Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar zitten nu wel sensoren in om dat te checkenNa 30k km eens een kleine check-up die €200 kost daar kan je toch echt niet over klagen?
95% van de kopers kijkt nooit zijn of haar bandenspanning na dus dit is echt geen overbodige luxe
.Stof- en pollenfilter, airco... ? Ze vragen daar meer voor dan je denkt..Ik vind 200€ toch ook wel veel voor wat ze effectief doen. Bij de iX3 zijn de batterij en motor 1 geheel, daar kunnen ze zelfs niet naar kijken. Dus daar gaat het hooguit over het kijken of de remmen nog goed zijn (2 minuten werk), kijken of de banden nog goed zijn (nog eens 2 minuten), ruitenwisservloeistof bijvullen, en het moeilijkste dat ik kan bedenken is dat ze de warmtepomp moeten bijvullen met koelvloeistof (al denk ik niet dat ze dat ooit gaan doen). Er zijn letterlijk geen onderdelen om te controleren...
Je hebt gelijk, ik was fout, het was 75000 kmNa 30k is er helemaal geen onderhoud nodig... Ben dan wel benieuwd hoe en waarom die op onderhoud is gegaan en wat ze gedaan hebben.
Remmen verslijten (veel) trager door het recuperatiesysteem. Banden verslijten wel wat sneller (maar ook weer niet zoveel).Stof- en pollenfilter, airco... ? Ze vragen daar meer voor dan je denkt..
Remmen en banden zouden sneller verslijten ook?
...
Die liggen er dus. Ik kan ze natuurlijk afbreken en verkopen.
...

Kogel is door de kerk, op drie jaar gaan we van 2 diesels naar 1 full electric gegaan zijn (bedrijfswagens wel, moesten we privé kopen dan was het nog steeds fossiel).
En hoeveel mensen zouden die overprijsde Audi's, BMW's, Jaguar's., Mercedessen kopen indien ze die niet als bedrijfswagen kregen?Maar hoeveel van de pro EV mensen zou hier effectief ook hun auto kopen als ze niet zelfstandig zijn, het geen bedrijfswagen is, ... of als de fiscale aftrekt hetzelfde is als een benzine/diesel?
Ik denk dat je u schromelijk vergist in de verkoop aan particulieren die de premiums doen hoorEn hoeveel mensen zouden die overprijsde Audi's, BMW's, Jaguar's., Mercedessen kopen indien ze die niet als bedrijfswagen kregen?
Mijn EV (61.5kEUR) is goedkoper in aankoop dan mijn twee vorige leasewagens (520d touring en 420d gran coupe).
Indien ik geen EV had kunnen leasen bij mijn werkgever, zou ik geen leasewagen meer genomen hebben en mezelf een EV gekocht hebben.

Dat is toch een eerder klein aandeel, wanneer ik mijn BMW-garage mag gelovenIk denk dat je u schromelijk vergist in de verkoop aan particulieren die de premiums doen hoor![]()
Misschien eerder een SR+ model 3, een ID.3, een Kona?En indien je geen lease had zou je ook een model 3 gekocht hebben particulier?
En welke wordt het?
Dit is ook een mooi voorbeeld (ik breek u zeker niet af btw, perfect logisch).
Maar hoeveel van de pro EV mensen zou hier effectief ook hun auto kopen als ze niet zelfstandig zijn, het geen bedrijfswagen is, ... of als de fiscale aftrekt hetzelfde is als een benzine/diesel?
Een tweedehands stationwagen is breed natuurlijkBMW IX3. Persoonlijk een kleine voorkeur voor de Tesla maar de BMW is de handigere wagen. En tis de bedrijfswagen van mevrouw Parabellum dus zij heeft de eindbeslissing.
Ik geef je gelijk hoor. Privé moet je een serieuze surplus betalen om, als we er even van uitgaan dat we hetzelfde type wagen vergelijken, de elektrische variant te kiezen. In leasing kan je net een beter uitgeruste versie krijgen als je voor de elektrische aandrijving kiest.
Maar zoals eerder op gewezen, hadden wij geen bedrijfswagens gehad dan hadden wij ook nooit met de dieselwagens rondgereden die we nu gehad hebben. Ik zou gewoon een tweedehands stationwagon of campervan kopen en helemaal oprijden. Mijn vrouw zou iets meer middenklasse kopen, maar ook gewoon tweedehands.

Nog geen midlife crisiske gehad?Praktisch nut > looks en status. Hoewel dat besef ook maar met de jaren is gekomen. Paradoxaal genoeg droomde ik als 18-jarige net als zovelen van een sportbak, maar reed ik met een aftandse Golf die evenveel had gekost als mijn mountainbike. Nu zou ik mij perfect zo’n sportbak kunnen kopen maar interesseert het me gewoon niet meer.

Inderdaad... *bonkers*Ik heb vorig jaar testrit gedaan met E-tron, i-Pace en Model 3. Dat bevestigde bij mij nogmaals dat ik echt niet met een SUV wilde rondrijden. Alhoewel de i-Pace best goed reed, maar die was op elektrisch vlak teleurstellend (laadsnelheid).
Zonder de minste twijfel de Model 3 gekozen. Ook in de model 3 voel ik echt wel het extra gewicht in de bochten, maar dat is nog OK.
En de acceleratie is gewoon *bonkers*
aan een rood licht staan naast een 'stoere' BMW M3 dino, en dan het pedaal volledig indrukken... Een zalig gevoel als er dan al 10-20m ruimte tussen is. Sorry not so sorry bro. En dit niet eens met een Model 3 Performance 
Het zal zeker fiscaal afgestraft worden. Nu nog een PHEV kopen is in je voet schieten, fabrikanten proberen ze met vele promo's zo snel mogelijk kwijt te geraken, we gaan recht af op een even erg debacle als met de terugdraaiende teller voor gezinnen met zonnepanelen.Na meer dan 10 jaar een ford mondeo op de zaak te hebben, is het misschien eens tijd om een nieuwe auto te kiezen. Heel veel keuze in phev modellen, maar ik geloof dat dit fiscaal zwaar afgestraft zal worden in de komende 5 jaar. Aangezien een koffer ruimte voor mij vrij belangrijk is, dan lijkt mij een model Y één van de grotere EV modellen te zijn? Eveneens, niemand heeft een glazen bol natuurlijk, maar zou de prijs niet wat zakken wanneer de Y effectief geleverd kan worden?
Zoveel verschil in prijzen zijn er nu ook niet echt geweest. Misschien wel als je een kale config neemt zonder EAP of FSD.Tesla verhoogt en verlaagt de prijzen continu. Je kan daar echt geen lijn in trekken.
Hou er wel rekening mee dat de "inhoud" per merk nogal eens kan verschillen.
Je kan altijd al de bestelling plaatsen en dus die reservering maken, dan kan je nog altijd annuleren... Ik heb echt online de boot gevolgd tot die in Zeebrugge was, en dan was het kwestie van 3 weken eer ik die kon afhalen in Tesla SeC Gent.De levering kan misschien deze zomer zijn. Maar eer jij aan de beurt komt is het misschien al winter. Dus nog redelijk wat onzekerheid rond de tesla model Y jammer genoeg. Ik heb er ook enorme interesse in, maar ik kan niet oneindig lang wachten.
Het blijft natuurlijk een Hyundai, voor velen kan dit een struikelblok zijn. Ik kom van een Renault Mégane, en heb ook de Ioniq overwogen, maar na veel wikken en wegen toch voor Tesla gegaan vanwege hun supercharger netwerk.Tesla betaalt nu 10% importtarieven in Europa op de 3. Maar de prijszetting gaat afhangen van de vraag, ik ga er wel van uit dat die wat gaat zakken. Een model 3 is in B ook veel duurder dan in veel van de ons omringende landen....
En ik denk dat wanneer je nu bestelt, je pas in 2022 je model Y gaat zien.
Beste alternatief volgens mij : ioniq 5. Ook gewoon 8 jaar volledige garantie. En superruime wagen.
Ik heb tot nu toe echt wel geluk gehad als ik de (hopelijk opgeloste) verhalen uit het verleden hoor. Voornamelijk de panel gaps en de slechte of ontoereikende laag lak had ik schrik voor.Ik zou ook niet een van de eerste auto's moeten hebben. Vaak moeten ze toch nog wat sleutelen aan hun productie proces.
Ik heb bv. geen oprit, en m'n laadpaal staat naast m'n brievenbus in het kleine voortuintje, en ik parkeer me meestal op 4-5m op de dichtsbijzijnde plaats, en gebruik m'n 10m lange kabel met een gele kabeldrempel over het voetpad. Anders is er een dubbele laadpaal op 400m, en Fastned op 600m (in vogelvlucht).Allemaal goed en wel dat uw wagen het zou regelen, maar wat ga je doen als uw logement geen laadpaal heeft? Uw wagen paar km verder zetten, en terug lopen?
Jullie zullen dan wel zeggen ‘ga dan waar ze een laadpaal hebben’, maar bon. Dat zijn voor mij allemaal te pro-EV argumenten.. Het logement komt eerst, de rest is ‘bijkomstig’ imo.
Voor mij lijkt de ideale wagen een hybride met ~100km bereik, 75km effectief. En dan benzine/diesel. Best of both worlds. Ideaal voor stadsmensen/stadsverkeer ook dan. En laten we eerlijk zijn, zo vervuilend is die benzine/diesel nu ook weer niet..
Dat is met iedere grote innovatie zo éh, mensen hebben schrik voor hun job en nog dit en dat... En als ze het zelf niet doen, worden ze als schaapjes door de VDAB opgeleid voor zo'n nieuwe job. Men moet zich constant heruitvinden en bijscholen... Het creeërt ook vele nieuwe jobs.Daar moet toch serieus wat miserie op komst zijn met garages en kleine zelfstandigen die failliet gaan gaan... Met 30 - 200€ kunnen die hun servicepunt niet open houden hoor...
Hier na 28.430 km in 2 jaar, weinig I know, nog geen enkel onderhoud gedaan.el 3 toen die een onderhoud liet doen? Want een onderhoud is echt niet snel nodig. Dus waarschijnlijk had die nog lang kunnen rijden zonder naar de garage te gaan.
M'n stiefpa zijn volgende auto is een Model Y, die is weliswaar op pensioen, maar ik heb hem kunnen overtuigen na enkele testritjes met mijn Model 3. Vooral het 'goedkoop' thuisladen en ook het supercharger netwerk van Tesla interesseert hem, want zoveel verplaatsingen doet hij nu ook niet echt meer behalve de 2-3 jaarlijkse vakanties naar Zuid-Frankrijk, Spanje, Italië enz...Maar hoeveel van de pro EV mensen zou hier effectief ook hun auto kopen als ze niet zelfstandig zijn, het geen bedrijfswagen is, ... of als de fiscale aftrekt hetzelfde is als een benzine/diesel?

Bwa, Tesla heeft zo ooit eens 50k€ van de prijs van de P100D gedaan...Zoveel verschil in prijzen zijn er nu ook niet echt geweest. Misschien wel als je een kale config neemt zonder EAP of FSD.
Akkoord voor een groot deel, maar een nieuwe BMW M3 gaat gewoon 0,5s sneller naar 100 dan een niet-performance-model 3. Naar 200 is het helemaal afgelopen met de Tesla.Inderdaad... *bonkers*aan een rood licht staan naast een 'stoere' BMW M3 dino, en dan het pedaal volledig indrukken... Een zalig gevoel als er dan al 10-20m ruimte tussen is. Sorry not so sorry bro. En dit niet eens met een Model 3 Performance
Het zal zeker fiscaal afgestraft worden. Nu nog een PHEV kopen is in je voet schieten, fabrikanten proberen ze met vele promo's zo snel mogelijk kwijt te geraken, we gaan recht af op een even erg debacle als met de terugdraaiende teller voor gezinnen met zonnepanelen.
Ik ben nog blijven rijden met m'n privé Renault Mégane van 2012 tot een paar weken voor de levering van m'n Tesla Model 3.
Dus van zodra je een leveringsdatum hebt, en je uw oude auto kunt missen voor enkele weken (indien je bv. een andere hebt), meteen te koop zetten (indien privé).
Mijn Model 3 heb ik sinds maart 2019 en aangekocht voor 66.680 EUR incl. BTW (met FSD). Als ik vandaag exact dezelfde configuratie neem kom ik aan 66.520 EUR. Dus zo'n groot verschil is het niet éh, maar als ik jou was zou ik zeker wachten tot de productie in Duitsland gestart is, al was het voor die 10% import taks, wat een besparing is van nog eens een extra 6K. Natuurlijk zonder enige zekerheid dat de prijs effectief zal dalen, maar vermoedelijk wel.
Na afbetaling van m'n Model 3 komt er sowieso een Model Y bij in de familie, of een eventueel andere EV.
Zoveel verschil in prijzen zijn er nu ook niet echt geweest. Misschien wel als je een kale config neemt zonder EAP of FSD.
Je kan altijd al de bestelling plaatsen en dus die reservering maken, dan kan je nog altijd annuleren... Ik heb echt online de boot gevolgd tot die in Zeebrugge was, en dan was het kwestie van 3 weken eer ik die kon afhalen in Tesla SeC Gent.
Het blijft natuurlijk een Hyundai, voor velen kan dit een struikelblok zijn. Ik kom van een Renault Mégane, en heb ook de Ioniq overwogen, maar na veel wikken en wegen toch voor Tesla gegaan vanwege hun supercharger netwerk.
Ik heb tot nu toe echt wel geluk gehad als ik de (hopelijk opgeloste) verhalen uit het verleden hoor. Voornamelijk de panel gaps en de slechte of ontoereikende laag lak had ik schrik voor.
Ik heb bv. geen oprit, en m'n laadpaal staat naast m'n brievenbus in het kleine voortuintje, en ik parkeer me meestal op 4-5m op de dichtsbijzijnde plaats, en gebruik m'n 10m lange kabel met een gele kabeldrempel over het voetpad. Anders is er een dubbele laadpaal op 400m, en Fastned op 600m (in vogelvlucht).
Dat is met iedere grote innovatie zo éh, mensen hebben schrik voor hun job en nog dit en dat... En als ze het zelf niet doen, worden ze als schaapjes door de VDAB opgeleid voor zo'n nieuwe job. Men moet zich constant heruitvinden en bijscholen... Het creeërt ook vele nieuwe jobs.
De garagist die met vuile zwarte handen gedaan heeft met een onderhoud aan een fosiel zal op een dag verleden tijd zijn.
Hier na 28.430 km in 2 jaar, weinig I know, nog geen enkel onderhoud gedaan.
M'n stiefpa zijn volgende auto is een Model Y, die is weliswaar op pensioen, maar ik heb hem kunnen overtuigen na enkele testritjes met mijn Model 3. Vooral het 'goedkoop' thuisladen en ook het supercharger netwerk van Tesla interesseert hem, want zoveel verplaatsingen doet hij nu ook niet echt meer behalve de 2-3 jaarlijkse vakanties naar Zuid-Frankrijk, Spanje, Italië enz...
Voor m'n vader die in Afrika woont wachten we op de Cybertruck![]()
'k Ben absoluut gene fanboy want fossiele brandstoffen zijn toch iets van het verleden, dus een echte vergelijking zal pas kunnen wanneer BMW eens een elektrische variant uitbrengt van hun M3, vs een Tesla Model 3 P.Akkoord voor een groot deel, maar een nieuwe BMW M3 gaat gewoon 0,5s sneller naar 100 dan een niet-performance-model 3. Naar 200 is het helemaal afgelopen met de Tesla.
Niet dat het mij interesseert, maar fanboyisme en leugens...
Ola ola, I know, ik zeg toch niet letterlijk dat A beter is dan B ? Ik zeg dat het gewoon LEUK is en ik wordt meteen bestempeld als een Tesla fanboy. Het vooroordeel 'IT-er' is wat misplaatst, ja ik ben er ook ene, maar er zijn ook heel wat mensen die dat niet zijn.Ik had ook overlaatst zo nen it-er/ met zijn model 3 naast mij staan. Start wel niet slecht maar zal zeker geen 20m uitlopen. Bij stoplichtsprintjes durft een teslaman zich wel eens te bewijzen,op de autostrade of binnenwegen zijn ze minder stoer. Voor mij is de emotie in autorijden het geluid en karakter vd motor/wagen. Snelheid is net wat er teveel is tov gevoel/beleving. Als echte liefhebber rij je nu nog wat je wilt kwa benzines,daar het binnen 10j verboden is en verplicht zal zijnmet zo nen elektro te rijden. Zonder het fiscale voordeel zou je er maar weining zien,denk ik. Denk je nu echt dat u model3 beter stuurt en effectief sneller is dan een M3,omdat jij eens aan de lichten sneller hebt opgetrokken? Niet iedereen gaat er volvoor hoor,als de zoveelste 206gti met knalpot naast hem staat te revven.