Elektrische wagens

Heeft het zin om die blauwe laadkabel (Tesla - mennekes aansluiting denk in?) mee te nemen op reis naar Oostenrijk? Ik veronderstel dat alle laadpalen op de autosnelweg en zeker de superchargers allemaal de aansluiting hebben? En dat die blauwe kabel enkel voor publiek laden dient?

Heeft het zin om die blauwe laadkabel (Tesla - mennekes aansluiting denk in?) mee te nemen op reis naar Oostenrijk? Ik veronderstel dat alle laadpalen op de autosnelweg en zeker de superchargers allemaal de aansluiting hebben? En dat die blauwe kabel enkel voor publiek laden dient?
Goh ik had laatste verlof hem toch ook mee. Was een dagje naar innsbruck geweest en daar kon ik hem dan aan een 11kw'er hangen.
Maar als je geen stadstripjes plant mss niet nodig.

Stop die toch gewoon onder je laadvloer in de koffer, daar stoort hij je niet en zo heb je hem toch bij

Brussels Airport is volop bezig om er 1200 (nee, geen 0 te veel) op hun parking te zetten.
Het zijn er meer 🫣. In de aanbesteding moest je zelf garanties geven om nog x aantal extra te kunnen plaatsen.

En dat is dan nog enkel op de (personeels)parkings. Er komt nu nog een project voor airside er ook te plaatsen zodat alles buiten de vliegtuigen elektrisch kan worden.

Als er ooit palen komen op publieke parkings zullen die door Interparking geplaatst worden waarschijnlijk en niet door de luchthaven.

Er zijn meerdere tarieven op de nieuw geplaatste palen en externen moeten gewoon betalen. Weliswaar minder als publiek. Internen kunnen gratis laden.

@zwarten

Brussels airport beheert zelf enkele zonnepanelen parken en er moeten er nog bij komen en ze zijn hun eigen distributie net beheerder. Dus qua kosten zitten die wel laag

Interparking die de reizigersparkings beheert is bezig met een nieuwe uitrol van laadpalen over hun Belgisch netwerk. Er staan er ongeveer 100 nu, dus ik denk dat het eerder tientallen extra zullen zijn, 1200 lijkt me sterk. Maar er zullen er zeker nieuwe bij komen in 2024.
De aanbesteding was voor op 5j.
Dus in 2027 moeten de laatste geplaatst worden. Ze zijn recht tegenover de kiss and ride een nieuwe parkeertoren aan het plaatsen. Daar alleen al zouden er 400 komen.

Geldt de premie voor inschrijvingen tot en met 31/12/2024 of voor bestellingen tot en met 31/12/2024?

In ieder geval: Tesla Model Y RWD (zwart of wit) voor €34.990, dat wordt een absolute verkooptopper. De tweedehandsprijzen van Tesla's, maar ook van andere (al dan niet elektrische) auto's, worden hier flink door naar beneden geduwd.

Hoe gaat die zijn Tesla nu verkocht krijgen voor €44.990?! :p

Of deze, een jaar oud met 16.000 km voor €43.800 ... Die is nu nog hoogstens €29.000 waard.
Snap die advertenties ook niet. Ofwel zijn ze zelf helemaal niet mee, ofwel hopen ze ergens dat er een koper rondloopt die zichzelf gewoon niet informeert?
Ook wel wat model3's SR worden rond de 35k aangeboden, terwijl je de Y dus nieuw hebt voor die prijs. Akkoord dat het niet dezeflde auto's zijn, maar ze zijn ook niet mínder.

Laden tijdens boodschappen is toch ook maar zozo. 18km erbij op een 22kW lader van Bluecorner tijdens mijn boodschapke van daarstraks. Wel 3 passen moeten testen voor het lampje blauw werd. Chargemap en Kia pas deden niks. De Gabrielskaart van eFlux wel. Dan nog kabels pakken uit de frunk en weer oprollen nadien. Veel gedoe voor weinig range imho.

Alle beetjes helpen zei de mug en ze zeikte in de zee zeker?

Laden tijdens boodschappen is toch ook maar zozo. 18km erbij op een 22kW lader van Bluecorner tijdens mijn boodschapke van daarstraks. Wel 3 passen moeten testen voor het lampje blauw werd. Chargemap en Kia pas deden niks. De Gabrielskaart van eFlux wel. Dan nog kabels pakken uit de frunk en weer oprollen nadien. Veel gedoe voor weinig range imho.

Alle beetjes helpen zei de mug en ze zeikte in de zee zeker?
Dan was dat toch een zeer korte boodschap volgens mij?

Dan was dat toch een zeer korte boodschap volgens mij?

Ik had niet de indruk dat we door de winkel gerushed zijn. Een uur zijn we natuurlijk ook niet binnengeweest..

Ik zie wel een voordeel als je ergens 3u gaat shoppen, maar tijdens boodschappen ga ik het toch niet meer doen.

Edit: 37 min binnengeweest in de winkel volgens Google Maps timeline.

Die mg4 is wel interessant zo.
Hoe is die MG4 in vergelijking met een ZOE ? (zal zowieso wel beter zijn dan de C3 e-max denk ik)

Voor 18k zou ik dat eventueel dan nog zien zitten. Al lijkt het mij wel dat een 140k dc oplaadmogelijkheid dan interessanter is om er 2000€ voor extra te betalen. Al zou ik begot niet weten hoe je eraan begint om die wagen in te voeren etc...

Dan was hij toch niet aan het laden aan 22kw.
Maar idd, tijdens boodschappen heeft weinig nut, tenzij bv een 50kw lader bij sommige winkels.

Bakker in de buurt heeft 3 11kw palen gezet voor zijn klanten. Heb daar nog nooit iemand zien laden 😛. Je bent max 10m binnen voor je pistolets.

Dan was hij toch niet aan het laden aan 22kw.
Maar idd, tijdens boodschappen heeft weinig nut, tenzij bv een 50kw lader bij sommige winkels.

Bakker in de buurt heeft 3 11kw palen gezet voor zijn klanten. Heb daar nog nooit iemand zien laden 😛. Je bent max 10m binnen voor je pistolets.

Nee, verre van. Denk dat de paal max 5 a 7 kw gaf. Naast mij stond een EQB te laden op dezelfde paal, dus vermoedelijk moest die 22 ook nog es door 2 gedeeld worden.

Terug
Bovenaan