Elektrische wagens

mijn skoda enyaq gaat deze week in productie volgens skoda garage.
Wanneer zou ik dan erom kunnen gaan? (transport/inschrijving/leasegedoe/)?
Moest het je helpen; ik ga deze week de mijne oppikken. Exacte datum van productie weet ik wel niet maar;
Is besteld op 05/09/2022.
Uiteindelijk geleverd bij garage 16/08 en nu dus klaar voor op te pikken.

na een uur zoeken moet ik zeggen dat ik dat niet vind in de auto zelf, waar staat dit ergens?
blijkbaar komt het menu vanzelf naar boven als je hem er op legt. Ergens in het menu kan je het ook deactiveren normaal, maar dat zit inderdaad ergens goed verstopt bij bestuurdersprofiel volgens mij.

Om nog maar te zwijgen van veiligheid. Door wat zotte regels in de VS, kan men veel losser omspringen met de veiligheidsvoorschriften voor wagens.

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen mijn EV budget gedumpt in de staatsbon.
Met solid state batterijen aan de horizon lijkt het mij niet verstandig om nu nog een natte li-ion based EV te kopen.
Ook het feite dat ik enkel de PS2 mooi vind en er geen EV breaks op de markt zijn helpt niet.

Met solid state batterijen aan de horizon lijkt het mij niet verstandig om nu nog een natte li-ion based EV te kopen.
Ik dacht dat 5 jaar geleden ook (al waren die toen nog een pak verder weg), toen toch de "gok" gewaagd, en het blijkt dat solid state batterijen toch nog lang niet zo ver staan. Ik verwacht daar ook niet meteen een revolutie, wegens te duur en te weinig capaciteitswinst in het begin. Het gaat gewoon de evolutie naar betere batterijen verder zetten vermoed ik. De enige revolutie is mogelijk de brandveiligheid, maar 't is nu ook niet dat EV's momenteel massaal spontaan ontbranden.
Ook het feite dat ik enkel de PS2 mooi vind en er geen EV breaks op de markt zijn helpt niet.
De Porsche Taycan is er in break versie. Eindelijk een perfect excuus om ne Porsche te kopen. :p

blijkbaar komt het menu vanzelf naar boven als je hem er op legt. Ergens in het menu kan je het ook deactiveren normaal, maar dat zit inderdaad ergens goed verstopt bij bestuurdersprofiel volgens mij.
Bij mij dus niet, zucht.

Ik heb op de app mijn zogenaamde bmw digital card in orde gebracht.
Geen foutmeldingen daar, maar ik kan de wagen niet openen met mijn gsm...

Er zal altijd wel iets nieuws in ontwikkeling zijn. Maar tussen de eerste preview en het product in een wagen te hebben, zit er meestal nog wel een paar jaar.
Ik vond het beter om nu gewoon te kopen en over 5 jaar zien we dan wel terug. Maar als ik nu nog even uitstel en dan over 3 jaar toch moet kopen terwijl we er dan echt bij zijn, zou het nog meer pieken.

Als je privé eentje koopt is dat misschien wel nog iets om op te wachten (al kan dat nog vele jaren duren). Maar als bedrijfswagen die elke 4-5j buitengesmeten wordt zou ik daar niet naar kijken.

Prive? Indien ja, geen haar op mijn kop denkt er aan om een EV te kopen. 20k te duur, en goedkoper tanken is ook al niet meer waar.

Terug
Bovenaan