Elektrische wagens

zo gezien vanop de achterbank ziet die armsteun er toch bijzonder slecht afgewerkt uit. Schots en scheef en el cheapo plastic.
Nogal een straffe conclusie op basis van een kleine foto. Maar goed, pixel-experten moeten er ook zijn.

Kan enkel zeggen dat de afwerking binnenin op enkele puntjes na niet moet onderdoen voor de 5 reeks waar ik lang mee gereden heb, integendeel.

Nogal een straffe conclusie op basis van een kleine foto. Maar goed, pixel-experten moeten er ook zijn.

Kan enkel zeggen dat de afwerking binnenin op enkele puntjes na niet moet onderdoen voor de 5 reeks waar ik lang mee gereden heb, integendeel.
Je hebt een punt. Maar ik heb toch al bijzonder veel horen zeggen dat het serieus tegenvalt voor een Audi.
Collega's die al jaren Audi rijden die een Enyaq hebben gekozen omdat die kwalitatiever aanvoelt.

Bij recente A3/Q3's die ik heb gezien moet ik ze alleszins gelijk geven, dat is echt totaal niet meer bovengemiddeld, terwijl dat vroeger kop en schouders was.

Gisteren eens in de Q4 ETron van mijn pa gezeten, toch wel onder de indruk van de afwerking in de wagen. Veel ruimer dan ik had gedacht ook, op de achterbank eigenlijk best indrukwekkend.

Proper! En is hij er tevreden van tot nu toe?
Wij zijn ook in afwachting van levering van de onze - in principe nog een dikke maand maar ik verwacht nog wel wat extra vertraging.

Je hebt een punt. Maar ik heb toch al bijzonder veel horen zeggen dat het serieus tegenvalt voor een Audi.
Collega's die al jaren Audi rijden die een Enyaq hebben gekozen omdat die kwalitatiever aanvoelt.

Bij recente A3/Q3's die ik heb gezien moet ik ze alleszins gelijk geven, dat is echt totaal niet meer bovengemiddeld, terwijl dat vroeger kop en schouders was.
Ik vond de afwerking in de Q4 toch beter dan de Enyaq in de testritten die ik gedaan heb. Het voelt allemaal wat cleaner aan en wat meer afgewerkt. Indertijd gekozen voor de Superb omdat ik dat een pak meer wagen vond dan de A4, maar nu ben ik toch ook voor de Q4 gegaan. Wel nog een jaar wachten waarschijnlijk :laugh: besteld in januari.

Denk dat mijn pa niet de standaard trim heeft, die kan bij Audi soms tegenvallen idd :)
Ik heb ook a priori geen probeem met hard plastic op bepaalde plekken, je hebt daar ook veel verschil in hoe iets aanvoelt.

Proper! En is hij er tevreden van tot nu toe?
Wij zijn ook in afwachting van levering van de onze - in principe nog een dikke maand maar ik verwacht nog wel wat extra vertraging.

Ja, heel content, maar nog niet veel kilometers zoals je kan zien. Mijn pa is huisarts dus wel ideaal voor al die korte verplaatsingen voor huisbezoeken.

Laatst bewerkt:
Dikke bak de Q4, stak boven de andere wagens uit die ik had bezocht.

ID4, ID3 << XC4 < Polestar < IX3 << Q4

Moest de levertijd niet +1jaar zijn had ik die besteld.
Mijn vader wou zijn E-tron SUV ook graag inruilen voor de Q4. Maar ja, qua levertijd mag je rekenen op minstens anderhalf jaar en stockwagens zijn er niet te koop.

Audi heeft natuurlijk zoals de meeste premium merken 2 gezichten. Je hebt de standaard uitrusting en je hebt ook de echte Audi uitrusting.
Zelf heb ik naast de Enyaq de Q4 ook van dichtbij bekeken en met de juiste opties is de Q4 zonder twijfel de beter afgewerkte wagen.
Maar mijn optiebudget kon dit jammer genoeg niet aan, dus voor de Enyaq gegaan (wat ook niet slecht afgewerkt is).

Een kale Q4 ben ik niet tegengekomen, gaan ze ook niet snel in showrooms en op demo's tonen. En wetende hoeveel opties er op moeten om er een deftige Audi van te maken, kan ik mij inbeelden dat een kale Q4 als slechter afgewerkt uitziet.

Audi heeft natuurlijk zoals de meeste premium merken 2 gezichten. Je hebt de standaard uitrusting en je hebt ook de echte Audi uitrusting.
Zelf heb ik naast de Enyaq de Q4 ook van dichtbij bekeken en met de juiste opties is de Q4 zonder twijfel de beter afgewerkte wagen.
Maar mijn optiebudget kon dit jammer genoeg niet aan, dus voor de Enyaq gegaan (wat ook niet slecht afgewerkt is).

Een kale Q4 ben ik niet tegengekomen, gaan ze ook niet snel in showrooms en op demo's tonen. En wetende hoeveel opties er op moeten om er een deftige Audi van te maken, kan ik mij inbeelden dat een kale Q4 als slechter afgewerkt uitziet.
Feit. Voor de Q4 zaten wij al snel aan 15-20k (BTW incl) aan opties om er ons goesting van te maken. Maar dan heb je ook wel een (naar mijn mening) top kar.

Ieder zijn ding natuurlijk, bij de meesten (A4, Q3, ...) doet de Business (Plus) toch al veel. Voor mij was dat op de A4 toch zeker voldoende (Business Plus), enkel getinte ruiten zaten daar niet in en heb ik als extra optie aangevinkt.

En naar afwerking binnen maakt dat toch weinig verschil? Tenzij je gaat beginnen met opties zoals met leder overtrokken dashboard etc, dat maakt zeker een verschil, maar ik ga zomaar even gokken dat ergens tussen de 95 en 99% van de Audi's dat niet hebben.

En naar afwerking binnen maakt dat toch weinig verschil? Tenzij je gaat beginnen met opties zoals met leder overtrokken dashboard etc, dat maakt zeker een verschil, maar ik ga zomaar even gokken dat ergens tussen de 95 en 99% van de Audi's dat niet hebben.
Mijn BMW heeft het wel, en ik zie het verschil echt niet. Moesten ze een stiknaad in die soft plastic steken, ik zou het nog niet weten :p

Mijn BMW heeft het wel, en ik zie het verschil echt niet. Moesten ze een stiknaad in die soft plastic steken, ik zou het nog niet weten :p
Hmmmmm mijne 5 heeft dat ook, ik merk dat echt wel... het maakt me geen fluit uit, ik zie de toegevoegde waarde niet en ik zou het nooit zelf kiezen... maar ik merk het wel (is wel een individual interieur, misschien tot dat nog anders is?).

Hmmmmm mijne 5 heeft dat ook, ik merk dat echt wel... het maakt me geen fluit uit, ik zie de toegevoegde waarde niet en ik zou het nooit zelf kiezen... maar ik merk het wel (is wel een individual interieur, misschien tot dat nog anders is?).
Type leer maakt ook enorm veel uit. En met je individual interieur denk ik dat de kans heel groot is dat jij niet het basis leer hebt.
En persoonlijk vind ik dat er een heel groot verschil is tussen het basis leer en een duurder type leer.

Dat is een groot verschil. Jij hebt het glad leer (gok ik). Bij de iX3 is het met structuur (en sensatec, maar dat verschil zie je niet). En die structuur is dezelfde als die van de soft-touch plastics.

BMW-iX3-dashboard.jpg

Het stuk boven de ledstrip is dus leder, het stuk eronder is plastic. Ziet er gewoon identiek uit (en voelt ook zo aan).

Inderdaad glad keer, zal dan wel een verschil zijn. Maar ik zou er nog steeds niet specifiek voor kiezen (en betalen), pretty useless overall.

Het laden blijft toch wel veel tijd in beslagnemen ondanks alle marketingcampagnes van 10-80% in 27 seconden mijne damen en heren!!

Ik kijk vaak van die roadtripvideo's en dit is weer een leuke IRL video.

1600km (800 enkel gefilmd, en dan maal x2 gedaan, want de terugweek week af van de test zelf wegens extra haltes) maar toch.

Op 800km, om de +-150km 30 min gaan laden. Wel in de winter, en snelheid vaak 120-130.
2,5u laadtijd kwijt in totaal.

Ik heb het hier al meermaals gezegd. En een Cupra born heeft op papier een range van een 400tal km (WLTP). Daar mag je dus al standaard de helft van aftrekken? Je kan dus comfortabel een 150km rijden en dan is het billen knijpen en maken dat je in de buurt bent van een laadpaal. Want nog 50 km range over, dat vertrouw ik niet. Alleszins, ik zou niet op mijn gemak zitten.

Ik denk dat ik vandaag enkel zou toekomen met een WLTP range van 5 à 600 km, genre Mercedes EQS. Dan zou ik redelijk op mijn gemak zijn en op dezelfde manier mijn kilometers doen zoals met mijn diesel vandaag.

Ik ben vandaag bijvoorbeeld 's morgens van Antwerpen naar Gent gereden, dan 's middags naar Brussel, dan naar Leuven en dan terug naar Antwerpen. Nergens de mogelijkheid om te laden op mijn bestemming. Met een Cupra born zou dat al zweten zijn. Met een EQS prima doenbaar, indien ik thuis de mogelijkheid heb om te laden. En onderweg heb ik geen tijd om een half uur stil te staan.
En ik doe dit soort ritten meermaals per jaar.

Ik heb het hier al meermaals gezegd. En een Cupra born heeft op papier een range van een 400tal km (WLTP). Daar mag je dus al standaard de helft van aftrekken? Je kan dus comfortabel een 150km rijden en dan is het billen knijpen en maken dat je in de buurt bent van een laadpaal. Want nog 50 km range over, dat vertrouw ik niet. Alleszins, ik zou niet op mijn gemak zitten.

Ik denk dat ik vandaag enkel zou toekomen met een WLTP range van 5 à 600 km, genre Mercedes EQS. Dan zou ik redelijk op mijn gemak zijn en op dezelfde manier mijn kilometers doen zoals met mijn diesel vandaag.

Ik ben vandaag bijvoorbeeld 's morgens van Antwerpen naar Gent gereden, dan 's middags naar Brussel, dan naar Leuven en dan terug naar Antwerpen. Nergens de mogelijkheid om te laden op mijn bestemming. Met een Cupra born zou dat al zweten zijn. Met een EQS prima doenbaar, indien ik thuis de mogelijkheid heb om te laden. En onderweg heb ik geen tijd om een half uur stil te staan.
En ik doe dit soort ritten meermaals per jaar.
Met 400km wltp waarde, mag je zeker zijn dat je minimaal 250km met gemak haalt.
Ik vraag me af waar jij je info vandaan haalt, van EV haters?
Als je kijkt naar ev-database heb je voor de Cupra born met kleinste batterij een realistisch bereik van rond de 275km, komende van 349km WLTP.

Uwe toer van vandaag is trouwens amper 200km, dat haal je met veel EV's...
Dat je een EQS daarvoor nodig hebt is totale onzin, dat haal je met gemak met de Cupra born en kleinste batterij.
Ik doe soms ritten van +-350km zonder laadmogelijkheden en ik heb binnenkort een Enyaq IV80. De kans bestaat dat ik in de winter eens aan een laadpaal ga mogen hangen, maar om daar nu geen EV voor te nemen vind ik een beetje onzin.

Met 400km wltp waarde, mag je zeker zijn dat je minimaal 250km met gemak haalt.
Ik vraag me af waar jij je info vandaan haalt, van EV haters?
Als je kijkt naar ev-database heb je voor de Cupra born met kleinste batterij een realistisch bereik van rond de 275km, komende van 349km WLTP.

Uwe toer van vandaag is trouwens amper 200km, dat haal je met veel EV's...
Dat je een EQS daarvoor nodig hebt is totale onzin, dat haal je met gemak met de Cupra born en kleinste batterij.
Ik doe soms ritten van +-350km zonder laadmogelijkheden en ik heb binnenkort een Enyaq IV80. De kans bestaat dat ik in de winter eens aan een laadpaal ga mogen hangen, maar om daar nu geen EV voor te nemen vind ik een beetje onzin.
Mijn tour van vandaag was exact 225km. Een realistisch bereik van 275km.. Dan hou ik 50km over en dan mag ik nergens zot gedaan hebben. Ik vind dat nipt. Voor jou blijkbaar ruim voldoende. Fair enough.

Terug
Bovenaan