Elektrische wagens

Gisteren een ID7 met verlichting aan zien rijden.
Precies led verlichting van Aliexpres voor een game pc die enkel 12 jarigen cool vinden.

Voorbeeld van het internet:
EMKIauJ.jpeg

Smaken en kleuren, maar dit is het toch echt niet?
VW is al jaren de weg kwijt. Objectief gezien is dit een merk dat geen bestaansrecht meer heeft (buiten de naamsbekendheid en legacy). Het "budget"merk Skoda levert tegenwoordig mooiere en beter afgewerkte alternatieven voor de VW-equivalenten af. Dat zegt eigenlijk genoeg.

Gisteren een ID7 met verlichting aan zien rijden.
Precies led verlichting van Aliexpres voor een game pc die enkel 12 jarigen cool vinden.

Voorbeeld van het internet:
EMKIauJ.jpeg

Smaken en kleuren, maar dit is het toch echt niet?
Oei, krijgt de ID4 dat ook?

Is inderdaad geen zicht, de sedan versie van de ID7 had dat eerst niet omdat het nog niet mocht door wetgeving, gisteren 1 zien rijden die het ook heeft.

Audi A6 e-tron idem…

Oei, krijgt de ID4 dat ook?

Is inderdaad geen zicht, de sedan versie van de ID7 had dat eerst niet omdat het nog niet mocht door wetgeving, gisteren 1 zien rijden die het ook heeft.

Audi A6 e-tron idem…

En het lijstje is nog langer: BMW X2, i5, i7, intussen waarschijnlijk nog een paar modellen hebben allemaal LED verlichting in hun "nieren" (aka varkenssnuit)

Vandaag is met een Polestar 2 gereden. Wat een lomp ding is dat ook. Rijdt de Ix van mijn vrouw toch een pak strakker en aangenamer.
Ook die one-pedal drive, is alsof de remklauwen de hele tijd slepen. Stuurgevoel voelt ook heel lomp en totaal niet direct. Leek alsof ik met de Range Rover op weg ben. Wagen voelde gewoon enorm zwaar aan.

Dat verlichte logo, is dat een optie die je kan afvinken of een functie die je kan uitschakelen?
Ziet er echt niet uit.
Ben trouwens ook geen fan van die doorlopende lichtbalken voor en achter. Op geen enkele merk dus niet perse VW. Maar dat verlichte logo erbij is echt :puke:
Voor de rest checkt de ID7 tourer alles wat ik zoek voor een volgende bedrijfswagen. Kan hem toch niet laten staan voor enkel een verlicht logo?

Dat verlichte logo, is dat een optie die je kan afvinken of een functie die je kan uitschakelen?

Kan hem toch niet laten staan voor enkel een verlicht logo?
Niets dat een kniptang niet kan oplossen :oi22:

Maar idd, aan de buitenzijde horen hewoon de verplichte verlichtingen. Al dei toeters en bellen hoeven niet, die rollende pinkers, lijntjes, nee bedankt!
Het enige wat ik wel een verbetering vind is de koplamp die uitgezet wordt aan de zijde van de pinker (toch zeker bij stilstand).
Soms is het zeer moeilijk te zien tegen een brandende koplamp in van een wagen die aan de andere kant aan het krijspunt staat, of die zijn pinker nu aan staat of niet.

Vandaag is met een Polestar 2 gereden. Wat een lomp ding is dat ook. Rijdt de Ix van mijn vrouw toch een pak strakker en aangenamer.
Ook die one-pedal drive, is alsof de remklauwen de hele tijd slepen. Stuurgevoel voelt ook heel lomp en totaal niet direct. Leek alsof ik met de Range Rover op weg ben. Wagen voelde gewoon enorm zwaar aan.
Zijn we nu een wagen die 2x zoveel kost aan het vergelijken? :unsure:
Het zou maar erg zijn dat de iX niet veel beter zou rijden.

Zijn we nu een wagen die 2x zoveel kost aan het vergelijken? :unsure:
Het zou maar erg zijn dat de iX niet veel beter zou rijden.
Excuses, gaat over een iX1 :)

Ik vind Tesla ook bagger sturen omdat daar nul steeringwheel feedback is maar die voelt tenminste niet aan als een vrachtwagen qua gewicht.

Excuses, gaat over een iX1 :)

Ik vind Tesla ook bagger sturen omdat daar nul steeringwheel feedback is maar die voelt tenminste niet aan als een vrachtwagen qua gewicht.
Ah, dat is al logischer. De X1 (hybride) van mijn vader rijdt comfortabler dan mijn P2. In de P2 heb ik elke oneffenheid en steentje op de weg gevoeld. Maar toch zou ik niet willen wisselen. (Stuur gevoel staat wel op licht, dat helpt bij stuur feedback)

Die Vlaamse premie van € 5.000*?
Nu verlengd door Kia op de 100% elektrische Kia EV3.​
Deze compacte SUV combineert een gedurfd design en geavanceerde technologie met een indrukwekkend rijbereik tot 605 km. De Kia EV3 overtreft al je verwachtingen. Vanaf 31890 euro.​

Die Vlaamse premie van € 5.000*?
Nu verlengd door Kia op de 100% elektrische Kia EV3.​
Deze compacte SUV combineert een gedurfd design en geavanceerde technologie met een indrukwekkend rijbereik tot 605 km. De Kia EV3 overtreft al je verwachtingen. Vanaf 31890 euro.​
Ja , had het ook gelezen. Al word ik echt niet gelukkig van die EV3... 31 minuten van 10 -> 80%. Al lijkt de rest mij wel top te zijn. (bij een tegenligger heb ik altijd schrik met mijn EV6 (die is breder dan mij tijdens de testrit was opgevallen) dat ik ertegen rijd op die niet hoofdwegen... maar bon ben een moto gewend daar heb je zeeën van plaats :p)

Al moet je wel eerlijk zijn dat dit niet het geval is voor de EV3 met een radius van 605 km maar wel voor de versie met de kleine batterij die +/- 436 km geeft.

Al denk ik wel dat het een serieuze uitdager is voor de ID3 op deze wijze.

Edit : opgelet vermelde prijs is wel inclusief overnamepremie -> alle kortingen en premies reeds in mindering gebracht met inbegrip van de voorwaardelijke overnamepremie.

Laatst bewerkt:
Die BPM zat er al langer aan te komen, maar die mogelijks grote prijsstijging van elektrisch laden is precies iets nieuws, of ik had er toch niet eerder over gehoord. Dat weegt wel serieus door voor wie vooral publiek moet laden...
Europa wil meer EV's maar de elektriciteitsprijzen doen niets anders dan stijgen... Deze week in NL nieuws dat je als prive persoon duurder af bent indien je afschrijving meetelt. Dan zijn ze verwonderd dat er geen 'grote doorbraak' komt.

Ziet er echt niet uit.
Ben trouwens ook geen fan van die doorlopende lichtbalken voor en achter. Op geen enkele merk dus niet perse VW. Maar dat verlichte logo erbij is echt :puke:
Voor de rest checkt de ID7 tourer alles wat ik zoek voor een volgende bedrijfswagen. Kan hem toch niet laten staan voor enkel een verlicht logo?
De verlichte logo is alleen bij de premium versie en GTX.
Ik ben er ook geen fan van( en ook niet van de trend van die hele ledstrips die je bij meerdere merken ziet) maar heb hem toch maar besteld.
Langs de andere kant als je bent aan het rijden zie je het zelf toch niet 😅

Europa wil meer EV's maar de elektriciteitsprijzen doen niets anders dan stijgen... Deze week in NL nieuws dat je als prive persoon duurder af bent indien je afschrijving meetelt. Dan zijn ze verwonderd dat er geen 'grote doorbraak' komt.
Hangt allemaal af van voor welke prijs je die hebt aangekocht natuurlijk.

Voor de rest heeft men daar dit jaar een subsidie afgeschaft van rond de 8 cent. Al is het een beetje voortvarend om al uit te gaan van de verhoging van die 8 cent. Er zijn namelijk meldingen dat men in nederlands Limburg die 8cent niet gewoon bijtelt in de prijszetting, maar het gewoon op de huidige prijs houdt (of een fractie ervan bijtelt).

Net zoals, als je hier uitkijkt, er ook enorme verschillen in prijszetting zijn.

Als ik ga tanken bij de Colruyt met tankkaart betaal ik 40cent. Zonder tankkaart maar met banccontact is dat 45 cent. Via kaart 1 52cent, via een nog andere kaart 55 cent en via nog een andere kaart aan 54 cent.
Als ik zou kunnen tanken aan 1 van die publieke laadstations van engie (indien die per toeval kortbij waren) dan laadde ik aan 33 cent/kwh.
Als ik per toeval zou laden aan die CCS van 120kw te lummen afrit dan betaal ik via freshmile vb 33 cent ipv 39 cent bij de meeste andere 300kw laadpalen met diezelfde kaart.

En dan spreken we nog niet over de kostprijs als je thuis kan laden. Wat de berekening ook weer veranderd.

Terug
Bovenaan