Elektrische wagens

dat kan wel zijn dat zijn slots volzitten, en dat een andere garage wel nog plek heeft.
Op tweakers is er een thread specifiek aan de Enyaq gewijd en alle slots zitten al een kleine maand vol voor 2022. Overal, niet bij enkele dealers.
Al weet ik niet meer zeker of dit zowel België als Nederland was, of enkel Nederland.
Maar het zou me niet verbazen moest het voor beiden zowat gelijk lopen.

Achterwielaangedreven versie gaat een pak meer bereik hebben...
We spreken hier over een EV. Tractiebeheersing is daar echt wel zeer goed, ik zou me daar geen zorgen over maken wanneer je winterbanden in je budget hebt.
Ik weet niet wat jij "een pak" noemt, maar als ik de cijfers bekijk gaat dan meestal over ongeveer 20 km.

Laatst bewerkt:
Ik weer niet wat jij "een pak" noemt, maar als ik de cijfers bekijk gaat dan meestal over ongeveer 20 km.

Dat hangt af van merk tot merk. En ik spreek over real-life waarden, geen WLT opgave. Het is een beetje afhankelijk van merk tot merk, bij de Tesla Model 3 had de RWD 40 km meer range dan de AWD.
Alleen bij VW-groep waren de verschillen niet zo heel groot. Maar volgens Björn Nyland zijn testen zijn alle andere merken in het zelfde bedje ziek: 2WD erg efficiënt, 4WD niet. Dat hoeft niet per definitie iets met de aandrijving te maken hebben, dat kan ook gewoon de warmteverliezen in de accu zijn die slecht beheerd worden door het extra vermogen.

De waterpomp mag je normaalgezien achterwege laten bij de VAG wagens, het stelt amper iets voor en je houdt er een mooi optiebudget aan over als je deze niet neemt.
En tenzij je echt heel veel budget hebt voor opties op de Q4, zou ik gewoon voor de Enyaq gaan. Een kale Audi is ook maar een kale Audi.
En waarom schrik voor RWD? Mijn oma rijdt ook gewoon in een Mercedes met RWD en dat loopt ook allemaal goed hoor :p
Heeft een warmtepomp weinig invloed op batterijverbruik dan?

VW heeft alvast voor de (DE?) ID rijders een compensatie programma op poten gezet omdat de pomp niet presteert zoals verwacht.
Dacht dit ergens in november te hebben gelezen op tweakers.
Ik zou dit ook niet als optie nemen tenzij het verschil echt merkbaar en positief is uit testen en reviews.

Over een paar jaar moet het toch hevig gaan aan de stoplichten.
Al die nieuwe elektrische wagens met +200 of +400pk onder de motorkap.

Dat is toch een minderheid die de echt snelle EVs in hun leasebudget hebben. Ik zie zelfs nog verrassend veel mensen diesels kiezen...

En als je zelf zo een EV moet financieren kijk je ook niet meteen naar de PK-monsters.

Over een paar jaar moet het toch hevig gaan aan de stoplichten.
Al die nieuwe elektrische wagens met +200 of +400pk onder de motorkap.
Ik vraag me ook wel af wat dat gaat geven binnen een jaar of 2. Want een wagen die in minder dan 7s naar 100 trekt, is plots echt geen uitzondering meer, terwijl dat "vroeger" toch al echte sportieve wagens waren.
En voor de acceleratie van de echt snelle EV's, moest je al in supercar-regionen gaan shoppen he.

Terug
Bovenaan