Elektrische wagens

Al eerder gezegd, ID.7 is met toch wat groot uitgevallen. Vergelijk die met de Q8 e-tron, en dan zie je dat die even groot en breed zijn, en dat de ID7 maar 10 cm lager is. Zonder Musk zou mijn volgende waarschijnlijk opnieuw een Model 3 zijn...

Ik zet mijn hoop gewoon op de EQC sedan of de BMW neue klasse sedan, die zouden respectievelijk in 2024 en 2025 op de markt komen, ik heb nog wel even tijd.

Renault 5 is iets te klein om 4 volwassenen te vervoeren. Maar ik vind het wel gewoon de knapste EV die dit jaar op de markt komt, en ik hoop dat ie veel succes heeft.
Me like to !
Hoog honda e gehalte😁
Weet niet of die groter of kleiner gaat zijn.
Kijk er ook wel naar uit om deze irl te zien later

Ik krijg er net een e-mail vanuit Tesla over. Waarschijnlijk omdat ik recent een testrit heb gedaan:
"Bepaalde Model Y-inventariswagens kunnen profiteren van de premie van de Vlaamse overheid tot € 5.000. Bestel vóór woensdag 21 februari om nog te genieten van de voordelige prijs. De voorraad is beperkt."
Ik denk dat elke Tesla klant deze krijgt. Ik rij een 2j met model 3 en heb hem ook gehad. Geen testrun met de Y gedaan of van zin om te wisselen.

Al eerder gezegd, ID.7 is met toch wat groot uitgevallen. Vergelijk die met de Q8 e-tron, en dan zie je dat die even groot en breed zijn, en dat de ID7 maar 10 cm lager is. Zonder Musk zou mijn volgende waarschijnlijk opnieuw een Model 3 zijn...

Ik zet mijn hoop gewoon op de EQC sedan of de BMW neue klasse sedan, die zouden respectievelijk in 2024 en 2025 op de markt komen, ik heb nog wel even tijd.

Renault 5 is iets te klein om 4 volwassenen te vervoeren. Maar ik vind het wel gewoon de knapste EV die dit jaar op de markt komt, en ik hoop dat ie veel succes heeft.
Kheb er nog gene zien rondrijden dus ik kan het me moeilijk voorstellen. Maar als die idd even groot is als de Q8 ist gene kleine wagen.

Kheb er nog gene zien rondrijden dus ik kan het me moeilijk voorstellen. Maar als die idd even groot is als de Q8 ist gene kleine wagen.
ID7 4961 x 1862 x 1542
Q8 etron Sportback 4915 x 1937 x 1619

Ik vond mijn BMW F11 (5 touring) indertijd al veel te groot (4910 x 1891 x 1456), was ook de reden dat ik daarna een 4 GC bestelde.

Ik vond mijn BMW F11 (5 touring) indertijd al veel te groot (4910 x 1891 x 1456), was ook de reden dat ik daarna een 4 GC bestelde.
De huidige 5 serie is 5060 lang :unsure:. 13cm langer dan een GLE. Had hem tijdens de testrit eens op de parking van de lokale Carrefour gezet. Geen kans om die in een parkeerplaats te krijgen.

Wallonië blijft toch een redelijke woestijn qua snelladers: gisteren op de E40 tegen Luik een Total met 4 snelladers, bleven alle 4 bezet tijdens de 20 minuten dat ik iets at + er stond al 1 Tesla te wachten op een open plek.
Dan maar iets verder aan Bierset geladen op een soort industrieterrein: daar meer geluk maar ook die 4 snelladers stonden een kwartier later vol, 1 auto die aan kwam die weer wegreed toen het hem te lang duurde.

Vanmorgen in de andere richting op de E40 gelukkig niet moeten wachten maar ook daar, even later waren de 4 snelladers bezet. De i5 die aankwam, had geluk dat ik niet ver moest rijden en daardoor niet veel moest laden want de andere 3 moesten duidelijk lang blijven laden.

Dat wordt nog lachen als de steeds groter wordende groep met hun salariswagen op stroom massaal gaan beginnen roadtrippen wanneer het wat straks wat beter weer wordt :LOL:

Dat wordt nog lachen als de steeds groter wordende groep met hun salariswagen op stroom massaal gaan beginnen roadtrippen wanneer het wat straks wat beter weer wordt :LOL:
Tsja, Wallonië is een scheet groot, en voor een Vlaming is dat dus geen probleem. Ik laad pas een eerste keer na Metz met mijn wagen.

Man man man, gisteren weer achter een laadpaal(en) lopen zoeken die blijkbaar niet aanwezig is.
Ik kijk voor vertrek naar een wandeling of er laadfacliteiten zijn op de parking in de E-flux app. Jawel op parking 1 twee gelegenheden en op parking 2 vier gelegenheden.
Aangekomen zijn de 2 op parking 1 bezet. 5 minuten liggen rondrijden op zoek naar de 4 andere, nooit gevonden....
Nu goed allemaal leuk en wel, maar als er aangegeven zijn dan verwacht ik ook wel dat ze er staan. Via andere apps zie je dan dat het blijkbaar private palen zijn.
Ook geen enkele optie om te melden dat die palen er niet staan, of niet publiek toegankelijk zijn ofzo...
Op die manier is de fun er ook wel snel af.

Tsja, Wallonië is een scheet groot, en voor een Vlaming is dat dus geen probleem. Ik laad pas een eerste keer na Metz met mijn wagen.

Inderdaad geen probleem als je redelijk centraal in Vlaanderen woont en gewoon door Wallonië wil. Maar van Vlaanderen naar Wallonië, daar de toerist uithangen en terug is minder evident (toch in de winter)

Inderdaad geen probleem als je redelijk centraal in Vlaanderen woont en gewoon door Wallonië wil. Maar van Vlaanderen naar Wallonië, daar de toerist uithangen en terug is minder evident (toch in de winter)
Het vraagt een klein beetje planning, maar met de snelladers die er het laatste jaar bijgekomen zijn valt het al bij al nog mee.

Eind maart komt de ex90 naar de garage. Heb een afspraak geboekt om te gaan kijken. Testrit zal op een later moment zijn.

Kijk er al naar uit.
Hier in Marche was ik ook gaan vragen. Ze hebben in juni een model in de showroom staan, en ze vertelden mij dat als je er een configureert op de site, de levering mid '25 zou plaatsvinden..

@Noctilucus Wat dan met mensen die in Wallonië wonen en de toeristen elke zondagavond naar huis zien vertrekken.. :oi22:

Het vraagt een klein beetje planning, maar met de snelladers die er het laatste jaar bijgekomen zijn valt het al bij al nog mee.

Ik was voorbereid maar de bezetting van dat heel beperkt aantal snelladers viel me gewoon op.

Hier in Marche was ik ook gaan vragen. Ze hebben in juni een model in de showroom staan, en ze vertelden mij dat als je er een configureert op de site, de levering mid '25 zou plaatsvinden..

@Noctilucus Wat dan met mensen die in Wallonië wonen en de toeristen elke zondagavond naar huis zien vertrekken.. :oi22:

Geen idee wat je bedoelt :)
Als je van de streek bent, heb je over het algemeen minder snelladers nodig denk ik, eerder een laadpaal thuis / op het werk / publiek op wandelafstand van je huis? Het was trouwens zondagvoormiddag, waarschijnlijk dat het 's avonds nog drukker is.

mja, op weg van het werk naar huis, of in de buurt van het werk is het ook wel interessanter om snelladers te hebben.. Wallonië staat nog wat achter op Vlaanderen, maar we zijn alles aan het doen om dat in te halen :-)

Terug
Bovenaan