Elektrische wagens

Deze waren het ook die ik aangeboden kreeg. Wel mooi inderdaad !
Al vraag ik me wel altijd af waarom mensen kiezen voor een 2e set - toch altijd iets minder mooi dan de eerste - en niet gewon voor winterbanden op de mooie set. Financially it doesn't make sense?
Tot nu toe heeft die 2de set mij nooit geld gekost. Zelf al wat geld opgeleverd.

Ik koop wel 2de hands een mooi 2de set. Nadien verkoop ik die apart terug.

Ik vind het ook tof dat ik dan in loop van het jaar de look van de auto aanpas.

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb nu de 21’ Styling 954i, en die zijn niet geschikt voor sneeuwkettingen.
Daarnaast hou ik ook wel van een andere look in de winter, en geeft de 19’ me iets meer range in de wintermaanden.

De hierboven getoonde originele bmw wintervelgen + banden kosten inderdaad een € 2900 als jonge 2de hands of + 3000 nieuw.
Vandaar dat ik eens rondrijd of er mooiere alternatieven zijn.

Ik koop mijn velgen altijd bij giva wheels in NL. Al meerdere BMW replica velgen gekocht daar.
Site ook al tegengekomen maar nog nooit iets besteld. Nu aan het zien om een nieuwe wagen maar twijfel welke versie en om eventueel zelf een set velgen te voorzien. Alleen op foto’s vind ik het best moeilijk om in te beelden hoe deze onder uw auto zullen staan.

Site ook al tegengekomen maar nog nooit iets besteld. Nu aan het zien om een nieuwe wagen maar twijfel welke versie en om eventueel zelf een set velgen te voorzien. Alleen op foto’s vind ik het best moeilijk om in te beelden hoe deze onder uw auto zullen staan.
Is inderdaad moeilijk als je ze niet in het echt kan zien. Als je op type/modelnr. zoekt op Google kan je soms wel foto's terugvinden met andere wagens.

Op de Y zaten er hier bij tweedehands aankoop al custom velgen op van MSW. Model 27T Gloss Black.
Op hun site vind je dan van bepaalde wagens een foto.

Als je via je bandencentrale koopt doe je ze wel een plezier, aangezien ze meestal ook bij groothandels of rechtstreeks je velgmodel kunnen bestellen. Ik had vroeger voor m'n Model 3 eens een specifieke velgenwens, maar was helaas enkel in US/CA beschikbaar.

Na 2 jaren met de iX3 heel tevreden rond te rijden, deze week de iX3 Neue Klasse in bestelling gezet. Doorslaggevend was toch het grotere rijbereik..
verwachte levering eindQ3 2026, de bestellingen gaan toch goed precies want een maand geleden bij de launch was april 2026 de eerst verwachte levertijd in België

verwachte levering eindQ3 2026, de bestellingen gaan toch goed precies want een maand geleden bij de launch was april 2026 de eerst verwachte levertijd in België
Ohja, ik had m'n ID Buzz Cargo na launch, in september 2022 besteld met verwachte levertijd in februari 2025 terwijl ik 'm al mocht ontvangen in april 2023. Misschien niet zo'n succes als de iX3. :LOL:

Ohja, ik had m'n ID Buzz Cargo na launch, in september 2022 besteld met verwachte levertijd in februari 2025 terwijl ik 'm al mocht ontvangen in april 2023. Misschien niet zo'n succes als de iX3. :LOL:
Misschien dat er voor een ID Buzz Cargo wel velen afhaken als ze 2,5 jaar op levering moeten wachten 😛

Ik had niet door dat ondertussen de Kia EV5 uitgekomen is.
Zou daar al iets van te zien zijn in de showrooms of is dat sowieso een stuk te vroeg? :unsure:
Lijkt me nog wel potentieel te hebben als family EV.

Na 2 jaren met de iX3 heel tevreden rond te rijden, deze week de iX3 Neue Klasse in bestelling gezet. Doorslaggevend was toch het grotere rijbereik..
Staat die al in de showrooms/testrit mogelijk of puur op foto besteld?

Zou daar al iets van te zien zijn in de showrooms of is dat sowieso een stuk te vroeg? :unsure:
Ev5 of pv5?

Beide staan al op de website en op de youtube van Hedin auto staan beide ook al. Dus ik vermoed dat ze in Nederland al in de showroom staan, kans is groot dat ze dan hier ook staan.

Vorige week stond deze alleszins nog niet in de kia garage want ik wou deze ook eens zien. Ben uiteindelijk voor andere auto gegaan.

Stond op een event in Knokke Zoute en zou te zien zijn in Bornem, maar ik vond de reveal op foto en film voldoende.
Ik vind hem ook wel ferm maar hier toch nog even afwachten hoeveel kinderziektes er in de eerste modellen zitten. + gaan ze die in M versie ook uitbrengen?

Momenteel moet ik nog 2y en half met de i4 m50 rondrijden. Heel toffe wagen om mee te rijden maar in die eerste 2jaar toch een paar bedenkingen gehad:

- Effectieve range vs range op papier blijft toch een pijnlijk groot verschil. En als je de batterij wil 'soigneren' mag je maar 80% opladen. In de winter is dit iets minder dan 300km rijbereik.
- Het scherm ziet er proper uit, maar de software laat soms echt wel de wensen over.
- Het automatisch dezelfde weg in achteruit afleggen werkt maar half. (Als in: het is niet zo precies als ze zelf aangeven)
- Het eerste jaar was deze wagen een marteling voor mij als rugpatient. Na een lange rit kom je er gebroken uit. (Ondertussen rugoperatie gehad en de marteling is nu gelukkig verleden tijd.)

Ik vind hem ook wel ferm maar hier toch nog even afwachten hoeveel kinderziektes er in de eerste modellen zitten. + gaan ze die in M versie ook uitbrengen?

Momenteel moet ik nog 2y en half met de i4 m50 rondrijden. Heel toffe wagen om mee te rijden maar in die eerste 2jaar toch een paar bedenkingen gehad:

- Effectieve range vs range op papier blijft toch een pijnlijk groot verschil. En als je de batterij wil 'soigneren' mag je maar 80% opladen. In de winter is dit iets minder dan 300km rijbereik.
- Het scherm ziet er proper uit, maar de software laat soms echt wel de wensen over.
- Het automatisch dezelfde weg in achteruit afleggen werkt maar half. (Als in: het is niet zo precies als ze zelf aangeven)
- Het eerste jaar was deze wagen een marteling voor mij als rugpatient. Na een lange rit kom je er gebroken uit. (Ondertussen rugoperatie gehad en de marteling is nu gelukkig verleden tijd.)
Zelf heb ik nog niet gehoord dat ze er een M versie van gaan uitbrengen, van de i3 wel.

Een M-performance model zal er wel komen van de ix3 (M60). Volgens de geruchten zou I3 in maart 2026 worden voorgesteld en een M60 variant zou in maart 2027 in productie gaan. (Volgens BMWblog, die het hoort van een "insider".)

Als je dat vertaalt naar de IX3, zou er in september 2026 M60 in productie gaan. Of ze brengen tegelijk de M60 variant uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan