Elektrische wagens

Iemand hier ook zoveel last om een reeds bestaande laadpaal bij een leasing ge-onboard te krijgen?

Ze zitten hier vast in een loopje.
- Ik krijg van mijn leasing, je zal moeten contact opnemen met de beheerder van de laadpaal: konijnen dat ben ik zelf.
- Eneco zegt: leasing moet ons nog papieren aanleveren.

Ik heb ze een foto van mijnen achtergevel doorgestuurd en mijn LIB nummer.

Dikke klucht is het feitelijk. Precies of het is de eerste keer dat ze geconfronteerd worden met een reed bestaande laadpaal.

Nog over elektrische wagens gesproken. Iemand hier die overweegt om een Fisker Ocean te bestellen?
In België blijkbaar alleen als in de "Extreme" livrei (AWD, >500 pk, 3.9s 0-100) verkrijgbaar op dit ogenblik, ergens 64 k€ voor een zo goed als volledig uitgeruste grote SUV met een WLTP range van 707 km.

Ondertussen een eerste extreem positief testverslag op youtube

Meeste leasemaatschappijen bieden de auto wel niet aan.

Interessant om weten, wagen wordt in Graz geproduceerd, door Magna Steyr . In deze fabriek worden naast de Fisker nog heel wat andere auto's geassembleerd
Mercedes-Benz G-Class (sinds 1979)​
Jaguar E-Pace (sinds 2017)​
Jaguar I-Pace (sinds 2018)​
BMW Z4 (sinds 2018)​
Toyota Supra (sinds 2019)​

Ook de vorige BMW 5 werd er geproduceerd..

Lijkt me als startend merk wel wijselijk om op een bedrijf met ervaring terug te vallen voor de productie/assemblage (Magna heeft zelf een aandeel van 6% genomen in Fisker)

Ik heb dat hier een aantal keren aangehaald dat dat echt een serieus voordeel is. Wordt meestal weggelachen want dat duurt maar 5 minuten. Maar voor mij is dat effectief een serieus voordeel.
5 minuten + de tijd om er langs te rijden.

Sommige mensen hebben misschien wel een tanksstation op hun route, maar ik heb er geen dat direct op mijn route ligt. Ofja, op één van mijn twee werklocaties ligt er eentje, maar dat is een tanksstation dat zo'n 20 cent duurder is dan een alternatief. Dus, net zoals mij, zullen heel wat mensen ook omrijden om te kunnen gaan tanken. Oftewel omdat ze geen tanksstation tegenkomen, oftewel voor een voorkeur/goedkoper tankstation.

Dat zal natuurlijk van persoon tot persoon variëren. Maar alleszins iets waar ik wel echt aan moet denken en moet op letten.

nog een beetje opgezocht over deze,
de koffer is ook niet zo heel groot precies,
Bagageruimte476 L
476 l lijkt mij dan weer meer dan genoeg. Maar goed; ik koop sowieso niet in dit segment, geen suffe SUV voor mij.
voor de rest wel mooie specs maar half de opties werken ook nog niet (promissed with ota) en het infotainment schijnt traag te zijn.
De helft van de standaarduitrusting wordt inderdaad voor 2024 verwacht. Maar dat zijn dan alleen de rijhulpsystemen. Enige ding dat ik echt zou missen is adaptieve cruise control en de hill hold. Maar die zijn voor Q1 aangekondigd.
Hoe snel kan die snel laden?
250 kW.

Count me in. SUV's, monovolumes, ... komen er hier niet in.
Euhhh rij jij niet met een model Y?
:clap:
Helaas zijn wij uitzonderingen in het Belgische chauffeurslandschap, toch de laatste 10 jaar of zo...
Wat ik wel cool vind aan die Fisker : de kleuren dat je voor die auto kan kiezen. Eindelijk eens geen saai wit, licht grijs, iets minder licht grijs, nog iets minder licht grijs, bijna donker grijs, nog iets donkerder grijs, heel donker grijs en dan zwart, krijg je bij Fisker 3 blauwe versies, 2 varianten van groen, is er donkerrood en een koperkleurig optie. Daarnaast ook nog wit lichtgrijs donkergrijs en zwart.

Beetje samenstellen zonder al te zot te doen en ik zat al snel aan de 110k
Idem 🙄… Ben wel fan van het design. Alleen voor de basisprijs zit er nog geen zetelverwarming op ed. Beetje van de pot gerukt die prijzen. Gelukkig zit de fiscaliteit nog mee maar eens dat wegvalt ben ik benieuwd wat er met dergelijk segment zal gebeuren.

Ondertussen een eerste extreem positief testverslag op youtube

Meeste leasemaatschappijen bieden de auto wel niet aan.

Interessant om weten, wagen wordt in Graz geproduceerd, door Magna Steyr . In deze fabriek worden naast de Fisker nog heel wat andere auto's geassembleerd
Mercedes-Benz G-Class (sinds 1979)​
Jaguar E-Pace (sinds 2017)​
Jaguar I-Pace (sinds 2018)​
BMW Z4 (sinds 2018)​
Toyota Supra (sinds 2019)​

Ook de vorige BMW 5 werd er geproduceerd..

Lijkt me als startend merk wel wijselijk om op een bedrijf met ervaring terug te vallen voor de productie/assemblage (Magna heeft zelf een aandeel van 6% genomen in Fisker)
Zeekr 001 in NL is ook wel een knap model
NIO heeft zich daar nu ook al gevestigd

'tis gebeurd, na 6,5jaar moet ik nu ook men leasing gaan vervangen.
Voor een of andere reden viel ik er altijd van tussen.. tot nu dus.

Jammer want ik had een van de laatste "dit is uw budget, gaat maar naar die of die garage u ne wagen samenstellen"
Dus ik had een open dakje, de subwoofer in de koffer en zetelverwarming.

Nu is het model en kleur te kiezen.
keuze tussen

Enyaq corporate IV85 - 560km - 286pk
XC40 recharge core single motor extended range - 570km - 252pk
ID4 Pro Business- 520km - 286pk
IX1 edrive20 - 475km - 204pk
EQA 250+ BL - 554km - 190pk
Polestar 2 Long range single - 655km - 299pk

Kans is groot dat het de Enyaq word.
Is er een goede website om die even naast elkaar te plaatsen met pieklaadvermogen e.d ?

Geen fan van de SUV's, maar het is wat het is.
De polestar al getest van collega's en buiten dat ik hem lelijk vind vond ik em ook super oncomfortabel.

Als er uitgesproken meningen voor of tegen Enyaq of XC40 zijn hoor ik ze graag!

'tis gebeurd, na 6,5jaar moet ik nu ook men leasing gaan vervangen.
Voor een of andere reden viel ik er altijd van tussen.. tot nu dus.

Jammer want ik had een van de laatste "dit is uw budget, gaat maar naar die of die garage u ne wagen samenstellen"
Dus ik had een open dakje, de subwoofer in de koffer en zetelverwarming.

Nu is het model en kleur te kiezen.
keuze tussen

Enyaq corporate IV85 - 560km - 286pk
XC40 recharge core single motor extended range - 570km - 252pk
ID4 Pro Business- 520km - 286pk
IX1 edrive20 - 475km - 204pk
EQA 250+ BL - 554km - 190pk
Polestar 2 Long range single - 655km - 299pk

Kans is groot dat het de Enyaq word.
Is er een goede website om die even naast elkaar te plaatsen met pieklaadvermogen e.d ?

Geen fan van de SUV's, maar het is wat het is.
De polestar al getest van collega's en buiten dat ik hem lelijk vind vond ik em ook super oncomfortabel.

Als er uitgesproken meningen voor of tegen Enyaq of XC40 zijn hoor ik ze graag!
Alle informatie vind je op evdatabase.org

Terug
Bovenaan