Elektrische wagens

Voor nieuwe DC palen is het vanaf ergens dit jaar verplicht dat ze met de kaart kunnen.

Btw, weet er iemand of de Fastned op Everberg Zuid effectief al paar maanden buiten gebruik is? Lijkt mij heel straf.
Rij daar dagelijks voorbij en staan toch altijd auto’s. Zelf ook al paar keer gestopt (laatste keer was wel ergens in januari)

Binnenkort ook door Frankrijk met chargemap en Shell recharge. Zou ik nog een derde voorzien?

Ik ga binnenkort ook naar Frankrijk, met de Espace :lol:

In het dorp waar we zitten en wijde omgeving staat er 1 paal die 3kW levert :lol:

Ok, zou hem op 50km voor aankomst kunnen dc fastchargen maar dat blijkt een Ionity paal te zijn.
Het zal een trip met de benzien worden. :lol:

Ben wel benieuwd hoeveel mijn range gaat stijgen in de zomer. Op dit moment haal ik met 80% geen 300km meer.

Langs de andere kant, het heeft sinds de levering niet meer gevroren, kunnen we deze zachte temperaturen als 'winter' beschouwen?

Ben wel benieuwd hoeveel mijn range gaat stijgen in de zomer. Op dit moment haal ik met 80% geen 300km meer.

Langs de andere kant, het heeft sinds de levering niet meer gevroren, kunnen we deze zachte temperaturen als 'winter' beschouwen?
Nee dat gaat nog verbeteren. Normaal gezien werkt zo een batterij het efficiëntst op 21°C. Wat is het nu nog snachts? 5°C?

Daar is toch nog wel een redelijk verschil tussen hoor.

We leven op hoop :D

Versta me niet verkeerd, ben nog altijd blij met zelfs 300km range die ik in no time kan bijladen, maakt me heel mobiel.

Het is gewoon ontnuchterend hoeveel er nog overblijft van een WLTP range van 528km.

Alletwee zeker?
Wanneer ik een rit van 10 of 20 km doe is mijn verbruik echt wel een pak minder dan in de zomer. Al zeker op winterbanden.
Heb ondertussen ook een kia besteld btw :p

Ik sta al op zomerbanden, heb de moeite niet gedaan om te wisselen voor die maand winter nog.

Opwarmen van de batterij? of opwarmen van het interieur? En korte ritten zijn quasi onbestaande de laatste tijd :laugh:
Naar het schijnt zou het zuiniger zijn om de zetelverwarming te gebruiken, en de andere verwarming uit te zetten wanneer je alleen rijd.
Dat heb ik toch al meermaals gehoord en gelezen.

De leasing heeft mij opgezadeld met 21 inch winterbanden.. moet ik daar nu sneeuwkettingen voor kopen in Frankrijk?
Ja en ze zijn eindelijk strenger geworden in Frankrijk 🥰. Gedaan met dwaze toeristen die de hele helling versperren omdat ze te gierig zijn voor winterbanden en kettingen.

Heb winterbanden dus niet verplicht blijkbaar.
Maakt niets uit. Kettingen zijn sowieso verplicht op veel wegen naar de Franse skigebieden als het sneeuwt en de Franse politie staat dan ook op de weg om iedereen te verplichten deze aan te doen.

Staat er Chaînes à neige obligatoires (Sneeuwkettingen verplicht) of een vergelijkbare tekst, dan zijn sneeuwkettingen ook verplicht op winterbanden zonder sneeuwvloksymbool.

Edit: huur ze gewoon.
Kost echt niks.

Maakt niets uit. Kettingen zijn sowieso verplicht op veel wegen naar de Franse skigebieden als het sneeuwt en de Franse politie staat dan ook op de weg om iedereen te verplichten deze aan te doen.

Staat er Chaînes à neige obligatoires (Sneeuwkettingen verplicht) of een vergelijkbare tekst, dan zijn sneeuwkettingen ook verplicht op winterbanden zonder sneeuwvloksymbool.

Edit: huur ze gewoon.
Kost echt niks.
Bedoelt men niet ofwel winterbanden ofwel sneeuwkettingen?

Terug
Bovenaan