Elektrische wagens

Veel is relatief, ze geven zelf al aan dat het de "kleinste" SUV is. Maar idd, het begint al "schappelijker" te worden met die premies.
De kleinste betekent daarom nog niet dat het ook een mini wagen is. Ik zou hem eerst 's in levende lijve moeten zien voor ik daar oordeel over kan vellen.

Ik rijd zelf met de XC40 en die wordt hier ook al klein genoemd. Hangt beetje van je gebruikersprofiel af hoeveel ruimte je nodig hebt in een wagen natuurlijk.

Peugeot e 2008 vandaag meegenomen van bij ons op de parking.

Wat een grap is dat?
Volgeladen 327km, van zodra die autostrade nog maar ziet begint die range al gigantisch te zakken, wel grotendeels binnenwegen gereden

120km gereden vandaag, range is gezakt met 185km

Wat een grap is dat?
Volgeladen 327km, van zodra die autostrade nog maar ziet begint die range al gigantisch te zakken, wel grotendeels binnenwegen gereden

Dat verbaast me niet, "realistische range" volgens EV database is rond de 270 km en nu met het kouder weer zal dat er niet op verbeteren.
Nu ja, ook te zien hoe hij die resterende range berekent, bij sommige merken / modellen is er veel bias op basis van de rit die bezig is - of dat heb ik toch gehoord van mensen die ermee reden.

Iemand aanrader voor een laadpas voor in Nederland (die per direct beschikbaar is)? Ik heb een pas van het werk maar die is enkel in België geldig. Ik zou volgend weekend naar Nederland moeten en geraak normaal wel heen en terug maar zou toch iets achter de hand willen hebben.

Ben je dat zeker? Wij hebben ook enkel laadpassen voor belgie maar dat lukte bij mij toch om in duitsland en nederland er mee te laden. (EDI)
Ik denk dat het takelen van een wagen in het buitenland duurder is dan die pasjes toch toe te laten :D

Onze laadpas kan ook in heel europa, omdat een deel van het personeel (het level dat standaard geen wagen krijgt, maar wel zelf 1 kan financieren door brutoloon in te leveren) WEL in het buitenland mogen laden/tanken. Degene (zoals exCite en ik) die geen brutoloon moeten inleveren en dus een pure salariswagen hebben mogen NIET in het buitenland laden/tanken met die pas.
Het is niet omdat het gaat, dat het ook mag.

Wat een grap is dat?

Dat is bij elke EV zo, veel autostrade en kouder weer laten de range drastisch zakken.
Ik heb afgelopen zaterdag 220km gereden en was vertrokken met een theoretische range van 320km, ik had nog 30km range over. Wel in comfort mode, verwarming op 20 en 125 op de snelweg.

Iemand aanrader voor een laadpas voor in Nederland (die per direct beschikbaar is)? Ik heb een pas van het werk maar die is enkel in België geldig. Ik zou volgend weekend naar Nederland moeten en geraak normaal wel heen en terug maar zou toch iets achter de hand willen hebben.
E-flux, Tesla gewoon via app, Fastned ook via app, Vattenfall/InCharge.

Dat is bij elke EV zo, veel autostrade en kouder weer laten de range drastisch zakken.
Ik heb afgelopen zaterdag 220km gereden en was vertrokken met een theoretische range van 320km, ik had nog 30km range over. Wel in comfort mode, verwarming op 20 en 125 op de snelweg.

Verbruik is gemiddeld met 18% gestegen ivm Oktober. Zit nu gemiddeld op 20,1kWh/100km.

Verbruik is gemiddeld met 18% gestegen ivm Oktober. Zit nu gemiddeld op 20,1kWh/100km.
Welke auto heb je? Ik heb gelukkig nog een plug-in hybride maar ik moet nu ook iets gaan bestellen en het zal elektrisch moeten worden owv fiscaliteit. Mijn vriendin heeft een i4 M50 en die zit gemiddeld (na iets meer dan 1 jaar nu) over de 21 kWh/100km.

Welke auto heb je? Ik heb gelukkig nog een plug-in hybride maar ik moet nu ook iets gaan bestellen en het zal elektrisch moeten worden owv fiscaliteit. Mijn vriendin heeft een i4 M50 en die zit gemiddeld (na iets meer dan 1 jaar nu) over de 21 kWh/100km.

Heb de iX3 impressive.

Heb de iX3 impressive.
Wat zijn je algemene ervaringen daarmee? Nu ook goedkeuring gekregen om eentje te bestellen, en er zijn wel wat stock IX3's gelukkig. 375 realistische range lijkt me ook best ok (rij ook vrij rustig).

Fyi, kom van een A3 benzine.

Wat zijn je algemene ervaringen daarmee? Nu ook goedkeuring gekregen om eentje te bestellen, en er zijn wel wat stock IX3's gelukkig. 375 realistische range lijkt me ook best ok (rij ook vrij rustig).

Fyi, kom van een A3 benzine.

Qua rijden kan je daar niet van klagen tbh.
Rammelt niet, is stil (impressive heeft dikker glas dacht ik), vlot, goed doseerbaar. Als je je moet beperken tot de inspiring is dat ook geen straf, vind de uplift naar impressive eigenlijk niet de moeite.

Persoonlijk vind ik hem vooraan een beetje krap, maar dat komt door de vorm en mijn lange benen wss. Achterruimte en koffer was een stap terug voor mij, maar dat wist ik. Komende van een A3 ga je er pakken op vooruit in alle opzichten.

Qua rijden kan je daar niet van klagen tbh.
Rammelt niet, is stil (impressive heeft dikker glas dacht ik), vlot, goed doseerbaar. Als je je moet beperken tot de inspiring is dat ook geen straf, vind de uplift naar impressive eigenlijk niet de moeite.

Persoonlijk vind ik hem vooraan een beetje krap, maar dat komt door de vorm en mijn lange benen wss. Achterruimte en koffer was een stap terug voor mij, maar dat wist ik. Komende van een A3 ga je er pakken op vooruit in alle opzichten.
Bedankt; Het gaat om een Impressive inderdaad. Enkel de kleur nog kiezen, gedurfd rood of all-black (:

Bedankt; Het gaat om een Impressive inderdaad. Enkel de kleur nog kiezen, gedurfd rood of all-black (:

Ga gewoon voor dat rood, dat is echt mooi. De lak van een BMW is van zeer, zeer slechte kwaliteit.
Mijn Arteon na 5 jaar geen/amper waskrassen, de BMW na minder dan een jaar staat vol. Ben blij dat ik de sophistograu heb en niet dat zwart/blauw.

Zou nu zelfs voor wit of die mottige zandkleur (wat op een iX3 LCI wel nog redelijk goed is) gaan nu ik dat weet, gewoon omdat je daar minder op ziet van krassen.

Ga gewoon voor dat rood, dat is echt mooi. De lak van een BMW is van zeer, zeer slechte kwaliteit.
Mijn Arteon na 5 jaar geen/amper waskrassen, de BMW na minder dan een jaar staat vol. Ben blij dat ik de sophistograu heb en niet dat zwart/blauw.

Zou nu zelfs voor wit of die mottige zandkleur (wat op een iX3 LCI wel nog redelijk goed is) gaan nu ik dat weet, gewoon omdat je daar minder op ziet van krassen.
Heeft m'n voorkeur ook momenteel. Heb nu zwart op de A3 en ge ziet er inderdaad alles op, en 't is ne keer iets anders ook.

Vandaag nog wat autostrade gedaan en niets hoger gezien dan 18,5kwh.
Wel max 115 en verwarming blijkbaar op 18°
Gelukkig stond hij hier dan nog in een garage die niet onder de 15graden gaat dus batterij was niet te hard afgekoeld in vergelijking met buiten op kantoor

Die batterij is gewoon te klein om deftig als dienstauto te gebruiken als je regelmatig op de baan bent.

Terug
Bovenaan