Elektrische wagens

Ionityladers zijn toch een héél klein beetje kaka vergeleken met FastNed en die nieuwe groene Allego's (exact dezelfde facbrikant als de FastNed'ers)

Aj, dat is minder. Ik kan me nog herinneren dat je content was om de Tesla in te wisselen voor de etron.
Blijf je nog met de etron rijden of ga je voor iets anders?

Dan heb je een heel goed geheugen :biglaugh:

Voorlopig blijven we met de e-Tron rijden maar eens alles hersteld is gaan we hem verkopen, mogelijk komt er een PHEV in de plaats maar dat moeten we allemaal nog bekijken, met onze bouw hebben we al genoeg aan ons hoofd.

Kun je ergens online de prijzen zien van publieke laadpalen? De laadpalen op het werk zouden publiek moeten zijn en ik had graag eens geweten hoe duur ze zijn

Audi e-Tron zou ik in elk geval aan niemand meer aanraden en ook het huidige model is absoluut niet zo betrouwbaar als je van Audi mag verwachten.
Nochtans de enige BEV die zijn eigenaars ook herinnerde aan de motor-oliewissel na 10.000 km.
Daar zullen de problemen dan niet van komen. :cool:

quasi overal. Maar de dichtsbijzijnde snelladers zijn ofwel die in mere (fastned) ofwel eentje in ninove op parking van green oaks in ninove. En in hoge nood aan den albatros heb je nen 50kw'er (wat feitelijk meer dan genoeg is voor mijn ID4 in dit weer :) )

Grappige anekdote.... Ik was nog eens aant zien of die Edi nu al gefactureerd was met de domiciliering van mijn reis en keek nog eens naar de facturen in mijn mailbox. Tis geen 350 euro dat ik moet betalen. tis 237 euro en ik krijg 113 euro terug van thuislaadvergoeding van een onbekend adres in olen...
Ik probeer mijn wachtwoord te resetten om eens op de site zelf te kunnen zien maar hun IT genereerd geen auto mail blijkbaar.
Nog grappigere anekdote. Edi vind mijn account niet meer terug. Er staat ook geen domiciliering meer actief op mijn rekening. En ik heb dus gratis en de voor niets op wintervakantie gereden.... Wat een soep.

Lente :love2:

sEmhSuR.jpeg

@Tomski : Hoe bevalt het comfort van je nieuwe wagen - en dan vooral op de typische lokale wegen, drempels en kasseien?

Hij rijdt iets harder dan de Espace (maar da's niet moeilijk, dat was een vliegend tapijt) maar het is wel een solide gebouwde wagen. Demping is hard maar correct. Fluisterstil op normale wegen, geen rammels op iets slechtere wegen, maar je stuitert alvast niet van her naar der.

Thermisch comfort vind ik tegenvallen maar da's mijn eigen fout :lol:
Ik moet me er over zetten dat ik in de winter gewoon wat minder range ga hebben en gewoon mijn chauffage ga laten opstaan om het lekker warm te hebben zoals ik gewoon ben. Nu zet ik het kort op om de ruiten te ontwasemen en dan zet ik het weer af waardoor het weer ietske frisser in de auto wordt (zet dan wel zetelverwarming op en stuurverwarming maar het is toch niet hetzelfde)

Chauffage aanzetten is 25km range inleveren.

Ik ben wel blij dat ik volgehouden heb. De laatste maanden was ik écht aan het overwegen van een overnemer te zoeken en snel snel een stock-Tesla te nemen.

en 110 rijden om batterij te sparen is ook mijn ding niet. adaptieve CC op 130 as usual :laugh:

Vermoedelijk ga ik in de winter de EV6 hebben met statistisch het minste km per charge.

Moesten er hier nog mensen zijn die twijfelen om de 39990euro kostende Tesla te kopen met de premie …

Blijkbaar zouden de prijzen vanaf dinsdagavond weer omhoog gaan….

Moesten er hier nog mensen zijn die twijfelen om de 39990euro kostende Tesla te kopen met de premie …

Blijkbaar zouden de prijzen vanaf dinsdagavond weer omhoog gaan….
Ik krijg er net een e-mail vanuit Tesla over. Waarschijnlijk omdat ik recent een testrit heb gedaan:
"Bepaalde Model Y-inventariswagens kunnen profiteren van de premie van de Vlaamse overheid tot € 5.000. Bestel vóór woensdag 21 februari om nog te genieten van de voordelige prijs. De voorraad is beperkt."

Op 26/02 wordt de EV voorgesteld waar ik het meest naar uitkijk.

Renault 5 Electric

Renault is de voorbije weken redelijk slordig geweest met wat documenten en filmpjes (waaronder de teaser hieronder), en het is duidelijk dat de wagen dus echt voor meer dan 95% gaat overeenstemmen met het prachtige prototype.

Prijs zou starten vanaf 25k€. Twee verschillende accu-pakketten (40 kWh / 52 kWH-, goed voor een WLTP van 300 en 400 km. Bij de start zou alleen de grote accu beschikbaar zijn.

Eindelijk een mooie, kleine EV (< 4 m) voor een redelijke prijs.

Die vierkante DRL's :love2:

Op 26/02 wordt de EV voorgesteld waar ik het meest naar uitkijk.

Renault 5 Electric

Renault is de voorbije weken redelijk slordig geweest met wat documenten en filmpjes (waaronder de teaser hieronder), en het is duidelijk dat de wagen dus echt voor meer dan 95% gaat overeenstemmen met het prachtige prototype.

Prijs zou starten vanaf 25k€. Twee verschillende accu-pakketten (40 kWh / 52 kWH-, goed voor een WLTP van 300 en 400 km. Bij de start zou alleen de grote accu beschikbaar zijn.

Eindelijk een mooie, kleine EV (< 4 m) voor een redelijke prijs.

Die vierkante DRL's :love2:

Gene ID7 meer?

Gene ID7 meer?
Al eerder gezegd, ID.7 is met toch wat groot uitgevallen. Vergelijk die met de Q8 e-tron, en dan zie je dat die even groot en breed zijn, en dat de ID7 maar 10 cm lager is. Zonder Musk zou mijn volgende waarschijnlijk opnieuw een Model 3 zijn...

Ik zet mijn hoop gewoon op de EQC sedan of de BMW neue klasse sedan, die zouden respectievelijk in 2024 en 2025 op de markt komen, ik heb nog wel even tijd.

Renault 5 is iets te klein om 4 volwassenen te vervoeren. Maar ik vind het wel gewoon de knapste EV die dit jaar op de markt komt, en ik hoop dat ie veel succes heeft.

Terug
Bovenaan