Elektrische wagens

Voor zij die nog niet verkocht waren aan de iX3, BMW heeft de faceliftversie een eigen filmpje gegeven. (Ik kan die filmpjes van BMW wel smaken, niet te lang, duidelijk en tonen veel van de wagen).

Bij het zien hiervan toch wel licht aan het balen voor die facelift, vooral die velgen. Langs de andere kant mijn wagen nog wel dit jaar gaan krijgen, maar die velgen die ze dan nu gratis op de impressive hebben geupgradet doet toch pijn. De prijs is wel 4000 euro duurder dan pre facelift, wat toch wel veel is.

Toch eens gaan polsen na levering of de garage niets wil fixen, vooral die velgen moet toch gewoon kunnen ?

edit: Lijkt dat BMW ook serieus gesnoeid heeft in de interieurbekleding en opties per versie.

Laatst bewerkt:
Heb ook men twijfels of het wel legaal is om zo'n dingen over het voetpad te hangen. Ben niet zo zeker dat steden zoiets wel willen...
Is niet wettelijk volgens hetgeen wat ik in een paar van mijn dossiers al ben tegengekomen, maar voor andere technieken.

Zodra je een installatie meer dan 30 cm over het trotoir laat uit steken. Je kunt hier eventueel via een bouwvraag in orde stellen dat dit wel mag, maar in basis is dit een njet. En indien je het plaatst en iemand er een opmerking over maakt en je hebt niet de officiële goedkeuring -> afbreken.

Hiernaast spreken we niet over een installatie van 50W... lijkt mij dat voordat je met zoiets komt, dat de overheid hier best eens goed over nadenkt en een duidelijk wettelijk kader creëert van wat wel en niet mag.
Zonder dat wettelijk kader, verbrandt er uw pollen niet aan.

EDIT : ik heb het toen zodanig geengineerd dat het onder een andere hoek maximaal 25cm uitstak. Probleem opgelost...

Ik ben zelf even aan het kijken om een 'slimme' laadpaal te maken mbv een raspberry pi en wat relais, maar mijn zoektocht gisteren wat gestaakt ivm te weinig kennis. Het is zeker doenbaar, maar ik ontbreek de 'basis' om uit het niets zo iets op te zetten.

Misschien in de toekomst, als ik weer wat energie vind om er aan te beginnen. En misschien via fivr ofzo iets laten coderen ?

Ik zou graag hebben dat er een max 'output' wordt verdeeld over een selectie toestellen (de zwaardere verbruikers dan), eventueel gelinkt aan de opbrengst van de zonnepanelen. Of als er extern data kan worden gevonden ivm hoeveelheid zon ?.
Maar wel altijd een minimum naar de auto als ik dat wens. (geen zon = niet opladen. Dat mag ook niet, ik wil wel met mijn auto kunnen vertrekken,..)
Leg je oor eens te hoor bij fivari.
Belgisch bedrijf dat zelf slimme laadpalen maakt die nogal configureerbaar zijn. Die gaat je met plezier helpen. Je kan die laadpaal van hem zelfs eenfasig of driefasig laten opladen naar keuze (1 fasig is efficiënter wanneer je niet zoveel zonne-energie ter beschikking hebt).
En duur is hij ook niet, die paal.

Dit noemt Tesla dus een mooi interieur? (Model Y).
Dit is mijn grootste nachtmerrie qua interrieur :laugh:

-1 grote tablet met mini icoontjes
-Geen dashboard
-Alles touch en niets met echte knoppen (behalve de richtingaanwijzer en ruitenwissers)
-1 grote hoop zwarte plastic
-Geen luchtroosters?

5Igoulf.png

-Geen dashboard
-Alles touch en niets met echte knoppen (behalve de richtingaanwijzer en ruitenwissers)
-Geen luchtroosters?

5Igoulf.png
Dat is hetzelfde interieur als dat van de Model 3 he.
Dat is inderdaad ook niet echt mijn smaak.

- Er zijn wel iets meer "knoppen", die twee draaiwieltjes/knoppen op het stuur, schakelhendel, activatie van de autopilot (de nieuwe Model S is op dat vlak nog erger, die heeft nog minder knoppen)
- Heel die gleuf die je ziet op de foto is je "ventilatierooster"

Leg je oor eens te hoor bij fivari.
Belgisch bedrijf dat zelf slimme laadpalen maakt die nogal configureerbaar zijn. Die gaat je met plezier helpen. Je kan die laadpaal van hem zelfs eenfasig of driefasig laten opladen naar keuze (1 fasig is efficiënter wanneer je niet zoveel zonne-energie ter beschikking hebt).
En duur is hij ook niet, die paal.

Mailtje gestuurd voor wat meer info.
Ziet er in een notendop wel uit wat ik zoek. Merci

-Geen dashboard
-Geen luchtroosters?

5Igoulf.png
Al eens in gezeten? Het valt eigenlijk echt zeer goed mee in het echt. Ik kan het wel appreciëren om zo'n sober interieur te hebben.
Enkel HUD of een klein schermpje achter het stuur zou er nog bij mogen van mij.

Voor zij die nog niet verkocht waren aan de iX3, BMW heeft de faceliftversie een eigen filmpje gegeven. (Ik kan die filmpjes van BMW wel smaken, niet te lang, duidelijk en tonen veel van de wagen).

Bij het zien hiervan toch wel licht aan het balen voor die facelift, vooral die velgen. Langs de andere kant mijn wagen nog wel dit jaar gaan krijgen, maar die velgen die ze dan nu gratis op de impressive hebben geupgradet doet toch pijn. De prijs is wel 4000 euro duurder dan pre facelift, wat toch wel veel is.

Toch eens gaan polsen na levering of de garage niets wil fixen, vooral die velgen moet toch gewoon kunnen ?

edit: Lijkt dat BMW ook serieus gesnoeid heeft in de interieurbekleding en opties per versie.
Dit blijft voor mij nog altijd HET filmpje.

Over die facelift, je wist dat hij ging komen eh :P
Kans was reëel dat men wel wat ging aanpassen. Dus ja dat is wel een beetje eigen schuld. Kans lijkt me ook onbestaand dat ze u die velgen op één of andere manier gaan geven of aan een verlaagd tarief gaan inwisselen.
Dat is uw eerste wagen die je in die garage koopt?

Gisteren nog eens bij de dealer binnengesprongen. Nog steeds geen update ivm de wagen, staat nog altijd op dezelfde status. En kunnen nog steeds geen ETA geven. Klein beetje vervelend aan het worden, maar 't is wat het is zeker.

De set antraciet 669M velgen waren wel al geleverd. 🤤

Dit blijft voor mij nog altijd HET filmpje.

Over die facelift, je wist dat hij ging komen eh :p
Kans was reëel dat men wel wat ging aanpassen. Dus ja dat is wel een beetje eigen schuld. Kans lijkt me ook onbestaand dat ze u die velgen op één of andere manier gaan geven of aan een verlaagd tarief gaan inwisselen.
Dat is uw eerste wagen die je in die garage koopt?
Inderdaad en heb de keuze gemaakt om mijn wagen deze maand te krijgen en niet ergens in de zomer van 2022. Dan zou ik meer dan een jaar aan het wachten zijn + met de hogere kost van de facelift weet ik niet of mijn opties en laadpaal in het optiebudget gepast hadden.

Ben even gaan kijken bij die iX3 in mijn straat en daar staan die nieuwe velgen onder, ondanks dat het geen facelifted model is. Vraag me af hoe dat gedaan is, gezien je die velgen bij configuratie niet kon nemen of selecteren.

Al eens in gezeten? Het valt eigenlijk echt zeer goed mee in het echt. Ik kan het wel appreciëren om zo'n sober interieur te hebben.
Enkel HUD of een klein schermpje achter het stuur zou er nog bij mogen van mij.

Niet in gezeten nee, wel al in het echt gezien van buiten. Smaken verschillen zeker? Voor mij is dat minimalistische mooi op fotos maar totaal onpraktisch en lelijk in het echt.

Ik heb daar wel al in gezeten (allez, dat van de Model 3 toch). Ik weet dat de vergelijking hier soms wordt gemaakt tussen een BMW 4 individual interieur om aan te geven dat dat van de Model 3 niet minder is, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor criteria of maatstaven je dan voor jezelf gebruikt om dat in je hoofd zinnig te laten klinken. Voor mij is bovenstaand kaal en armzalig, en in het echt vind ik het plastiekerig overkomen.

Los van de techniek he, ik ben best wel onder de indruk wat Tesla klaarspeelt met aandrijflijnen, maar dat interieur, oh boy.

Inderdaad en heb de keuze gemaakt om mijn wagen deze maand te krijgen en niet ergens in de zomer van 2022. Dan zou ik meer dan een jaar aan het wachten zijn + met de hogere kost van de facelift weet ik niet of mijn opties en laadpaal in het optiebudget gepast hadden.

Ben even gaan kijken bij die iX3 in mijn straat en daar staan die nieuwe velgen onder, ondanks dat het geen facelifted model is. Vraag me af hoe dat gedaan is, gezien je die velgen bij configuratie niet kon nemen of selecteren.

Niet in gezeten nee, wel al in het echt gezien van buiten. Smaken verschillen zeker? Voor mij is dat minimalistische mooi op fotos maar totaal onpraktisch en lelijk in het echt.
Zeker dat het niet gewoon de "inspiring" velgen zijn? Hij kan er natuurlijk ook gewoon andere velgen opzetten na aankoop he ;).

Ik vind trouwens die nieuwe velgen voor de "Impressive" niet bepaald mooier dan de oude. Ja, ze zien er wat klassieker uit, maar mooi vind ik ze eigenlijk absoluut niet.

Ik vind wel de "air vent" aan de wielkasten mooier in het zwart. Het kan wel zijn dat ik die ga aanpassen bij de mijne. Het valt me nu ook pas op dat die grijze (of blauwe, afhankelijk van keuze) lijn onderaan weg is bij de facelift. Hierdoor lijkt hij wel feller op de normale X3.

Zeker dat het niet gewoon de "inspiring" velgen zijn? Hij kan er natuurlijk ook gewoon andere velgen opzetten na aankoop he ;).

Ik vind trouwens die nieuwe velgen voor de "Impressive" niet bepaald mooier dan de oude. Ja, ze zien er wat klassieker uit, maar mooi vind ik ze eigenlijk absoluut niet.

Ik vind wel de "air vent" aan de wielkasten mooier in het zwart. Het kan wel zijn dat ik die ga aanpassen bij de mijne. Het valt me nu ook pas op dat die grijze (of blauwe, afhankelijk van keuze) lijn onderaan weg is bij de facelift. Hierdoor lijkt hij wel feller op de normale X3.
Mensen met iX3 die al die blauwe elementen genomen hebben verdienen de blauwe parkeerplaats op parkings.... :unsure:

Mensen met iX3 die al die blauwe elementen genomen hebben verdienen de blauwe parkeerplaats op parkings.... :unsure:
Het hangt wat van de kleur af. Op een witte vind ik die blauwe accenten nog wel oké (al is het dan wel fel het "hey, ik heb een EV he!!!" gehalte). Maar een carbonzwarte met blauwe accenten is echt lelijk.

De iX3 van de bewuste collega is deze week afgeleverd, identieke spec aan die van mij. CS, grijze elementen, dark shadowline, mokka interieur (en dus inspiring 19" velgen). Die velgen zijn toch een pak 'normaler' dan de 20" op de duurdere spec, valt veel minder op. Prachtig zijn ze niet, maar ook niet lelijk imho.

Whats-App-Image-2021-08-24-at-12-07-43.jpg

De iX3 van de bewuste collega is deze week afgeleverd, identieke spec aan die van mij. CS, grijze elementen, dark shadowline, mokka interieur (en dus inspiring 19" velgen). Die velgen zijn toch een pak 'normaler' dan de 20" op de duurdere spec, valt veel minder op. Prachtig zijn ze niet, maar ook niet lelijk imho.

Whats-App-Image-2021-08-24-at-12-07-43.jpg
Ja, ik vind die velgen redelijk hoor. Als ik vrij keuze zou hebben, zou ik ze ook niet nemen, maar ze zijn vooral minder opvallend dan de 20" variant.

Ik bedoel het verschil tussen deze: (facelift)
bmw-ix3-2021-facelift-6.jpg

En deze (pre-facelift, bewust donkere kleur wagen want op die witte is het lelijker):
54a6a9fc-1136-4560-853f-83ef7a1a43d1.jpg

Die eerste zijn "normaler", maar ik vind ze eigelijk niet knapper dan de 2e. Ik vind die nieuwe velgen echt heel "druk" overkomen.

Ja, ik vind die velgen redelijk hoor. Als ik vrij keuze zou hebben, zou ik ze ook niet nemen, maar ze zijn vooral minder opvallend dan de 20" variant.

Ik bedoel het verschil tussen deze: (facelift)
bmw-ix3-2021-facelift-6.jpg

En deze (pre-facelift, bewust donkere kleur wagen want op die witte is het lelijker):
54a6a9fc-1136-4560-853f-83ef7a1a43d1.jpg

Die eerste zijn "normaler", maar ik vind ze eigelijk niet knapper dan de 2e. Ik vind die nieuwe velgen echt heel "druk" overkomen.
ja, ik vind de onderste - toch zeker in real life - eigenlijk mega cool. Hoe meer ik ze zie, hoe meer ik ze begin te apprecieren.

De faceliftversie (EDIT: van de 20" velgen, ik dacht dat dat duidelijk was @MrKend54l ) is gewoon lelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan