fomix
Well-known member
Zijt ge zeker dat er gene sjarel zijne Ibiza in zilverpapier gewrapped heeft?Ferrari kondigt zijn eerste EV aan.
Hadden ze mij gezegd dat het een Peugeot of een Seat was, ik had het ook geloofd.
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijt ge zeker dat er gene sjarel zijne Ibiza in zilverpapier gewrapped heeft?Ferrari kondigt zijn eerste EV aan.
Hadden ze mij gezegd dat het een Peugeot of een Seat was, ik had het ook geloofd.
![]()

Dat doet ACC toch altijd (en al geruimte tijd)?Net ondervonden dat als ge de adaptieve cruiscontrol gebruikt in de bebouwde kom en die voor u stopt aan het rode licht dat de Kia EV3 ook gewoon tot stilstand komt op een vaste afstand …en als het wat lang duurt dat hem dan vraagt om dat knopje of op het gaspedaal te duwen als ge verder wilt rijden ….was wel tegen 30 km/u dat ik dat eens geprobeerd heb .
Op autostrade vloek ik wel eens tegen dat ding dat hem niet wilt inhalen maar soit , Daan doen we dat toch gewoon zelf .![]()

Kan hoor maar heb altijd gewone cruiscontrol gehad en die in de C4 werkt maar vanaf 40 km/u niet vroeger .Dat doet ACC toch altijd (en al geruimte tijd)?
Of ik begrijp het verkeerd natuurlijk![]()

Begrijpelijk. Al die functionaliteiten lijken grofweg hetzelfde (of hebben toch dezelfde benaming), maar zijn zoveel verbeterd sindsdien.Kan hoor maar heb altijd gewone cruiscontrol gehad en die in de C4 werkt maar vanaf 40 km/u niet vroeger .
Dus was gewoon blij verrast dat dit wel werkte .![]()
dat ding draaide precies in een cirkeltje.Is er iemand al gaan snelladen aan die Colruyt snelladers?
Ik dacht dat vandaag eens te proberen maar ik ben daar precies niet slim genoeg voordat ding draaide precies in een cirkeltje.
Op het grote scherm lader gekozen, betalingswijze laadkaart geselecteerd en dan doorverwezen naar het kleine scherm.
Daar moet ik opnieuw lader kiezen, nieuwe laadbeurt, badgen met laadkaart en hoppa, opnieuw ‘welkom, wat wil u doen’ en zo opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik heb het dan maar opgegeven.
Ik vrees van niet, op de website zelf staat via de DATS 24 app of Dats 24 laadpas of de meeste andere laadpassen. Misschien wel via de Dats 24 app zelf?Kun je ook gewoon met bankcontact betalen bij die snellaadpalen van colruyt?
Ja dat kan, heb dit al een paar keer gedaan. Soms wel een gedoe om het op die manier te doen. Al lijkt het de goedkoopste manier, indien je geen landkaart hebt van hen.Kun je ook gewoon met bankcontact betalen bij die snellaadpalen van colruyt?
Ik kijk uit naar mijn edrive40. Wordt eind volgende maand geleverd. Testrit was al dikke fun maar ik kan niet wachten om de mijne in de bocht te leggen.Er gaat imho in deze weersonstandigheden, rekening houdend met risico, fun, betaalbaarheid, veiligheid,... niks boven een RWD BMW EV, met de TC/DSC volledig uitgeschakeld.
De controle, zelfs bij volgas (want hij beperkt toch het vermogen tot 40-50% na een seconde), de moduleerbaarheid, de manier waarop de drift te controleren valt, maar toch winterbanden om veilig te remmen.
Spijtig dat het geen i4 is, daar is het wrs nog een klein tikje leuker mee dan met de mijne.
Prove me wrong
Heb je een laadpas? Ja dus?Is er iemand al gaan snelladen aan die Colruyt snelladers?
Ik dacht dat vandaag eens te proberen maar ik ben daar precies niet slim genoeg voordat ding draaide precies in een cirkeltje.
Op het grote scherm lader gekozen, betalingswijze laadkaart geselecteerd en dan doorverwezen naar het kleine scherm.
Daar moet ik opnieuw lader kiezen, nieuwe laadbeurt, badgen met laadkaart en hoppa, opnieuw ‘welkom, wat wil u doen’ en zo opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik heb het dan maar opgegeven.
Dat deed ik dus, en hij ging continu in een loopje, het laden startte nooit. Zal dus ergens een defect geweest zijn…Heb je een laadpas? Ja dus?
1) Stekker verbinden met de auto
2) Laadpas tegen indicator houden => kaart wordt gelezen
3) Op het menu dat nu tevoorschijn kiest, de laadpaal kiezen door te drukken op het knopje dat er onder staat
4) Profit
ABPR, neem het abo.Ik vertrek dit weekend naar Zwitserland, de eerste trip met een EV. Ik heb de Chargemap app gedownload en alles ingesteld van voertuig, gemiddeld verbruik en laadkaart (shell recharge). Hoe gaan jullie te werk? De route instellen op Chargemap en vervolgens de auto gps telkens instellen naar het eerstvolgende laadstation zodat de batterij geprepped wordt?
Als je lang genoeg bij het laadstation blijft, je gaat bv eten ofzo, zou ik de batterij niet voorverwarmen voor te laden.Ik vertrek dit weekend naar Zwitserland, de eerste trip met een EV. Ik heb de Chargemap app gedownload en alles ingesteld van voertuig, gemiddeld verbruik en laadkaart (shell recharge). Hoe gaan jullie te werk? De route instellen op Chargemap en vervolgens de auto gps telkens instellen naar het eerstvolgende laadstation zodat de batterij geprepped wordt?
Als het vriest toch niet hoor.Zelfs na een redelijke rit bij (lichte vriestemperaturen) start bij mij snelladen aan ergens tussen de 20 en 30 kW.Als je aan het rijden bent komt de batterij toch op temperatuur dacht ik …okay misschien iets te warm maar of dat zoveel te warm zal zijn …