Ja, die laadsnelheid was wat
@diydaf als aanname nam om een dynamisch contract te overwegen.
Dat het in de lente / zomer een stuk goedkoper uitkomt, twijfel ik niet aan. Ik heb al meerdere berekeningen gezien deze zomer van mensen met een dynamisch tarief, maar nog geen enkele over een volledig jaar incl. herfst/winter. Waarmee ik niet wil zeggen dat het met slim optimaliseren op jaarbasis niet interessant kan zijn, maar mensen die het overwegen mogen zich niet rijk rekenen op basis van een paar relatief zonnige zomermaanden
Mijn punt was dat je, als je je capaciteitspiek niet wil verhogen en tijdens de nachturen wil laden, zo traag laadt dat je 7 nachten op 7 gedurende de hele dalperiode moet laden om een gemiddeld aantal kilometer per dag net te kunnen afleggen. Het lijkt me dus erg optimistisch dat dat een hele herfst en winter lang zal lukken, dan moet je al niet teveel pieken en dalen in je afgelegde afstand per week hebben. 1 keer sneller moeten laden omdat je duidelijk meer gereden / verbruikt hebt in een maand en al die moeite om je piek te beperken tot 2,5 kW is verloren.