ik weet niet of jullie dit ook vaak hebben, maar aangezien ik dus nog geen laadpaal heb, ga ik vaak publiek laden, en vooral dan op hogesnelheidsladers.
Ik heb er zo een aantal "favoriete" die een beetje verspreid liggen.
Meestal ga ik rond de 30 a 40% bijladen, om problemen te voorkomen. Maar soms zit ik op 15 of 20% en wordt het al wat lastiger. Ik probeer ook altijd naar laders te gaan die "chargemap pass compatible" zijn.
Nu gebeurt het dikwijls, zeer dikwijls zelfs, dat ik niet direct kan laden. . De lader doet moeite om te starten, toont mijn resterende batterijlading en in plaats van te beginnen laden, na 10 a 15 seconden stopt hij en zegt hij telkens dezelfde foutmelding. "erreur dans la communication avec le vehicule" (dus fout in communicatie met de wagen).
Soms wacht ik dan een tijdje, of er komt iemand anders en die kan wel laden, dus dan ligt het niet aan de laadpaal. Of ik ga ergens anders en daar lukt het dan wel. (of ook weer niet en moet ik weer van locatie veranderen).
Ik heb verschillende laadpassen, en probeer ze allen uit, dus 't is niet dat het aan een specifieke laadpas ligt. (ik heb chargemap, freshmile, q8 electric, en de luminus dongle). Er zijn dagen dat ik met chargemap totaal niet kan laden, of slechts aan 40kw snelheid op een 200kw lader..
Gisteren 3 keer geprobeerd met chargemap en freshmile aan de Electra paal bij Delhaize. Net toen ik wou opgeven en vertrekken, dacht ik, nog eens proberen met Q8 electric, en daarmee ging het dan wel. Alhoewel eergisteren ik zonder problemen met chargemap had kunnen laden, en dat van de eerste keer.
Dus op al die verschillende laadpalen kan ik laden, maar er zijn dagen dat het niet lukt. ik weet niet of ik het zo een beetje goed heb uitgelegd. Het ligt dus ook niet aan de wagen, want meestal werkt het wel, én tegen de volle snelheid die de kia aankan (220kw max tot 75 a 80% en dan begint het te zakken).
Range anxiety heb ik nog maar 1 keer gehad, toen ik slechts 11% meer had, en aan een laadpaal kwam in Champlon van ThePluginCompany, een 60kW lader CCS2. En daar kon ik niet laden, zelfde foutmelding als hierboven. Maar als je dus niet kan laden, of slechts aan beperkte snelheid, dan gaat de autonomie wel snel naar beneden bij het zoeken naar een laadpaal waar het dan wel zou lukken.
Iemand een idee waaraan dit probleem te wijten kan zijn?