Elektrische wagens

dat is een slecht ontworpen wagen volgens Gordon. Te groot, weinig efficiënt.
Ik zou dit geen ballonvelgen noemen.
Dit is zowat de enige supercar waar je nog wat bagage kan in meenemen. En je hebt er een ruimer interieur in dan bij de concurrentie...

y3dyotdbqcwb_800.jpg
De F1 had ook een (vrij grote) bagageruimte he.
Screenshot-33.png

Ah maar ik heb uw post niet goed gelezen zie ik. 19" en 20" is prima hé. Ik vind zo van die BMW's of audi's met dan 16" of 17" gewoon lelijk.

22" zijn belachelijk. Misschien onder een SUV dan, maar SUV's an sich zijn ook meestal lelijk :p

Mijn nieuwe gaat 19" winter en 20" zomer hebben.
Grote velgen vind ik eigenlijk ook enkel maar oké als er serieuze pannenkoeken van een remschijven en remklauwen in zitten.
Anders doet het mij denken aan van die body builders met van die flinterdunne beentjes, de verhoudingen horen wel te kloppen.
Ik zie liever 16" volledig gevuld met remmen, dan een 19" met kleine remmen waarbij je los door de velg heen de hele binnenkant van de wielkast kan zien.

Ik heb vorig weekend geleerd dat F1 maar 18" wielen gebruikt vanaf dit jaar. De 25 jaar voordien 13".
Dan zou je toch al moeten kunnen afleiden dat grote velgen niet sneller zijn :D.

Maar te grote velgen vind ik ook niet mooi op een gewone wagen hoor. Zo extreem lage profielbanden trekken imo ook op niks.
Vanaf volgend jaar… Formule E gebruikt 18”, F1 nog steeds 13”.

Ik heb vorig weekend geleerd dat F1 maar 18" wielen gebruikt vanaf dit jaar. De 25 jaar voordien 13".
Dan zou je toch al moeten kunnen afleiden dat grote velgen niet sneller zijn :D.

Maar te grote velgen vind ik ook niet mooi op een gewone wagen hoor. Zo extreem lage profielbanden trekken imo ook op niks.
OK, nog een quote James Allison, directeur Mercedes F1-team, over de overgang naar 18" wielen

“That sort of balloon-type tyre that you see on our cars today and have seen on racing cars for decades is a really good solution for going quickly. It allows the tyre to transmit the forces to the road really effectively, it’s light, it acts as a good suspending element so it gives the driver good ride quality, allows the forces to be taken at quite low inflation pressures, which means you get more grip, et cetera.

“So from a lap time point of view the way we currently do it is definitely the right way. And the new tyres are going to be heavier, lower grip and worse for ride – all other things being equal. So they’re going to slow the cars down by somewhere between a second and two seconds, something like that.

Met andere woorden: die zegt krek hetzelfde, al die laagprofielbanden en grote velgen hebben geen enkel nut vanuit dynamisch standpunt. In tegendeel zelfs.

OK, nog een quote James Allison, directeur Mercedes F1-team, over de overgang naar 18" wielen

“That sort of balloon-type tyre that you see on our cars today and have seen on racing cars for decades is a really good solution for going quickly. It allows the tyre to transmit the forces to the road really effectively, it’s light, it acts as a good suspending element so it gives the driver good ride quality, allows the forces to be taken at quite low inflation pressures, which means you get more grip, et cetera.

“So from a lap time point of view the way we currently do it is definitely the right way. And the new tyres are going to be heavier, lower grip and worse for ride – all other things being equal. So they’re going to slow the cars down by somewhere between a second and two seconds, something like that.

Met andere woorden: die zegt krek hetzelfde, al die laagprofielbanden en grote velgen hebben geen enkel nut vanuit dynamisch standpunt. In tegendeel zelfs.
Ik denk ook niet dat iemand u tegenspreekt hoor, maar buiten de racerij is er ook natuurlijk nog het esthetische aspect als mensen een wagen kopen.

Ik ga nog even de kat uit de boom kijken.

Heb nog een goeie privé auto die nog wat jaren meekan, ga in de vennootschap niks nieuws kopen, ook geen VAA dus. Veel km rij ik toch niet meer en vaak met de moto weg.

Een EV zal er ooit wel es komen, maar denk vooral als het V2H verhaal betaalbaar wordt.

Hoe is dat hier nog ondertussen? Al wat mensen de elektrische toer op gegaan?
Moh deh wie we hier hebben, welkom! ;-)

Hier nog maar halverwege de elektrische toer op. (hybride)

De volgende zal 99% zeker elektrisch zijn.

Hoe is dat hier nog ondertussen? Al wat mensen de elektrische toer op gegaan?
Amai, dat heeft precies lang geduurd :D
Ik heb ondertussen een iX3, en er zijn er hier nog wel een aantal die er eentje in bestelling hebben :p.

Btw: nickchange, ik laat het aan u om uit te zoeken wie ik ben :D

Rij jij maar lekker rond op 16 inchers met ballonbanden hoor! Lekker dynamisch! :P

2 dagen. En toen was de batterij plat. Rij weer benzine ondertussen.

Je moet die dan opladen he.

Moh deh wie we hier hebben, welkom! ;-)

Hier nog maar halverwege de elektrische toer op. (hybride)

De volgende zal 99% zeker elektrisch zijn.

Heb paar weken geleden ook testrit gedaan met een hybride. X5 45e. Top wagen (hoewel de suvs hier niet altijd goed onthaald worden :p). Nog even laten bezinken, ben er nog niet uit.
Amai, dat heeft precies lang geduurd :D
Ik heb ondertussen een iX3, en er zijn er hier nog wel een aantal die er eentje in bestelling hebben :p.

Btw: nickchange, ik laat het aan u om uit te zoeken wie ik ben :D

Desolation? Hehe
Heb je de i30 ook nog dan?

Dat is het dus net wél.

en ik heb 18"-ers, de kleinste beschikbaar op mijn wagen
Maar mocht 16 inch gekund hebben je deed het, dat voel ik!

Een iets grotere velg is visueel gewoon mooier, zonder echt nadelig te zijn. En dan bedoel ik wel realistische formaten

Je moet die dan opladen he.

Heb paar weken geleden ook testrit gedaan met een hybride. X5 45e. Top wagen (hoewel de suvs hier niet altijd goed onthaald worden :p). Nog even laten bezinken, ben er nog niet uit.

Desolation? Hehe
Heb je de i30 ook nog dan?
Ik had geen kabel :(

Zouden er nog electrische cabrio's komen?

Dat lijkt me wel es wat, in stilte cabrio rijden.

Terug
Bovenaan