Elektrische wagens

Haha, ik ken echt niemand die zo een testrit doet.

Bij mij is dat 100% limieten opzoeken. Hoe kan je anders weten of die limieten bij jouw profiel passen?

Ik heb ooit eens een testrit gedaan met een Lotus Elise, de lichtste met 136pk denk ik. De verkoper zat naast mij, en die heeft mij quasi verplicht om vol kot een vrachtwagen langs rechts in te halen op de oprit. “Trust the process”

Ja, ne keer goed optrekken zoals ik aangaf. Dat doet iedereen. Maar toch niet op elk kruis en na elke bocht? Ge zit toch ook met infotainment systeem en weet ik wat te spelen? Of de ACC/auto steer testen. Dan zijde mooi rustig aan het rijden. Ge wilt ook vooral geen accidenten doen met die wagen die nog moet terug brengen. En in vele gevallen zit de madam er bij die het genoeg vind na 2x optrekken. De gemiddelde snelheid zou geen 40km/h zijn als ge iedere bocht aan 90km/h pakt en aan 160km/h over de snelweg knalt.

Alléja, met ne Lotus zonder al die snufjes en dat eerder een track wagen is, is het inderdaad knallen, knallen en nog eens knallen. En ne vrachtwagen inhalen op de invoegstrook, is dagelijkse kost.

Ook op dat half uurtje of 60min ga je de limieten van de auto nog niet snel vinden hoor. Maar ge zult inderdaad wel aanvoelen hoe die rijdt.
Ik heb deze zomer mijn wagen voor een weekend meegehad om te testen. Ik ben daar serieus mee gaan knallen de zaterdagavond, ik ben er zelfs misselijk uitgestapt. En om uw eigen misselijk te krijgen, moet ge al serieus uw best doen :laugh: Maar dat was lang niet zo hard als nu ik de wagen 6 maand heb en de limieten nog veel beter ken.

Nog iemand met een skoda enyaq al eens last gehad met de app?

App heeft 2 weken goed gewerkt maar sinds daarstraks kon ik niet meer connecteren. Daarom had'k de app eens verwijderd en terug geïnstalleerd. Ben dan ingelogd met mijn account maar zie mijn auto niet staan.

Ik kan wel op "auto toevoegen" klikken maar als ik dan VIN nummer ingeef krijg ik uiteraard melding dat die al gelinkt is aan de hoofdgebruiker (ikzelf dus....). Hoe krijg ik de auto nu terug in de app?

Kan ook een tijdelijke storing zijn, heb dat bij BMW al vaak gehad. Zou daar niet te veel op vertrouwen.

Ben zo ooit eens te voet naar huis gekunnen omdat mijn auto nietmeer open wou gaan. Sindsdien gebruik ik terug de sleutel...

App heeft 2 weken goed gewerkt maar sinds daarstraks kon ik niet meer connecteren. Daarom had'k de app eens verwijderd en terug geïnstalleerd. Ben dan ingelogd met mijn account maar zie mijn auto niet staan.

Ik kan wel op "auto toevoegen" klikken maar als ik dan VIN nummer ingeef krijg ik uiteraard melding dat die al gelinkt is aan de hoofdgebruiker (ikzelf dus....). Hoe krijg ik de auto nu terug in de app?
Intussen opgelost. Er was een complete disconnectie met de skoda servers. Garage heeft alles moeten resetten.

Lap, Honda stopt met de 0 Saloon en SUV (en de Acura RSX). De saloon vond ik wel een coole wagen:
honda-0-saloon.webp

Kennelijk schrijven ze daar 15.7 miljard dollar op af!

Hoe kan dat nu toch?
Van 2010 tot 2018 had Tesla 18,8 miljard dollar opgehaald bij investeerders.
Daar hebben ze de S, de X en de Model 3 voor ontworpen en geproduceerd in fabrieken die ze gekocht hadden of nog moesten maken!!
En feitelijk nog de EV bijna van scratch uitvinden. Het is in ieder geval niet dat er veel onderdelen op de plank lagen.

Hoe kan Honda zoveel geld besteden wanneer er zoveel meer EV technologie beschikbaar is en er uiteindelijk eigenlijk niets voor hebben?

hier eigelijk nog geen last gehad. enkel gisteren dat de wagen geen connectie had, maar dit had ook te maken met het feit dat proximus geen mobiele data had

hier eigelijk nog geen last gehad. enkel gisteren dat de wagen geen connectie had, maar dit had ook te maken met het feit dat proximus geen mobiele data had
Proximus lag inderdaad op apegapen, ik heb een aantal IoT simkaarten (sensoren die hun meetgegevens doorsturen), en van mijn simkaart provider ook het bericht gekregen dat Proxmus problemen had.
Probleem is dat dat type simkaarten meestal de provider met het sterkste signaal kiezen, maar niet kijken of er dan wel internet uit komt...

Mijn Skoda Enyaq heeft men daarstraks laten kennismaken met het fenomeen "noodstop". Was me dat verschieten... Ik rij rustig achteruit van oprit van mijn ouders en ineens slaagt die alles dicht. Ik dacht dat ik een fietser omver geknald had ofzo, maar er was niet eens iets.

Mijn Skoda Enyaq heeft men daarstraks laten kennismaken met het fenomeen "noodstop". Was me dat verschieten... Ik rij rustig achteruit van oprit van mijn ouders en ineens slaagt die alles dicht. Ik dacht dat ik een fietser omver geknald had ofzo, maar er was niet eens iets.
Mijn Volkswagen doet dat ook soms. Ik was achteruit aan het rijden en voelde echt precies alsof ik tegen een paaltje gereden was. Verschieten idd

wekelijkse kost hier...

Terug
Bovenaan