Elektrische wagens

Ja, klachten over het infotainment is een terugkerende issue. Dit zou ik ook via de gsm bedienen. De Touring sports is wel een pak mooier (en geriefelijker) dan de standaard uitvoering en dat voor een aanvaardbare meerprijs.

Ja, klachten over het infotainment is een terugkerende issue. Dit zou ik ook via de gsm bedienen. De Touring sports is wel een pak mooier (en geriefelijker) dan de standaard uitvoering en dat voor een aanvaardbare meerprijs.
Heel eerlijk, ik was daar vroeger nogal "gevoelig" aan. Zo'n infotainment systeem dat eigenlijk maar half lijkt te werken. Te traag, basisfeatures die lijken te missen, zoeken in menu's, ...

Maar de jaren hebben mij geleerd dat er zéér weinig fabrikanten zijn die een goed infotainmentsysteem kunnen bouwen. iDrive van BMW wordt al jaren geroemd, en het is niet slecht, maar ik blijf er wel van overtuigd dat je dat véél beter zou moeten kunnen. iDrive mist bijvoorbeeld de continue connectie met internet. Als je bvb de weer-app of de nieuws-app opent, dan gaat hij eerst nog eens refreshen, terwijl dat eigenlijk gewoon continu up to date moet zijn.

De Audi Q4 lijkt mij precies ook wel wat - iemand toevallig al eens bekeken?
Dit weekend heb ik een afspraak bij de dealer voor de Q4.
Mispak je wel niet aan de 'goedkope' basisprijs. Je mag serieus wat opties nemen vooraleer die Audi waardig is.
Ik had gehoopt dat het een beetje zoals bij de iX3 ging zijn, dat je standaard al met zeer veel opties komt.
Maar zelfs een warmtepomp is optioneel.

Mispak je wel niet aan de 'goedkope' basisprijs. Je mag serieus wat opties nemen vooraleer die Audi waardig is.
Ik had gehoopt dat het een beetje zoals bij de iX3 ging zijn, dat je standaard al met zeer veel opties komt.
Typisch Audi dus 😁 ik mik rond de 60k (steekt niet op paar k meer of minder), daarmee heb je precies toch iets deftigs. Alternatieven zijn bv XC40of Polestar 2.
Benieuwd naar jouw ervaring dit weekend.

Zeg dat wel, Net eens geconfigureerd met (zover het kan) dezelfde opties als de iX3 en dan komt hij 2000€ duurder uit.

Zeg dat wel, Net eens geconfigureerd met (zover het kan) dezelfde opties als de iX3 en dan komt hij 2000€ duurder uit.
Idd enorm duur. Al hangt het denk ik ook wel nog af van hoeveel korting elk kan geven.
Qua ruimte zit je wel beter bij de Q4, dus op dat vlak is de Q4 zeker nog competitief met de iX3 volgens mij. Bereik en verbruik is ook beter.

Zou de Q4 sportback eigenlijk uniek blijven of hebben ze bij Skoda en VW ook plannen voor zo'n type wagen?
Want het is wel jammer dat de Q4 en Enyaq en ID.4 zo gigantisch veel gelijke onderdelen hebben.

Idd enorm duur. Al hangt het denk ik ook wel nog af van hoeveel korting elk kan geven.
Qua ruimte zit je wel beter bij de Q4, dus op dat vlak is de Q4 zeker nog competitief met de iX3 volgens mij. Bereik en verbruik is ook beter.

Zou de Q4 sportback eigenlijk uniek blijven of hebben ze bij Skoda en VW ook plannen voor zo'n type wagen?
Want het is wel jammer dat de Q4 en Enyaq en ID.4 zo gigantisch veel gelijke onderdelen hebben.
Ja, hij is competitief geprijsd, zeker niet overdreven duur. Maar de "vanaf-prijs" moet je wel met een serieuze korrel zout nemen als je naar de concurrentie kijkt.

Goh veel mensen met een bedrijfswagen liggen daar toch niet zo van wakker, vaak is het Business (Plus) pack al voldoende.
Met enkel een Business plus pack is de Q4 toch precies €10.000 goedkoper? Ik verwacht dus wel dat de Q4 goed gaat verkopen eigenlijk, toch als bedrijfswagen in België.

Momenteel rijd ik met een PHEV waarvan het renting contract binnen een 10-tal maanden zal aflopen. Ik ben dus opties aan het verkennen, één piste is om de wagen niet over te nemen en te vervangen door een volledig elektrische wagen...

Nu zag ik volgende advertentie voorbijkomen: https://promo.vdfin.be/nl/financiele-renting/porsche/taycan-cross-turismo/tct/

Heeft er iemand ervaring met die elektrische Porsche? De renting is schappelijk lijkt me? Any thoughts?

Goh veel mensen met een bedrijfswagen liggen daar toch niet zo van wakker, vaak is het Business (Plus) pack al voldoende.
Met enkel een Business plus pack is de Q4 toch precies €10.000 goedkoper? Ik verwacht dus wel dat de Q4 goed gaat verkopen eigenlijk, toch als bedrijfswagen in België.
Inderdaad voor leasings, wat een heel groot deel van de klanten zal zijn in België, is die lage vanaf prijs interessant.
Maandelijkse prijs is niet veel maar uw eerste maand is 20k en aankoopoptie is 45%. Opties bij Porsche tellen ook snel door dus uw uiteindelijke prijs zal wel een stuk hoger komen. Er was hier iemand die interesse had in die Porsche maar weet niet meer wie.

Ja, hij is competitief geprijsd, zeker niet overdreven duur. Maar de "vanaf-prijs" moet je wel met een serieuze korrel zout nemen als je naar de concurrentie kijkt.
Mercedes is ook wel zo'n optie geval. BMW is (onder de premium wagens toch) eerder de uitzondering volgens mij.
Een auto in deze klasse die zo kaal is vind ik toch wel best zielig. Leasing of niet.
Als ik niet genoeg opties kan nemen op die Q4 valt die voor mij gewoon af.

Mercedes is ook wel zo'n optie geval. BMW is (onder de premium wagens toch) eerder de uitzondering volgens mij.

Een auto in deze klasse die zo kaal is vind ik toch wel best zielig. Leasing of niet.
Als ik niet genoeg opties kan nemen op die Q4 valt die voor mij gewoon af.
EVs zitten sowieso al in een andere prijsklasse. De meeste extra opties is ook gewoon luxe en comfort. Lang niet iedereen vindt dat nodig.

Ik vraag mij al lang af, wie in godsnaam gebruikt die apps (weer en nieuws) en waarom?
Ik heb me dat vandaag ook afgevraagd. Ik was aan het wachten in de auto en was eens door die apps van het iDrive systeem aan het gaan.
Het was leuk om eens te zien, maar had ook wel direct het idee dat ik die nooit echt zou gebruiken.

Nu bij mij staan ze zo in het ‘overzicht’, dan gebruik je ze wel eens vaker. Maar anders gebruikt niemand dat inderdaad..

de Q4 is toch wel een pak kleiner en als je de bijzonder tegenvallende praktijktesten van de Etron ziet zou ik dat laatste toch ook serieus durven betwijfelen :)

Neemt niet weg dat ik hem ook zou overwegen mocht de iX niet in budget passen, want de vanafprijs is toch wel erg veel lager. Ik ben persoonlijk ook niet zo van de “full options”. ‘t Is leuk, maar 90% is vaak irrelevant voor mij.

Ik vraag mij al lang af, wie in godsnaam gebruikt die apps (weer en nieuws) en waarom?

Wrsch @Musk, @eniac of @anders. ?
Ik gebruik die ook niet echt, en van mij moeten die daar absoluut niet inzitten. Maar als ze erin zitten, laat ze dan tegoei werken he.
Zo heb ik nu bvb de drive recorder. Werkt goed, maar ik kan geen shortcut-toets gebruiken om opname te starten...
Ik heb in veel interesse, wil nog niet zeggen dat ik het kan betalen :unsure:
Same :(

Ik heb op mijn huidige wagen zoveel opties die ik nooit gebruik.
Als ik een speedlimiter, lane assist, achteruitrijcamera, parkeersensoren heb ben ik al blij. Die adaptive ACC heb ik 1 keer gebruikt en daarna nooit meer.
Mss dat de noodremhulp wel handig is, dat geeft af en toe wel eens een waarschuwing. En bij elektrische wagen is een warmtepomp wel leuk, maar ook niet 100% een must, in de zomer is dat extra dood gewicht.

Terug
Bovenaan