Ik heb gewoon een paar kaarten genomen waar geen maandelijks fees aan zitten. E-flux en Chargemap zijn een eenmalige kost.Overkill?
Of kosten die maandelijks niets?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb gewoon een paar kaarten genomen waar geen maandelijks fees aan zitten. E-flux en Chargemap zijn een eenmalige kost.Overkill?
Of kosten die maandelijks niets?
Neem nog een freshmile. Die is goedkoper op snellaadpalen als je meer als 90 kW haalt dan de BMW pasNiemand van de BMW rijders hier?
Ik zou gewoon voor Chargemap/EDI/Shell kunnen gaan, maar wie weet is die BMW kaart heel wijdverspreid geaccepteerd, daar heb ik dus 0,0 idee van.
Ik heb met de BMW kaart in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italïe geladen en nog geen problemen gehad.Niemand van de BMW rijders hier?
Ik zou gewoon voor Chargemap/EDI/Shell kunnen gaan, maar wie weet is die BMW kaart heel wijdverspreid geaccepteerd, daar heb ik dus 0,0 idee van.
Hangt af van de batterij.Vraagje: die bij BMW zei dat laden tot 100% enkel een probleem is bij superchargers en dat je eigenlijk thuis gewoon altijd tot 100% kunt opladen omdat dat veel trager is.
Is dat zo? Of toch beter maar tot 80%?
Over het algemeen is tot 80% laden beter dan tot 100% laden. Maar er zijn intussen wel batterijen die zo weinig last ondervinden van het volledig volladen dat het in de praktijk amper iets uit maakt. Ik weet niet of er merken zijn buiten Tesla die die al in hun auto's steken.Vraagje: die bij BMW zei dat laden tot 100% enkel een probleem is bij superchargers en dat je eigenlijk thuis gewoon altijd tot 100% kunt opladen omdat dat veel trager is.
Is gewone lithium batterij waar 96% van de batterij bruikbaar. Ik zal maar gewoon tot 80% laden buiten als ik weet dat ik een lange rit moet doen.Hangt af van de batterij.
LFP batterij kan altijd tot 100%. Maar moet minstens 1 keer in de week naar 100%.
De gewone lithium batterijen is 80% (al dacht ik dat 90% ook kon - maar adviseert men 80% omdat bij snelchargers na 80% de snelheid ineen stort). Maar enkel wanneer je effectief van plan bent om gebruik te maken van die 100% laad je die op tot 100% (als je vb door dat te doen ervoor zorgt dat je niet snel laadt of niet op uw bestemming aanbeland waar je dan weer gewoon kan laden of snel laden).
Andere batterijen zijn er nog niet echt bij mijn weten waardoor het voor dat type batterij nog anders zou kunnen zijn.
Ik heb geen idee welke batterij er in de BMW zit.
Vraagje: die bij BMW zei dat laden tot 100% enkel een probleem is bij superchargers en dat je eigenlijk thuis gewoon altijd tot 100% kunt opladen omdat dat veel trager is.
Normaal laadt je hybride sowieso op als je afremt, dus in die maand ga je het hybride gedeelte ook gebruiken. Ik zou me daar geen zorgen in maken.Ik weet niet of mijn vraag hier hoort, maar ik vond niet onmiddellijk een afdeling over hybride wagens. Dus ik probeer het hier.
Ik ga zoals elk jaar op reis met de wagen, ik maak ongeveer 7000 km op een maand tijd. Hiervoor had ik een diesel. Nu heb ik een hybride met benzine. Deze rijdt ongeveer 20 km elektrisch als ik hem in de stopcontact steek.
Ik vind het de moeite niet om de oplader mee te sleuren naar het buitenland en het is de moeite ook niet om die telkens aan een stopcontact te hangen, hiermee verlies ik tijd.
Kan het kwaad dat ik gedurende een maand enkel op benzine rijd, iemand een idee?
Een collega heeft gekozen voor een poolwagen en die stond al weken op de parking met 98% batterij. De gemiddelde bestuurder en zelfs de fleet afdeling geeft er niks om, dus ik zou nooit een 2e hands EV kopen zonder degradatietest.
De lease maatschappijen gaan denk ik wel nog eens verschieten als de opkopers eisen dat er een degradatie test bij zit.Ik hoor het ook bij het bedrijf waarvoor ik freelance. De vaste medewerkers met hun BMW EV's laden gewoon elke dag tot 100% omdat de range anders te beperkt is en dat het toch hun zorg niet is dat na 4 jaar die auto een gedegradeerde batterij heeft, ze krijgen sowiese een nieuwe dan.
Maakt niet uit. De prijs van een leasing is hoog genoeg.De lease maatschappijen gaan denk ik wel nog eens verschieten als de opkopers eisen dat er een degradatie test bij zit.
De gekende factoren verrekenen ze inderdaad mooi in de prijs. Natuurlijk, met Diesel/ benzine was het allemaal relatief makkelijk te voorspellen.Maakt niet uit. De prijs van een leasing is hoog genoeg.