteria of maatstaven je dan voor jezelf gebruikt om dat in je hoofd zinnig te laten klinken. Voor mij is bovenstaand kaal en armzalig, en in het echt vind ik het plastiekerig overkomen.

Los van de techniek he, ik ben best wel onder de indruk wat Tesla klaarspeelt met aandrijflijnen, maar dat interieur, oh boy.

Ik vind de i4 ook gewoon knapper maar als je ziet wat die kost betaal je daar ook gewoon meer voor. Ik hoop dat er over 3 jaar een A5 achtige EV komt eigenlijk.

Ik vind de i4 ook gewoon knapper maar als je ziet wat die kost betaal je daar ook gewoon meer voor.

Ja, volledig akkoord hoor. Die afweging maak je zelf afhankelijk van je budget natuurlijk. Maar we moeten er ook wel realistisch in blijven he :)

Ik hoop dat er over 3 jaar een A5 achtige EV komt eigenlijk.

Dacht dat die inderdaad op de planning staat. Maar eerst nog de A6 e-tron in de loop van 2022.

Toch schattig hoe je u eigen zo dingen probeert wijs te maken :D
“Nee hoor die wagen die op elk vlak verbeterd is die is lelijk hoor! Jaja echt lelijk!”

Wel de eerste reactie toen de facelift bekend gemaakt werd:

giphy.gif
Ik vind het geheel een mix. Ik vind de velgen lelijker, de zijkant mooier, de achterliggen vind ik niet zo mooi, en de voorbumper is vooral "normaler" maar ben er nog niet uit of ik dat op een EV nu ook mooier vind.
Het interieur is ook een mix:
Het stuur is mooier, de ventilatieopeningen niet, de ventilatie besturing wel, de middenconsole vind ik de helft mooier (knoppen bvb), en de helft niet (start-stop knop en schakelpook).

Korte samenvatting: ik vind noch de pre-facelift als de facelift "de knapste". Punt is wel dat de facelift versie waarschijnlijk wat langer waarde zal behouden.

Voor mij is de facelift ook een mixed bag. Velgen zijn eigenlijk allemaal bagger en lelijk, kunnen ze daar niet gewoon normale velgen onderzetten ipv met die twee kleuren en rare vormen. Voor die 1% meer range doet niemand het.

Ik zie trouwens echt meer en meer EV's rondrijden tegen pakweg een jaar geleden. Vandaag al gespot: Tesla X, Tesla Model 3 (minstens 3 keer), Tesla Model S (2 keer), Renault Zoe, BMW i3 (3 keer), BMW iX3 (2 keer), Polestar (2 keer).

Dit op ritjes van 2 maal 20 minuten en volgens mij ook allemaal bedrijfswagens.
Op het werk is bij ons ook gewoon een gigantische EV parking aangelegd, ik overdrijf niet als ik zeg dat daar zeker 50 auto's kunnen laden.

Ik heb daar wel al in gezeten (allez, dat van de Model 3 toch). Ik weet dat de vergelijking hier soms wordt gemaakt tussen een BMW 4 individual interieur om aan te geven dat dat van de Model 3 niet minder is, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor criteria of maatstaven je dan voor jezelf gebruikt om dat in je hoofd zinnig te laten klinken. Voor mij is bovenstaand kaal en armzalig, en in het echt vind ik het plastiekerig overkomen.

Los van de techniek he, ik ben best wel onder de indruk wat Tesla klaarspeelt met aandrijflijnen, maar dat interieur, oh boy.
Was dat al de facelift? Want de huidige versie is naar 't schijnt wel een tikje beter dan de vorige qua afwerking. Zelf kan ik enkel over de huidige versie spreken en de algemene opvatting dat de afwerking schrijnend is herkende ik toch niet echt.
En kaal =/ armzalig natuurlijk; het ene gaat over smaak, het andere over kwaliteit. Doe mij ook maar een meer gevuld interieur maar dat is goesting.

Alez, ik heb die wagen naast oa. de Audi Q4 en Volvo XC40 gezet en ik vond nu niet dat de Tesla daar serieus moest voor onder doen. Binnen die categorie zit er gewoon overal veel plastic in :unsure:. Vergelijking met bv. een i4 is inderdaad onterecht.

Ik vind de i4 ook gewoon knapper maar als je ziet wat die kost betaal je daar ook gewoon meer voor.
Alvast niet in lease bij ons. Ik heb al meerdere collega's die eerst een model 3 op de verlanglijst hadden staan en uiteindelijk voor een i4 of een iX3 zijn gegaan omdat die goedkoper was in lease.
TCO voor mijn model 3 was 150 EUR/maand lager dan voor een e-tron 55 van 100 k EUR en 100 EUR/maand goedkoper dan een i-Pace van 90 kEUR.

Alvast niet in lease bij ons. Ik heb al meerdere collega's die eerst een model 3 op de verlanglijst hadden staan en uiteindelijk voor een i4 of een iX3 zijn gegaan omdat die goedkoper was in lease.
TCO voor mijn model 3 was 150 EUR/maand lager dan voor een e-tron 55 van 100 k EUR en 100 EUR/maand goedkoper dan een i-Pace van 90 kEUR.
Zal wel veel te maken hebben met de restwaarde.
Een i4 of iX3 blijft een BMW met duidelijke voordelen. Kwaliteit van het interieur is aantoonbaar en duidelijk na einde lease. Bij een tesla is dat twijfelachtig.

Zal wel veel te maken hebben met de restwaarde.
Een i4 of iX3 blijft een BMW met duidelijke voordelen. Kwaliteit van het interieur is aantoonbaar en duidelijk na einde lease. Bij een tesla is dat twijfelachtig.
Controleer de tweedehands prijzen van een Tesla model 3 of S eens voor je zoiets neerschrijft.
Je krijgt bij Tesla gewoon 0% korting. BMW heeft iedere i* nodig om te vermijden dat ze een monsterboete moeten betalen en proberen die dus te pushen met kortingen en fleetdeals. Wat ook meespeelt is dat Tesla gewoon niet zo betrouwbaar is, met risico op grote prijsaanpassingen (model S), ook door de komst van gigaberlin.

Controleer de tweedehands prijzen van een Tesla model 3 of S eens voor je zoiets neerschrijft.
Je krijgt bij Tesla gewoon 0% korting. BMW heeft iedere i* nodig om te vermijden dat ze een monsterboete moeten betalen en proberen die dus te pushen met kortingen en fleetdeals. Wat ook meespeelt is dat Tesla gewoon niet zo betrouwbaar is, met risico op grote prijsaanpassingen (model S), ook door de komst van gigaberlin.
Model 3 kan ik zelfs geen enkele vinden die ouder is dan 2 jaar. Maar bij een model S is de afschrijving voor een model van 2016 toch fameus.
En dat is waar het om draait eh, de restwaarde na 4 jaar en 100k+ kilometers. Dat een model 3 van 2020 met 20k km nog maar weinig heeft afgeschreven zegt echt niks.

Zoveel korting lijken ze toch ook niet te geven. Hoeveel korting krijgen ze bij cronos?

Model 3 kan ik zelfs geen enkele vinden die ouder is dan 2 jaar. Maar bij een model S is de afschrijving voor een model van 2016 toch fameus.
En dat is waar het om draait eh, de restwaarde na 4 jaar en 100k+ kilometers. Dat een model 3 van 2020 met 20k km nog maar weinig heeft afgeschreven zegt echt niks.
Je moet die Model S ook wel vergelijken met de nieuw prijs in 2016 die veel lager was dan nu.

Je moet die Model S ook wel vergelijken met de nieuw prijs in 2016 die veel lager was dan nu.
Tesla heeft er met hun prijzenstrategie nu wel voor gezorgd dat die vergelijking bijna niet meer kan. Ik weet niet of dat een bewuste strategie was.
Maar deze: https://www.nikola-brussels.be/product/model-s-161071-tesla-performance/
kostte nieuw 150k€ he. Ze hebben dan ineens de prijs met 50k verlaagd, waardoor die prijs nu lijkt op een hoge restwaarde lijkt maar dat is het dus niet.

Maar laat ons eerlijk zijn, BMW heeft ook een heel lage restwaarde he.
Deze: https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...t=false&cldtsrc=listPage&searchId=-1816300978
kost u nieuw minimum 62k€ zonder enige optie he.

Idd dat zijn de redenen. Voor de lease maatschappij is Tesla niet zo interessant als BMW en andere klassieke merken.
Als de restwaarde even hard zakte als bij BMW, was Tesla nog duurder geweest in lease.

Voor zover ik weet/gehoord heb geeft BMW net minder korting op hun elektrische modellen (bvb de i4) dan op hun ICE modellen, dus het lijkt me nu niet echt dat ze kortingen moeten inzetten om ze te slijten. Ik denk dat dat dan eerder aan de ingebakken cultuur ligt: bij de traditionele (Europese?) merken verwachten we simpelweg korting te krijgen. Tesla doet dat niet.

Voor zover ik weet/gehoord heb geeft BMW net minder korting op hun elektrische modellen (bvb de i4) dan op hun ICE modellen, dus het lijkt me nu niet echt dat ze kortingen moeten inzetten om ze te slijten. Ik denk dat dat dan eerder aan de ingebakken cultuur ligt: bij de traditionele (Europese?) merken verwachten we simpelweg korting te krijgen. Tesla doet dat niet.
Ik dacht dat ook (was toch wat verkoper zei). Maar als ik nu de offertes van 330e vs iX3 naast elkaar legt, is dat procentueel niet zo.
330e:
ix3:

Amai toch serieuze verschillen met de mijne (impressive model met dark shadow pack,BMW drive recorder) in die offerte:

Subtotaal kleur & binnenbekleding en opties (Prijs exclusief BTW in euro) 6.128,09
Prijs wagen met kleur & binnenbekleding, opties en accessoires
Prijs exclusief BTW in euro 62.739,66
Korting -9.057,85
Garage bonus korting -206.61
Nettoprijs exclusief BTW in euro 53.475,20
BTW 21% in euro 11.229,80
Prijs inclusief BTW in euro 64.705,00
Totaalprijs inclusief BTW in euro 64.705,00

Terug
Bovenaan