Elektrische wagens

Hier de Model Y met 3 kids achterin en geen gezaag meer.
Met de Tiguan was da nog iets anders:)

Blijf tevreden van de overgang naar EV.

Collega van me heeft nu ook Model Y gekocht maar zal zich da wel beklagen….

Kan niet laden thuis dus steeds ergens aan de laadpaal.
Kent helemaal niets van de Tesla aangezien hij alles (maar dan ook echt alles) aan mij komt vragen.

Is het voor iedereen een ev? Nee

Hangt af van zoveel dingen :)
3 kinderen, nog met kinderstoeltjes/boosters? Hier voorlopig nog maar 1 kind, maar de planning is wel 3.

Op een werkdag 155km rijden en nooit in de file staan? Ik denk dat dat in België eerder de edge case is ;)
Niet iedereen woont/werkt in Brussel hè. Ik kom ook regelmatig aan die afstanden zonder enige file (buiten eens een rijtje auto’s aan de verkeerslichten).

Er staan hier thuis over enkele maanden drie BEV's op de oprit -> een oprit maakt het al veel eenvoudiger natuurlijk.
In het filmpje is hij toch heel genuanceerd? EV's zijn de toekomst maar de batterijen en opladers van nu ondermaats in vgl met fossiel. Ik wens niemand zonder oprit een EV toe.
Valt wel mee hoor. Ik heb natuurlijk het geluk van een laadpaal te hebben binnen de 100m. Die paal wordt goed gebruikt maar niet onoverkomelijk druk.

Niet iedereen woont/werkt in Brussel hè. Ik kom ook regelmatig aan die afstanden zonder enige file (buiten eens een rijtje auto’s aan de verkeerslichten).

[Off-topic] De laatste maanden is het probleem toch een stuk groter dan alleen Brussel / Antwerpen. Voor een deel door wegenwerken (klassieker voor de verkiezingen), voor een deel toch toegenomen drukte - al dan niet veroorzaakt door alle aanpassingen van De Lijn die ouders en anderen meer richting auto duwt, in combinatie met terugkeer naar meer kantoorwerk.

En niet te vergeten, bumperklevers en slalommers die kettingbotsingen kunnen veroorzaken op de meest simpele rechte stukken weg, daarnet nog zo'n typ gezien die zich eerst voor de wielen van een camion wrong (want invoegen erachter betekent toch 2 seconden vertraging) en dan ineens wou doorschieten naar het 3e rijvak waarbij hij bijna een SUV aan de zijkant ramde. :rolleyes:

[Off-topic] De laatste maanden is het probleem toch een stuk groter dan alleen Brussel / Antwerpen. Voor een deel door wegenwerken (klassieker voor de verkiezingen), voor een deel toch toegenomen drukte - al dan niet veroorzaakt door alle aanpassingen van De Lijn die ouders en anderen meer richting auto duwt, in combinatie met terugkeer naar meer kantoorwerk.

Inderdaad.

En de mensen zonder files bevestigen dit dus: "Totaal irrelevant als je het profiel niet weet."
Jouw profiel is niet iemand anders profiel, dus je kunt niet vergelijken :)

Inderdaad.

En de mensen zonder files bevestigen dit dus: "Totaal irrelevant als je het profiel niet weet."
Jouw profiel is niet iemand anders profiel, dus je kunt niet vergelijken :)
Nochtans lukt het EV-database redelijk goed om een realistisch bereik op te geven. Zolang je niet met extremen begint zoals 120 rijden combineren met file om dan zonder context te zeggen dat je gemiddeld 40km/u rijdt.
Want als dat het geval is, kan je beter de situatie wat beter schetsen dan enkel een gemiddelde te geven.

Chargemap app toont mijn laadsessie van gisteren 17:30 met tarief bij.
De laadsessie waarbij de kaart 3x opnieuw gelezen is moeten worden bij Allego om 15u is er niet...

free charge :woohoo:

Kzou nog niet te vroeg juichen. Kheb eens een laadsessie gehad die pas na 3-4 weken te voorschijn kwam in de app.

Nog altijd niks te zien van die laadsessie. De andere zijn er wel doorgekomen.

Audi eindelijk hun Q6 getoond. Nogal uninspiring moet ik zeggen.

Blinkt nergens in uit, pokkezwaar, relatief saai design en net zoals de q4 een redelijk ok startprijs op papier, maar die in realiteit quasi kaal wordt afgeleverd.
Het exemplaar in dat filmpje gaat wrs los richting de 100k, geeft een vertekend beeld.
Audi hinkt nog altijd achterop, het is gewoon veel te duur voor wat je ‘maar’ krijgt.

Ik kan er niks slecht over zeggen maar blij dat ik daar niet op heb gewacht :D
De koffer is 6 liter groter dan de q4 etron :rofl:
Ja denk er hetzelfde erover :) de A6 zal hetzelfde zijn als je naar de spy shots kijkt dus ook content dat ik niet gewacht heb :)

En op die (vermoedelijk) 50km extra range zal het ook niet komen. Die “echte” electric platformen (in dit geval PPE) maken nu toch niet zoveel verschil heb ik de indruk.

Die “echte” electric platformen (in dit geval PPE) maken nu toch niet zoveel verschil heb ik de indruk.

Gezien Thomas letterlijk zegt dat de Q8 e-tron bij deze dood is (ook al zit die een segment hoger) vind ik dat toch niet correct. Hogere efficientie en veel sneller laden. Daarnaast moeten de realworld tests ook nog komen, dus alle statements zijn zeer voorlopig.

Dat een Audi duurder is dan een Tesla weten we ook al langer, dat is ook niet voorbehouden aan Audi. Je krijgt er ook wel andere zaken voor terug.

Wat mij vooral tegenhoudt bij deze zijn zaken als de capacitieve knoppen op stuur en in de deur, dat zijn echt stomme keuzes. En het doet dan vooral pijn als ik denk dat de A6 waarschijnlijk bijna 1 op 1 dit interieur zal krijgen en dat de A6 dus geen optie gaat zijn voor mij als ik binnen een 2.5 jaar de volgende ga bestellen.

Gezien Thomas letterlijk zegt dat de Q8 e-tron bij deze dood is (ook al zit die een segment hoger) vind ik dat toch niet correct. Hogere efficientie en veel sneller laden. Daarnaast moeten de realworld tests ook nog komen, dus alle statements zijn zeer voorlopig.

Dat een Audi duurder is dan een Tesla weten we ook al langer, dat is ook niet voorbehouden aan Audi. Je krijgt er ook wel andere zaken voor terug.

Wat mij vooral tegenhoudt bij deze zijn zaken als de capacitieve knoppen op stuur en in de deur, dat zijn echt stomme keuzes. En het doet dan vooral pijn als ik denk dat de A6 waarschijnlijk bijna 1 op 1 dit interieur zal krijgen en dat de A6 dus geen optie gaat zijn voor mij als ik binnen een 2.5 jaar de volgende ga bestellen.

Het is absoluut hoger efficiëntie maar het lijkt me nu niet in de grootorde dat we opeens op 700km gaan zitten. Maar klopt wat je zegt, de eerste testen eerst nog afwachten. Over de A6 etron zeiden ze dat er 700km range mogelijk ging zijn, maar als je dit ziet lijkt me dat de A6 hier toch ongeveer gelijk aan gaat zijn.

Akkoord mee. Ik heb het gevoel dat de algemene materiaalkwaliteit wel terug omhoog is gegaan (tov Q4) maar de keuze van die plastiek lijkende capacitieve knoppen waar je dus veel in contact mee komt is dan weer een domper. En die telefoon charger waardoor je telefoon helemaal weggestopt is lijkt me super onpraktisch.

Het is subjectief maar het scherm lijkt me ook iets TE gebogen. Maar dat moeten we misschien eerst is in het echt zien. Het exterieur van de A6 leek me al gewoontjes in de spy shots en dit bevestigd wat je daar zal krijgen.

Het is absoluut hoger efficiëntie maar het lijkt me nu niet in de grootorde dat we opeens op 700km gaan zitten. Maar klopt wat je zegt, de eerste testen eerst nog afwachten. Over de A6 etron zeiden ze dat er 700km range mogelijk ging zijn, maar als je dit ziet lijkt me dat de A6 hier toch ongeveer gelijk aan gaat zijn.

Cx/SCx van de A6 gaat sowieso gunstiger zijn, dus verwacht wel een goed stukje autonomie erbij. Daarnaast spreekt Thomas over een schatting van de realworld autonomie van de Q6, dus best nog afwachten wat het echt zal zijn 🙂

Die 700 is sowieso een manufacturer opgegeven waarde denk ik, dus altijd al met een korrel zout te nemen.

Terug
Bovenaan