Elektrische wagens

well no...
16A of 20A (met verliezen) duurt 33 uur om de wagen van 0--100 op te laden (id4)

Ja, maar hoe vaak is je kar echt leeg.
Ik doe elke dag (als ik naar kantoor moet) max 80km. Ik verlies dus +- 15kWh stroom. Dat gaat geen 33 uur duren om bij te toppen om elke dag vol te vertrekken.

Ja, maar hoe vaak is je kar echt leeg.
Ik doe elke dag (als ik naar kantoor moet) max 80km. Ik verlies dus +- 15kWh stroom. Dat gaat geen 33 uur duren om bij te toppen om elke dag vol te vertrekken.
En dat is wat de meeste mensen missen. Je rijdt uw wagen in praktijk niet leeg he. Waardoor je ook niet lang moet opladen.
Ik heb nu op 2 maand tijd 100kwh stroom opgeladen, dat is nog niet 1,5 keer volledig leeg gereden dus...

Een model X p100d die langs mij plankgas gaf. Da's echt indrukwekkend om die geruisloos gewoon te zien wegschieten. Ik zat zelf met 230pk/500nm en het leek alsof ik met een Dacia Sandero optrok :D

en 't is goedkoop rijden.

Gisteren es omgerekend en die Zoë kwam aan 3 liter diesel per honderd ALS je stroom volledig zou betalen, als je dan nog es chance hebt dat je met zonnepanelen je eigen verbruik gedeeltelijk kunt opvangen ist nog voordeliger.

Gisteren es omgerekend en die Zoë kwam aan 3 liter diesel per honderd ALS je stroom volledig zou betalen, als je dan nog es chance hebt dat je met zonnepanelen je eigen verbruik gedeeltelijk kunt opvangen ist nog voordeliger.
Ik zag onlangs deze staan hier in de buurt:

Als 2e autootje lijkt me dat eigenlijk niet mis.

En dat is wat de meeste mensen missen. Je rijdt uw wagen in praktijk niet leeg he. Waardoor je ook niet lang moet opladen.
Ik heb nu op 2 maand tijd 100kwh stroom opgeladen, dat is nog niet 1,5 keer volledig leeg gereden dus...
Huh?
Rij jij normaal niet alle dagen van HodB naar Zaventem en terug?
Of thuis met corona?
Ik heb in de eerste 28 dagen van april al 211 kWh in mijne 330e gepompt!
Zit meestal toch tussen de 200 en 250 kWh/maand...

Screenshot-20210430-165927-de-bmw-connected-mobile20-row.jpg

Huh?
Of thuis met corona?

Ja, ik ben daar 1x geweest nu he. Voor de rest thuiswerk, dus de enige ritjes zijn eens om naar de winkel ofzo te gaan.
Maar in Zaventem is het dan elke keer 50km rijden en uurtje opladen. Het is niet dat mijn batterij ooit bijna leeg gaat zijn.

Stiekem wel blij met de vooruitziende werkgever. (KMO)
Er staan al 4 laadpalen en komen er 8 bij. Elke dag naar werk rijden, laden (op zonnepanelen) en naar huis.

Maar hoe lang nog, ik voel terug zo een typisch Belgische drama aankomen ... zoiets als zonnepanelen, maar dan tot de derde macht. Men rept daar met geen woord over maar die uitdagingen zijn gigantisch gezien het grote percentage bedrijfswagens.

Maar hoe lang nog, ik voel terug zo een typisch Belgische drama aankomen ... zoiets als zonnepanelen, maar dan tot de derde macht. Men rept daar met geen woord over maar die uitdagingen zijn gigantisch gezien het grote percentage bedrijfswagens.
Je zou bijna gaan denken dat ze dat groot aantal bedrijfswagens willen aanpakken :P

Ik denk dat ze bijna niet anders gaan kunnen dan kmheffing invoeren. Bij diesel kon je nog verschil maken tussen rode en gewone diesel.
Met elektriciteit lijkt mij dat niet haalbaar.
Maar ik hoop toch al eventjes elektrisch te kunnen rijden tegen het zo ver is.

Huh?
Of thuis met corona?
Zo'n plug in-hybride is dan ook direct leeg gezien de kleine accu. 211 kWh is voor een echte EV 3-4 accu ladingen.
Ik heb vandaag 150 km gereden met de wagen, vertrokken met 84% SOC, terug thuis gekomen met 52%. Dat is nog eens goed voor 200-250 km. Ik voel dus nog geen drang om die nu in de stekker te steken, morgen schijnt de zon tot 14h00, dat laad ik wel bij met zonnepanelenstroom, zodat de wagen terug tegen de 75% aanzit.
Een model X p100d die langs mij plankgas gaf. Da's echt indrukwekkend om die geruisloos gewoon te zien wegschieten. Ik zat zelf met 230pk/500nm en het leek alsof ik met een Dacia Sandero optrok :D
Acceleratie is echt indrukwekkend. Maar het is overdreven. Passagiers klagen bij mij wanneer ik het stroompedaal helemaal indruk

Stiekem wel blij met de vooruitziende werkgever. (KMO)
Er staan al 4 laadpalen en komen er 8 bij. Elke dag naar werk rijden, laden (op zonnepanelen) en naar huis.
Ik was ook zo tevreden toen mijn werkgever 12 palen aankondigde.
Bleek dat die enkel toegankelijk zijn voor bedrijfswagens. dus niet voor persoonlijke voertuigen. :shutup:

Sinds de e-tron laden we nu gemiddeld 450kWh/maand. Het is wel onze enige wagen en we rijden redelijk wat dusja. Toch beter wat zonnepanelen bijgelegd :laugh:

Zo'n plug in-hybride is dan ook direct leeg gezien de kleine accu. 211 kWh is voor een echte EV 3-4 accu ladingen.
Ik heb vandaag 150 km gereden met de wagen, vertrokken met 84% SOC, terug thuis gekomen met 52%. Dat is nog eens goed voor 200-250 km. Ik voel dus nog geen drang om die nu in de stekker te steken, morgen schijnt de zon tot 14h00, dat laad ik wel bij met zonnepanelenstroom, zodat de wagen terug tegen de 75% aanzit.

Acceleratie is echt indrukwekkend. Maar het is overdreven. Passagiers klagen bij mij wanneer ik het stroompedaal helemaal indruk
Ja 't is wel van het aan te kondigen op voorhand, dat is zelfs bij mijn eigen wagen al het geval :D

Ik was ook zo tevreden toen mijn werkgever 12 palen aankondigde.
Bleek dat die enkel toegankelijk zijn voor bedrijfswagens. dus niet voor persoonlijke voertuigen. :shutup:

Sinds de e-tron laden we nu gemiddeld 450kWh/maand. Het is wel onze enige wagen en we rijden redelijk wat dusja. Toch beter wat zonnepanelen bijgelegd :laugh:
ja das hallucinant hoeveel je erin pompt.
Nu als ik de digitale teller heb dan laad ik wel meer thuis op alst zonnetje schijnt. Baas betaalt 28 cent of zo per kwh. Allezins beter dan de 4cent van de netbeheerder.

3) Schaf terugdraaiende teller af en koop electriciteit aan spotprijs om dan door te verkopen aan ± x7
Sorry maar jij hebt geen idee hoe de elektriciteitsmarkt werkt.
-Je vergelijkt de prijs die je krijgt voor een overschot aan energie met de totaalprijs die je betaalt voor elektriciteit, maar die totaalprijs bestaat voor 70% uit taksen, heffingen en distributiekosten. In realiteit krijg je ergens tussen de 30 en 45 euro per MWh en betaal je zelf, afhankelijk van je contract, ergens 60 tot 90 euro per MWh.
-Wanneer jij een overschot hebt heeft iedereen een overschot. De prijzen gaan al een tijdje negatief op de markt op zonnige, winderige dagen. Regelmatig zal je leverancier je overschot overnemen aan een vooraf bepaalde prijs, om nog eens te moeten betalen om het kwijt te raken.

Als je denkt dat anderen met jouw winsten gaan lopen raad ik je aan om bij Engie het nieuwe contract te nemen waarbij je afgerekend wordt op de marktprijs. Dan verkoop je je overschot aan de markt en koop je je tekort ‘s avonds en in de winter eveneens aan marktprijs. Vergeet zeker achteraf niet te posten wat je eindafrekening was, ik garandeer je dat het zal tegenvallen tenzij je een doe-het-zelver bent die zijn hele huis slim heeft gemaakt met elektronica.

Huh?
Of thuis met corona?

Ik heb in april 383 kWh in m'n 330e gestoken.
In maart was dat 432 kWh.

Jan en februari heb ik geen gegevens.

ZIt nu op 12500 km sinds 20 januari, gemiddeld verbruik zit veelal rond de 4,5 liter/100km.

Zegt weer niet veel he.
1) het is in California, LA alleen is al 10% van de oppervlakte van Vlaanderen...
2) Amerikaanse cultuur is toch helemaal iets anders dan Europese...

Zegt weer niet veel he.
1) het is in California, LA alleen is al 10% van de oppervlakte van Vlaanderen...
2) Amerikaanse cultuur is toch helemaal iets anders dan Europese...
Ik dacht dat net california het noorwegen van de states was wat ev betreft?

Terug
Bovenaan