Elektrische wagens

Ik vind zo nen kabel dat rond die laadpaal hangt feitleijk spuuglelijk. Als ik ene bestel wordt er geladen met de losse kabel.
In de praktijk ga je nochtans heel blij zijn met een vaste kabel.

Elke keer ik mijn losse kabel nodig heb (bv laden op het werk) ben ik toch content dat ik een vaste heb thuis. Scheelt toch de koffer opendoen, ontrollen,… en bij het opruimen die vaak vuile en natte kabel terug deftig oprollen id koffer.

Heeft iemand ook al eens geladen aan de Lidl, met Lidl Pay? Ik moet telkens mijn uitgave bevestigen met itsme, niet echt praktisch.
Voorlopig is dit wel de goedkoopste publieke laadpaal in de buurt.
Ik wou het eens proberen afgelopen maand maar rechts stond een ICE en links een hybride hollander die niet eens instak.

Het laden in betaalparkings zoals Indigo, QPark maar ook EFFIA bv in Frankrijk: loopt dat via je laadkaart of kan je dat ook via een kredietkaart doen?
Was wel in Italie maar daar kon ik onlangs in een betaalparking laden via een app waarbij je gewoon je kredietkaart kon linken aan die app, dus dat werkte wel vlot. Alternatief een internationale laadkaart zoals EDI aanschaffen, die heb ik bv. ook al in Parijs kunnen gebruiken.

Elke keer ik mijn losse kabel nodig heb (bv laden op het werk) ben ik toch content dat ik een vaste heb thuis. Scheelt toch de koffer opendoen, ontrollen,… en bij het opruimen die vaak vuile en natte kabel terug deftig oprollen id koffer.
Ik smijt dat los de koffer in :D nat, vuil en totaal niet opgerold.

Ik smijt dat los de koffer in :D nat, vuil en totaal niet opgerold.
Ik ook, maar het is toch wel iets makkelijker om ergens toe te komen en gewoon de kop te pakken, 1 lus van de paal/wallbox te doen en in te pluggen.

Ik ga bij SMA geen keuze hebben.

csm_EV-Charger-7.4-22_e9a98da039.png

Idem hier, en het zijn ook de mooiste niet om aan u muur te hangen...
En als het wat meer mag zijn moet je eens kijken bij Veton, er staat wel een prijskaartje tegenover.

Inderdaad. Thuis een vaste kabel en in mijn frunk ligt de laadkabel voor publiek laden en de granny charger.
Das een groot gemak. Je zou evt. voor thuis ook een 2e kabel kunnen kopen en die permament ingeplugt laten zitten.

Ik laat dat eerlijk gezegd liggen op onze oprit.
Ik heb die laadkabel de eerste keer opgerold na het laden. Ik kan dus niet zeggen dat ik de kabel altijd laat liggen op de oprit, maar ik zit toch niet ver af
Dat werd mij afgeraden door de laadpaal installateur (mijn wagen staat ook vaak maar 1m van de laadpaal)
In theorie krijg je bij een opgerolde kabel een inductieveld creëren. Maar 2 of drie opgerolde windingen gaan echt geen probleem vormen
Ik vind zo nen kabel dat rond die laadpaal hangt feitleijk spuuglelijk. Als ik ene bestel wordt er geladen met de losse kabel.
Daarom : laat hem gewoon op de grond liggen, tegen de muur, alleen de 'stekker' terughangen.
Een losse kabel maakt van laden een echte klus, dan duurt dat opstarten van het laden 5 x zo lang.

Kan zijn dat jij dat spuuglelijk vindt, maar het is vooral weinig gedoe en gemakkelijk.

Daarom : laat hem gewoon op de grond liggen, tegen de muur, alleen de 'stekker' terughangen.
Een losse kabel maakt van laden een echte klus, dan duurt dat opstarten van het laden 5 x zo lang.
Kan zijn dat jij dat spuuglelijk vindt, maar het is vooral weinig gedoe en gemakkelijk.
Goh ik laad nu al zo 3 jaar en ik moet zeggen ik jaag me daar echt niet in op. Meest van de tijd ga ik toch nog op werk laden en dan moet ik toch weer de kabel uit de koffer nemen.

Insijpelend water aan uw connector zou ik toch wel wat schrik voor hebben.
Mijn thethered laadpaal heeft een IP55 bescherming. Dat wil zeggen zo goed als waterdicht voor waterstralen uit alle richtingen. Hij is wel niet bestand tegen onderdompeling, maar die paal staat 120 cm boven de grond, dus dat zit wel snor)

Mijn thethered laadpaal heeft een IP55 bescherming. Dat wil zeggen zo goed als waterdicht voor waterstralen uit alle richtingen. Hij is wel niet bestand tegen onderdompeling, maar die paal staat 120 cm boven de grond, dus dat zit wel snor)
Ja ik had verkeerd gelezen en dacht dat je de kabel zo los op de grond liet liggen met connector en al. Had bericht aangepast maar jij bent sneller dan je schaduw soms in het posten :p

Ge kunt altijd uw kabel laten inkorten natuurlijk, maar ik heb gezegd dat ik graag de volle 8m wou houden. Dan is die kabel lang genoeg om tot de 2e auto te gaan als dat ooit een EV wordt.
De kabel is opgerold op een aparte houder en zo lelijk vind ik dat nog niet.

21-Charging-stations-home-06-NL-NL-600x600.jpeg

Hier (Alfen) was een vaste kabel niet mogelijk en het was inderdaad wel handiger geweest met, maar zo’n ramp is dat nu ook niet.
En ja zo’n kabel aan de muur is niet proper maar ‘t is niet dat die laadpaal zelf zo mooi is :unsure:

Ge kunt altijd uw kabel laten inkorten natuurlijk, maar ik heb gezegd dat ik graag de volle 8m wou houden. Dan is die kabel lang genoeg om tot de 2e auto te gaan als dat ooit een EV wordt.

Zou ik ook zo doen.
Zeer proper opgelost!

21-Charging-stations-home-06-NL-NL-600x600.jpeg
Zo heb ik het ook. Ik wou echt wel een vaste kabel, geen gezever. Het is er altijd.

Ondertussen is de Porsche Macan EV officieel aangekondigd:
De Porsche Macan 4 staat in de prijslijst vanaf € 88.900
De Porsche Macan Turbo staat in de prijslijst vanaf €121.000

Hiermee wordt de nieuwe Porsche Macan een stuk goedkoper dan de instapper van het oude model. Die staat immers voor € 125.700 in de configurator. Toch 36.000 euro goedkoper is de Macan hiermee geworden.

Hier staat de Macan gewoon aan 73.700€ instapprijs.

De Porsche Macan 4 staat in de prijslijst vanaf € 88.900
De Porsche Macan Turbo staat in de prijslijst vanaf €121.000

Hiermee wordt de nieuwe Porsche Macan een stuk goedkoper dan de instapper van het oude model. Die staat immers voor € 125.700 in de configurator. Toch 36.000 euro goedkoper is de Macan hiermee geworden.

Hier staat de Macan gewoon aan 73.700€ instapprijs.

Gaat over NL prijzen.

Met een WLTP range van 613 lijkt me dit wel voldoende zodat je geen range stress meer moet hebben.

Terug
Bovenaan