Elektrische wagens

Vandaag voor het eerst in een jaar beweging gespot in de toekomstige showroom van Lucid in Zaventem. Die was woensdag nog verborgen achter stickers, maar vandaag liep er volk rond en ziet ie eruit alsof die binnen niet al te lange tijd open kan gaan. Nog aankleding en auto's, en ze kunnen aan de slag. 't Wordt ook tijd ook, want daar hing de hele tijd op dat ie in 2023 ging openen.
In New York een Lucid garage gespot, en een blokje verder was daar ook een Rivian garage.
Knappe (elektrische) wagens! :D

Sta hier te wachten op mijn winterbanden. En de EV9 staat hier te blinken in het zwart met dat gedeeltelijk wit interieur. Wa. Nen. Beer. Die velgen vallen irl wel mee als de auto ook zwart is. Dayum. Mijn EV6 staat er naast, die heeft wel de sportievere cockpit voor de bestuurder, dus geen spijt. Maar ik weet de opvolger van mijn Renault Espace al :love:

Het is mij oprecht een raadsel waarom ze dat in elke auto steken. Dat is nu echt een lelijk, crappy, moeilijk te onderhouden materiaal.

Ik vind het wel erg mooi in de mijne eerlijk gezegd, maar onderhouds- en krasgevoelig is het wel. Er ligt dus bij ons ook een doekje in het handschoenenkastje, vrouw wrijft er dan af en toe mee over de middenconsole :)

Het is mij oprecht een raadsel waarom ze dat in elke auto steken. Dat is nu echt een lelijk, crappy, moeilijk te onderhouden materiaal.

Moeilijk te onderhouden: absoluut. Maar ik vind het wel mooier dan bv. hout...

Zelf kies ik waar het kan zo'n metalig uitziende niet-effen lak. Bij mijn huidige is er wel nog een strook pianolak net boven het dashboard, dat trekt gewoon gigantisch stof aan.

Moeilijk te onderhouden: absoluut. Maar ik vind het wel mooier dan bv. hout...

Zelf kies ik waar het kan zo'n metalig uitziende niet-effen lak. Bij mijn huidige is er wel nog een strook pianolak net boven het dashboard, dat trekt gewoon gigantisch stof aan.
Hier bijbetaald voor geborsteld aluminium look. Maar ook mat hout vind ik knapper dan pianolak (dus niet die gelakte versie uit oude Mercedessen :D).

Edelhoutuitvoering Eiche Maser in de onze
Veel mooier dan die paino lak en past ook beter dan zo dat blinkend grijs dat je vaak ziet

Hier bijbetaald voor geborsteld aluminium look. Maar ook mat hout vind ik knapper dan pianolak (dus niet die gelakte versie uit oude Mercedessen :D).

Hier aluminium fragment (dat klinkt zo mooi maar uiteindelijk is dat toch gewoon plastic met een kleurtje / motiefje :p)

Wat pianolak vs. hout betreft, we'll have to agree to disagree ;)

Eerste keer vandaag de auto aan de laadpaal opgeladen.
Waar ik voorlopig werk was dit gratis , ook voor arbeiders.

Het was even een vraagteken of dit wel een goed idee was met de laadklep op de motorkap😅
Zeker omdat ik eens een optionele cover gezien heb,maar na opzoek is dit voor sneeuw.
Omdat sneeuw niet door de afwateringsgaten gaat.

Met zo een weer en regen zoals vandaag is de test geslaagd lijkt me😁
3 fase laadkabel die ik erbij gekregen heb is dus ook geen probleem want dit was me ook nog een vraagteken.

Aan zij met een iX3.

Ik rij altijd in “sport” maar bloody hell, je moet eens zonder DSC (beide standen) maximaal accelereren.

Het verschil tussen de sportmodus met of zonder tractiecontrole is even groot als het verschil tussen sport en comfort.

Comfort met uitgeschakelde DSC is trouwens ook een pak sneller dan wanneer het aan staat.

En ik bedoel gevoelsmatig echt 50pk extra.

WOPPA

Aan zij met een iX3.

Ik rij altijd in “sport” maar bloody hell, je moet eens zonder DSC (beide standen) maximaal accelereren.

Het verschil tussen de sportmodus met of zonder tractiecontrole is even groot als het verschil tussen sport en comfort.

Comfort met uitgeschakelde DSC is trouwens ook een pak sneller dan wanneer het aan staat.

En ik bedoel gevoelsmatig echt 50pk extra.

WOPPA
Kleine tip: doe dat niet op dagen als vandaag :D

Kleine tip: doe dat niet op dagen als vandaag :D
Die kar is gewoon ni te ontsporen. Alles uit (op een afgesloten weg uiteraard ;)), 90 graden bochten, vol kot open. Niet van de wijs te brengen.

(Ik hoop dat ik hier nooit met hangende pootjes op terug moet komen 🤣)

Edit; ofwel onderschat ik hoe controleerbaar sportwagens zijn. Hiervoor was mijn krachtigste wagen een e61 520d met 163pk. En voor de rest nooit meer dan 50-100km met “dikke” karren gereden

Laatst bewerkt:
Ik kan u verzekeren dat is zeker mogelijk. Ik had het eens af staan op een nat wegdek met wat bladeren, was het niet voor een zijberm van gras, zat ik in een huis. In sport-modus met DSC off slipt dat als je gas geeft in de bocht.

Ik kan u verzekeren dat is zeker mogelijk. Ik had het eens af staan op een nat wegdek met wat bladeren, was het niet voor een zijberm van gras, zat ik in een huis. In sport-modus met DSC off slipt dat als je gas geeft in de bocht.
Hij schuift zelfs even met DSC aan (maar dan grijpt hij in, en is alles terug oke) als het nat is en je probeert echt. Maar het is dan zoiets voos tussen onderstuur en overstuur dat absoluut niet veilig aanvoelt.

Nu, als ik met de Porsche hetzelfde zou doen, dan draai ik donuts :p, dus in verhouding kan hij veel hebben voor het fout gaat ja :p

Nu, als ik met de Porsche hetzelfde zou doen, dan draai ik donuts :p, dus in verhouding kan hij veel hebben voor het fout gaat ja :p
Dat laatste dus 😆

Haha, ja, ik bedoel ook “als je echt probeert” hé. En dus ook bewust uitlokken en op dat moment alert genoeg zijn om tegen te sturen.

Was eventjes een offtopic, maar toch frappant dat die duw in de rug zoveel scheelt.

Bleh, nu met de nieuwe batterijcel eens tot 100% opgeladen. Ik moest voor het werk naar antwerpen, zaterdag naar sint martens latem en 's avonds naar geraardsbergen. Ok wel wat autostrade maar gemiddeld toch 100-110km/h op de snelwegen en bebouwde kom uiteraard de wettelijke snelheid gehanteerd. Blijkt dat ik met 100% charge een 320km op een WLTP van 521km... Dat is 60% van het geafficheerde verbruik wat me toch de vraag doet stellen of die degradatie van de batterij best wel veel kan zijn. (hoe test je zo iets?)
Vergeet niet dat we nu al in koudere temperaturen zitten. Het verbruik van mijn tesla is ook serieus de hoogte in geschoten de laatste paar weken.

Bleh, nu met de nieuwe batterijcel eens tot 100% opgeladen. Ik moest voor het werk naar antwerpen, zaterdag naar sint martens latem en 's avonds naar geraardsbergen. Ok wel wat autostrade maar gemiddeld toch 100-110km/h op de snelwegen en bebouwde kom uiteraard de wettelijke snelheid gehanteerd. Blijkt dat ik met 100% charge een 320km op een WLTP van 521km... Dat is 60% van het geafficheerde verbruik wat me toch de vraag doet stellen of die degradatie van de batterij best wel veel kan zijn. (hoe test je zo iets?)
Welke wagen?

Terug
Bovenaan