Elektrische wagens

Bij dit weer, 5 á 10 minuutjes.
Exact op de minuut timen is lastig he, is aanzetten via de app, tandjes poetsen, schoenen aan en weg.
Ook ik rij zonder jas, bloedhekel aan.

Wanneer ramen bevrozen zijn bij vriesweer, eerder 20 minuten, dan duurt het toch wel even eer alles op temperatuur is.

Betaal dit, met plezier, helemaal zelf!

Bij dit weer, 5 á 10 minuutjes.
Exact op de minuut timen is lastig he, is aanzetten via de app, tandjes poetsen, schoenen aan en weg.
Ook ik rij zonder jas, bloedhekel aan.

Wanneer ramen bevrozen zijn bij vriesweer, eerder 20 minuten, dan duurt het toch wel even eer alles op temperatuur is.

Betaal dit, met plezier, helemaal zelf!
Heb je stuurverwarming genomen als optie op jouw wagen?
Ik heb dat momenteel en ben er zot van.
Maar indien de wagen al voorverwarmd is, verdwijnt dit effect misschien?

Denk dat het net zoals zetelverwarming gewoon bijkomend comfort geeft, ik gebruik als het echt koud is ook beide, na een 5-tal kilometer zet ik zetelverwarming dan weer uit. De stoel blijft namelijk langer koud aanvoelen omdat die nooit door en door warm is. Zetelverwarming verhelpt dat probleem wel snel.

Ik heb geen stuurverwarming, maar heb wel eens een vervangwagen gehad (cupra) waar het op zat en daar werd het dan weer onaangenaam heet, ook in de laagste stand, maar dat kan eigen zijn aan de auto natuurlijk.

Qua voorverwarmen, ik deed dat met mijn diesels ook, maar dan stonden die 15-30 minuten op de oprit te bollen. Dit is iets minder luidruchtig voor de buren en gaat ook veel sneller met een EV.

Denk dat het net zoals zetelverwarming gewoon bijkomend comfort geeft, ik gebruik als het echt koud is ook beide, na een 5-tal kilometer zet ik zetelverwarming dan weer uit. De stoel blijft namelijk langer koud aanvoelen omdat die nooit door en door warm is. Zetelverwarming verhelpt dat probleem wel snel.

Ik heb geen stuurverwarming, maar heb wel eens een vervangwagen gehad (cupra) waar het op zat en daar werd het dan weer onaangenaam heet, ook in de laagste stand, maar dat kan eigen zijn aan de auto natuurlijk.

Qua voorverwarmen, ik deed dat met mijn diesels ook, maar dan stonden die 15-30 minuten op de oprit te bollen. Dit is iets minder luidruchtig voor de buren en gaat ook veel sneller met een EV.
Zal inderdaad eigen zijn aan de auto. Ik heb stuurverwarming en die staat altijd op auto. Afhankelijk van de temperatuur kiest die zelf de juiste stand (idem zetelverwarming) en schaalt dan geleidelijk af tot het helemaal uit is wanneer de cabine op temperatuur is.

wijsneuzen zijn geen leuke mensen, schrijf dat in je dagboek.

Bekijk bijlage 46173

Dat je er geen last van hebt is een ander verhaal, maar op 2 minuten is die auto echt niet opgewarmd.
Als ik mijn voorverwarming opzet in standje ontdooien, is de auto na 5 minuten al ontdooit als het vriest. En na 10 minuten zie je gewoon de damp van de ruit komen omdat het bloed heet is in de auto. Je stapt dan gewoon in een sauna.
Bij gewoon voorverwarmen, is 5min meer dan genoeg.

Ook gaat mijn auto de batterij verwarmen als de lader nog in zit. Dan ligt die 7-8kW uit de muur te trekken.

Ook een groot verschil welke zetelbekleding je hebt: bij leer en kunstleer vind ik zetelverwarming meer een must dan bij stoffen.

Mijn huidige stuurverwarming vind ik juist te zwak, op een rit van een uur in de winter ga ik die tijdens de rit nog een paar keer aanzetten - bij een vorige auto was dat beter in balans maar kon je dat ook in standen instellen.

Idd, stuurverwarming.
Maar die gaat onmiddellijk uit wanneer ik instap, anders vind ik het wat onaangenaam warm beginnen worden.
Als het heel koud is, en je hebt dan nog die koude laadkabel even moeten weghangen, dan is dat warm stuurwiel ook aangenaam hoor!

Als ik mijn voorverwarming opzet in standje ontdooien, is de auto na 5 minuten al ontdooit als het vriest. En na 10 minuten zie je gewoon de damp van de ruit komen omdat het bloed heet is in de auto. Je stapt dan gewoon in een sauna.
Bij gewoon voorverwarmen, is 5min meer dan genoeg.

Ook gaat mijn auto de batterij verwarmen als de lader nog in zit. Dan ligt die 7-8kW uit de muur te trekken.
Op BMW heb je daar geen speciale stand voor, is enkel voorverwarmen of niet.
De achteruit met elektrische ontdooiing gaat idd heel snel (met de bijhorende damp die eraf komt langs buiten), de vooruit minder daar die enkel de warmte van de cabine gebruikt om te ontdooien.
Vorig jaar bij die heel koude week was dat toch 15 minuten vooraleer die echt ontdooit was, één keer ingestapt na pas 5 minuten, qua comfort was de grote kou er wel uit, maar vooruit was verre van ontdooid, ruitenwissers gingen gewoon nog over ijs!

Ook een groot verschil welke zetelbekleding je hebt: bij leer en kunstleer vind ik zetelverwarming meer een must dan bij stoffen.

Mijn huidige stuurverwarming vind ik juist te zwak, op een rit van een uur in de winter ga ik die tijdens de rit nog een paar keer aanzetten - bij een vorige auto was dat beter in balans maar kon je dat ook in standen instellen.

De iX3 was enkel met kunstleer en leer te krijgen. Ik heb leer.

Iemand ervaring met de Nissan Ariya of de nieuwe Kia EV 5?
Een ID7 past ook in het budget en vind ik een prachtige wagen maar gezien het huidige wegbeeld zit ik liever hoog en droog in de file.
Daar komt dan nog bij dat ik regelmatig met de vrachtwagen rijdt dus om daarna terug vlak tegen de grond aan gaan zitten is een te groot contrast.

Een ID7 past ook in het budget en vind ik een prachtige wagen maar gezien het huidige wegbeeld zit ik liever hoog en droog in de file.
Daar komt dan nog bij dat ik regelmatig met de vrachtwagen rijdt dus om daarna terug vlak tegen de grond aan gaan zitten is een te groot contrast.
Ik rijd met een EV9 en ben super tevreden. Ik vermoed dat de EV5 vergelijkbaar maar dan wat kleiner zal zijn. De online review die ik heb gezien zijn toch ook allemaal positief. EV3 en EV9 zijn allebei verkozen tot Car of the Year. Zegt toch ook wel iets.

Heb je al in een ID7 gezeten?

Die is bvb 11cm hoger dan een Tesla Model 3, vlak tegen de grond aanzitten lijkt me wat overdreven. In vergelijking met een vrachtwagen natuurlijk wel, maar dat zal bij de meeste wagens die je in Europa ziet rondrijden kloppen ;)

Heb je al in een ID7 gezeten?

Die is bvb 11cm hoger dan een Tesla Model 3, vlak tegen de grond aanzitten lijkt me wat overdreven. In vergelijking met een vrachtwagen natuurlijk wel, maar dat zal bij de meeste wagens die je in Europa ziet rondrijden kloppen ;)
Dat valt ook enorm op als je de ID7 in het verkeer ziet, hoe hoog dat die wel niet is.

Vind dat bvb van een Audi Q6 ook, als dat langst mij staat ziet die er ook gigantisch hoog uit. En ik zit dan al in een SUV (tegen mijn zin, al vindt mijn rug dat wel prima :D).
IMG_9741.jpeg

Veel scheelt dat niet nochtans. 0,9cm om precies te zijn.

Terug
Bovenaan