Elektrische wagens

Ja, dat wel. Gelukkig hebben ze het eenvoudig gemaakt bij Tesla. Er zijn andere merken waarbij je diep in het menu moet duiken...
Welke merken?

Voorlopige resultaten:
Mercedes: 1 tikje op scherm of 1 knop op stuur
BMW: 1 knop op stuur
VW: 2 tikjes op scherm

Ik denk dat de meeste constructeurs wel een gemakkelijke oplossing zullen bedenken.

Welke merken?

Voorlopige resultaten:

Ik denk dat de meeste constructeurs wel een gemakkelijke oplossing zullen bedenken.
2 tikjes is er al 1 te veel voor iets dat je iedere keer opnieuw moet herhalen.

Of het is een handige keuze.

Met 1 tikje kom je bij VW meteen in het menu waar je alle assistenten ziet. Maakt het gemakkelijk om naast de snelheidsassistent ook de pauzeassistent of een andere assistent uit te schakelen naar eigen wil.

De voorkeuren kunnen voor iedereen anders zijn.

Morgen van mijn V2L es gebruik maken. We zitten hele voormiddag zonder stroom hier thuis wegens werken in de straat. Verlengkabel in mijn V2L adapter, en daar een grote verdeelstekker op met 2 laptops, 4 schermen, 2 dockings en een koffiemachien :lol:

Na 2,5 jaar vliegt de etron (1st gen) buiten. de té beperkte actieradius is vooral de dooddoener omdat we nogal graag eens een uitstap maken en dan weeral aan de oplader moeten.

er wordt een PHEV gekocht zodat dit euvel verholpen is totdat de elektrische SUV's een deftige actieradius hebben.

iemand ervaring met een Range Rover Velar?

BMW levert hoofdzakelijk kwalitatieve verbeteringen en nieuwe features op een reeds goed werkend systeem, zij hebben hun zaken wel goed op orde.

Bij de start van iDrive8 kreeg ik vooral verbeteringen zoals in snelheid van het systeem. Alles werkte, maar soms gewoon traag. Daar is niks meer van te merken.

Verder is het nu feature toevoegen zoals een betere auto pilot, toevoegen van de fileassistent of Rettungsgasse, battery preheat uitbreidingen, extra functies icm de app, layoutwijzigingen en nieuwe headup visuals,...

Sinds de laatste update is de bluetooth connectie met onze GSM's wel naar de kloten. Als mijn vrouw connecteert met haar GSM dan vergeet hij mijn GSM. En omgekeerd.
Dus altijd als zij gereden heeft moet ik volledig opnieuw pairen met de auto om handsfree te bellen, muziek af te spelen of waze te gebruiken. En omgekeerd. Mega-irritant.

En dan zeggen dat nieuwe wagens nu verplicht een geluidsignaal moeten geven wanneer je te snel rijdt. In wat voor parallelle wereld leven die wetgevers eigenlijk ?!
Tot recent zei ik nog met volle overtuiging tegen iedereen dat dit er onmogelijk door zou komen omdat die systemen totaal niet op punt zijn. Boy was I wrong…

Probleem is inderdaad dat de snelheidslimiet >50% van de tijd gewoon verkeerd wordt aangegegeven.
Zo erg gaat het nu ook weer niet zijn. Mijn Tesla is zeker 9/10 keer juist. Maar zoiets zou echt naar meer dan 99/100 keer juist moeten gaan vooraleer je dit gaat verplichten. 1/10 fout zitten is echt wel al heel veel, quasi elke rit is er minstens 1 baan foutief aangegeven.

Welke merken?

Voorlopige resultaten:

Toyota bvb, ergens verstopt in een menu

Morgen van mijn V2L es gebruik maken. We zitten hele voormiddag zonder stroom hier thuis wegens werken in de straat. Verlengkabel in mijn V2L adapter, en daar een grote verdeelstekker op met 2 laptops, 4 schermen, 2 dockings en een koffiemachien :lol:

Ik dacht dat hier onlangs ook te proberen, alles klaargezet om thuis te werken, bleek dat Telenet ook uit lag door de werken aan de transformator hier in de straat. Hebben dan even op de 5g gewerkt van op de gsm, maar ideaal was dat toch niet. De stroom werkte wel goed :D

Sinds de laatste update is de bluetooth connectie met onze GSM's wel naar de kloten. Als mijn vrouw connecteert met haar GSM dan vergeet hij mijn GSM. En omgekeerd.
Dus altijd als zij gereden heeft moet ik volledig opnieuw pairen met de auto om handsfree te bellen, muziek af te spelen of waze te gebruiken. En omgekeerd. Mega-irritant.

Hebben je vrouw en jij een eigen gebruikersprofiel opgezet?
Zo een gebruikersprofiel heeft naast GSMpairing nog wel meer voordelen in voorkeursinstellingen.

Veel mensen vergeten dat en werken met 1 profiel.

Welke merken?

Voorlopige resultaten:

2 tikken is al teveel. Denk dat het een review was van de EX40 waarbij ze heel het menu moesten induiken. 4x tikken geloof ik en zelfs scrollen in de settings om er te geraken.

1 tikje op het scherm of een dedicated knopje is perfect. Hopelijk beseffen andere merken dat ook

2 tikken is al teveel. Denk dat het een review was van de EX40 waarbij ze heel het menu moesten induiken. 4x tikken geloof ik en zelfs scrollen in de settings om er te geraken.

1 tikje op het scherm of een dedicated knopje is perfect. Hopelijk beseffen andere merken dat ook
Ik vind het bij Tesla ook wel niet ideaal, je moet al redelijk mikken om op dat 'x'-je te klikken.
Zeker als ik al aan het rijden ben, duurt het soms meerdere klikken voor het gelukt is.

Ik vind het bij Tesla ook wel niet ideaal, je moet al redelijk mikken om op dat 'x'-je te klikken.
Zeker als ik al aan het rijden ben, duurt het soms meerdere klikken voor het gelukt is.
Je moet het x'je niet raken dacht ik. Gewoon het verkeersbordje.
Heb vorige week met de Highland performance gereden en tijdens het rijden heb ik dat met 1 tik kunnen uitzetten en het kruisje had ik volgens mij niet mee.

Na 2,5 jaar vliegt de etron (1st gen) buiten. de té beperkte actieradius is vooral de dooddoener omdat we nogal graag eens een uitstap maken en dan weeral aan de oplader moeten.

er wordt een PHEV gekocht zodat dit euvel verholpen is totdat de elektrische SUV's een deftige actieradius hebben.
Audi Q6 WLPT van 625 km.
Dus effectief minstens 400km. Cva toch?

Je moet het x'je niet raken dacht ik. Gewoon het verkeersbordje.
Heb vorige week met de Highland performance gereden en tijdens het rijden heb ik dat met 1 tik kunnen uitzetten en het kruisje had ik volgens mij niet mee.
Als je het verkeersbordje aanklikt open je het instellingen menu. Geen idee meer op welke instelling precies.

edit: ik ben fout, ik moest net iets uit de auto halen en dan meteen even getest. En inderdaad op die snelheidsverkeersbord klikken is genoeg :wallbash: , ik zal wellicht altijd op die batterij geklikt hebben bij het mikken op dat klein symbooltje waardoor het instellingen menu opent.
Goed dat ik dit nu weet, een pak makkelijker zo!

Laatst bewerkt:
Hebben je vrouw en jij een eigen gebruikersprofiel opgezet?
Zo een gebruikersprofiel heeft naast GSMpairing nog wel meer voordelen in voorkeursinstellingen.

Veel mensen vergeten dat en werken met 1 profiel.

Wij hebben 2 profielen maar dat heeft sinds het begin niet goed gewerkt. Elke keer bij het starten van de wagen kwam er dan op om het wachtwoord in te geven (gelukkig kan je dat ook simpel wegklikken). Allebei nochtans gewoon een iphone.

Kleine update van mijn Polestar 4.
* De knoppen aan het stuur zijn de helft van de tijd dood.
* Bord herkenning is zo'n 85% van de tijd verkeerd.
* Instellingen gaan willekeurig terug naar standaard.
* Pilot assist is rederlijk kapot. De combinatie van verkeerde borden lezen en de lane assist dat eerder flipper assist zou noemen is niet optimaal.
* De hud zie ik meer niet dan wel.

:laugh:

Maar het is wel een mooie en ruime auto.
Kan dat met mijn Polestar 4 toch redelijk bevestigen. Mijn knoppen aan het stuur hebben nog maar twee keer geflipt maar waren toen wel helemaal onbruikbaar. Bord herkenning is compleet ruk, werkt idd 90% van de tijd niet. Pilot assist nog niet echt gebruikt. HUD gaat 25% van de keren niet aan. Tijdens het switchen van profiel gaan spiegelstand en andere instellingen niet altijd mee.
Voor de rest wel heel content van de auto, "gelukkig" heb ik enkel nog maar software mankementen ondervonden die kunnen opgelost worden met een update

Wij hebben 2 profielen maar dat heeft sinds het begin niet goed gewerkt. Elke keer bij het starten van de wagen kwam er dan op om het wachtwoord in te geven (gelukkig kan je dat ook simpel wegklikken). Allebei nochtans gewoon een iphone.
Gebruik je 2 verschillende sleutels? Bij mijn vorige auto (bmw) was het ingesteld per sleutel, werkte goed.

Heeft er iemand hier al opgeladen aan 22kW?
Ik weet dat er niet veel auto's zijn die dit aanbieden en als ze het doen is het een optie.
Bij mij is het nu bijgeleverd in een pack maar ik vind dus geen enkele echte 22kW lader.
Ik heb half de regio afgereden omdat ik dacht dat het probleem bij mijn auto lag.
Bij 1 22kW laadpunt ben ik tot 21A (15kW) geraakt.
Al de rest zijn gewoon 2x 11kW stekkers.

Ik ben wel wat teleurgesteld want naast mijn deur staan 4x2 laders die zogezegd 22kW zijn.
Dat is sneller opgeladen aan laag tarief wat mij natuurlijk beter uitkomt.

Terug
Bovenaan