Elektrische wagens

Iemand die me iets kan aanraden uit dit lijstje? Ik mag een nieuwe wagen bestellen bij de werkgever maar geen enkele die me echt aanspreekt. Ik heb er al een hele boel uitgegooid die me nog minder lagen of niet binnen het budget lag. Geen vereiste maar zaken zoals parkeercamera achteraan/360/zetelverwarming bestuurder/hoge actieradius zijn welkom al kan ik die hier en daar ook als optie nemen.
Ik zou alvast niet voor de ID4 gaan met een 52 kW batterij. De range gaat echt tegenvallen.

Nu een weekje de ID5 (77 kW) en realistisch bereik met deze temperaturen is 420 - 450 km
Met 52 kW zit je dan aan 290 kilometer. En dan moet de winter nog komen.
De range op de ID.5 nu is zeker voldoende voor mij (al vraag ik mij wel nog af wat het zal geven als ik heen en weer wil naar de Ardennen met fietsen op de trekhaak.) Maar met die 52 kW ga je volgens mij best wel vaak onderweg moeten bijladen.

Ik denk dat de problemen met het infotainment nu wel opgelost zijn.
Zelf nog geen last van ondervonden alleszins. Werkt gewoon vlot. Of er nog bugs naar boven zullen komen weet ik natuurlijk niet.
Maar het slechte softwaresysteem gaat volgens mij wel over oude versies.

Context? De video misschien ook eens bekijken? Want je context heeft er behalve inderdaad 1 car sharing service weinig mee te maken. 't Gaat hier niet om anti EV propaganda eh... 🤣
Ook BYD heeft 1000en EV in een 'graveyard' staan in die video.
Maar misschien gaat het om een zelfde soort geval? Zijn die auto's daar nu nog aangezien het blijkbaar gaat om een filmpje van 2019?

Iemand die een laadpas kan aanraden waar geen abonnement kost aan vast zit?
Ik krijg een Q8 electric kaart van het werk die een vrij ruime dekking heeft voor zover ik kan zien. Maar door het verlof etc heeft die hopeloos vertraging ik verwacht die pas in september en eind deze maand gaan we op weekend met de auto.
Als die kaart een goeie aanvulling is op de Q8 kaart en ze is zonder kosten als je ze niet gebruikt, hou ik ze daarna gewoon in het geval van nood als de Q8 kaart niet compatibel is.

Ik krijg een Q8 electric kaart van het werk die een vrij ruime dekking heeft voor zover ik kan zien. Maar door het verlof etc heeft die hopeloos vertraging ik verwacht die pas in september en eind deze maand gaan we op weekend met de auto.
Als die kaart een goeie aanvulling is op de Q8 kaart en ze is zonder kosten als je ze niet gebruikt, hou ik ze daarna gewoon in het geval van nood als de Q8 kaart niet compatibel is.
Die van Shell is heel goed (bijna overal aanvaard) en gratis

Betekent gratis niet meestal dat je heel hoge kosten hebt per laadbeurt of per geladen kWh?
Neen, die heb je overal (10 % commissie)

Ik baseer me op de prijzen die hier staan (rekenen abonnement + laadkosten in)

Ik weet niet of die website 100% betrouwbaar is, maar het is toch niet steeds dezelfde kaart die hier bovenaan staat (dat was lang Maingau, met hun lage tarieven aan Ionity)
Ik heb mijn pas nu 3 keer gebruikt op 2 jaar, zelfs indien dat 5 € extra per keer zou kosten, maakt het mij nog niets uit. Ik wil geen vaste kosten

Zoals reeds aangehaald Shell is een goeie. Zelf gebruik ik vooral E-Flux omdat die er telkens als goedkoopste uitkwam per paal.

Wagens hebben een ecologische afdruk die heel zwaar is, of het nu EV of niet is maakt eigenlijk weinig uit.

Ik zeg niet dat we allemaal met de fiets moeten, maar besef wel dat "groen rijden" met de wagen een beetje een contradictie is. Ik vind eigenlijk de hele hype rond eco-vriendelijke (EV?) wagens een oefening in gewetensusserij.

Wij zijn mensen die wonen in een geindustrialiseerde samenleving en wij hebben een impact op het milieu, doe ermee wat je wil, maar uzelf op de schouders kloppen dat je goed bezig bent omdat je met een EV rijdt, is hypocriet op zijn minst.

Wagens hebben een ecologische afdruk die heel zwaar is, of het nu EV of niet is maakt eigenlijk weinig uit.

Ik zeg niet dat we allemaal met de fiets moeten, maar besef wel dat "groen rijden" met de wagen een beetje een contradictie is. Ik vind eigenlijk de hele hype rond eco-vriendelijke (EV?) wagens een oefening in gewetensusserij.

Wij zijn mensen die wonen in een geindustrialiseerde samenleving en wij hebben een impact op het milieu, doe ermee wat je wil, maar uzelf op de schouders kloppen dat je goed bezig bent omdat je met een EV rijdt, is hypocriet op zijn minst.
Maar een EV is wel beter dan een ICE voor het milieu. Dus als je dan toch rijdt, kan je het beter elektrisch doen ipv op brandstof.

Terug
Bovenaan