(Elektrisch) gereedschap topic

Iemand die weet of de batterijen van Parkside (Lidl) dezelfde zijn als die van Vonroc?
Die laatste blijft maar opduiken wanneer ik Google op Parkside materiaal. Zou ideaal zijn want ik wil een accu heggenschaar maar Parkside verkoopt die niet (meer?) en Vonroc wel.

Iemand die weet of de batterijen van Parkside (Lidl) dezelfde zijn als die van Vonroc?
Die laatste blijft maar opduiken wanneer ik Google op Parkside materiaal. Zou ideaal zijn want ik wil een accu heggenschaar maar Parkside verkoopt die niet (meer?) en Vonroc wel.
Als ik zo eens wa foto's van 2 accu's vergelijk, denk ik van niet.
Ook eens in de reviews op amazon gezocht en daar is er nergens een melding van 'Parkside' in die reviews

Van maandag 11 oktober tot en met zondag 17 oktober 2021 geniet je van 20% korting op 1 artikel naar keuze in de webshop en de winkel

20% korting tem vandaag op alles bij Gamma, ik denk dat ze dan wel concurrentieel worden met de goedkoopste webshops (?)

Van maandag 11 oktober tot en met zondag 17 oktober 2021 geniet je van 20% korting op 1 artikel naar keuze in de webshop en de winkel

20% korting tem vandaag op alles bij Gamma, ik denk dat ze dan wel concurrentieel worden met de goedkoopste webshops (?)
Misschien wel kwa prijs maar aan kwaliteit kan je niks veranderen.

Als je reageert op het bericht boven je, hoef je niet te quoten.
Een boormachine van Makita bij Gamma is hetzelfde als diezelfde boormachine met hetzelfde typenummer in andere winkels hoor.

Google eens de typenummers van de machines die bij gamma te koop staan. Ofwel zijn mijn google skills brak en ken ik er de botten van ofwel verkopen ze die specifieke typenummers enkel bij de gamma.
Edit: of andere specifieke doe het zelf winkels, het zijn gewoon de low range producten van makita die bedoeld zijn voor de buitenlandse markt.

En ik wist niet dat gij al mod waart om mij te melden hoe of wat ik wel en niet mag quoten

Laatst bewerkt:
Als je reageert op het bericht boven je, hoef je niet te quoten.
Een boormachine van Makita bij Gamma is hetzelfde als diezelfde boormachine met hetzelfde typenummer in andere winkels hoor.
Dat klopt. Maar je hebt de DHZ-lijn van makita en de normale lijn.
Beide gebruiken aparte batterijen. Voor die DHZ-lijn heb je bitter weinig toestellen, je kan dus niet echt spreken van een platform.
Ook zijn de toestellen in de DHZ-lijn in verhouding een stuk minder krachtig. En de toestellen komen ook niet in een systeemkoffer.

Wauw, 200 euro voor die kit bij Gamma.
Voor niet zoveel meer heb je een Makita van veel betere kwaliteit...

Op zoek naar een deftige afkortzaag om baddens en laminaat af te korten, soms ook plinten in verstek zagen.
Ik ben best wel tevreden over Makita dus mijn oog was gevallen op een LS1219. (Batterijen op een afkortzaag zijn voor mij geen meerwaarde).
Nu heeft een bevriende schrijnwerker mij een combizaag, afkort- en tafelzaag in 1, zoals een Dewalt D27112 of D27113 aangeraden.
Ik zie dat Makita dat ook heeft maar twijfel toch omdat ik het gevoel heb dat je dan een zaag hebt die beide dingen maar "half en half" kan.
Voordeel is natuurlijk dat ik laminaat dan ook meteen in de breedte kan afzagen.

Zijn er hier voorstanders van dergelijke combizagen?

Zo een combine is wel ideaal als je dat niet intensief gebruikt. Maar je hebt natuurlijk wel een zwaarder en minder mobiele machine. Maar voor beide toepassingen zeker een goeie allrounder.

Hey iedereen, zou mijn betonplaat van het tuinhuis een beetje moeten vlakshuren, er zitten een paar oneffenheden in die wegmoeten vooraleer het tuinhuis gezet wordt.

Kan ik een gewone komschijf plaatsen op een haakse slijper of zou ik specifiek een betonschuurmachine moeten kopen/huren?

Iemand enige tips?

Wat voor tuinhuis ga je zetten? En komt er achteraf nog afwerking op het beton (een tegel bvb)? Want misschien is het helemaal niet nodig om je beton vlak te schuren.

Als je het dan toch wil doen, ik vermoed dat het hier toch richting de 40m2 gaat gaan gezien het over een tuinhuis gaat. Doe jezelf een plezier en huur gewoon een betonschuurmachine voor <€100 voor een (halve) dag. Resultaat gaat beter zijn en gaat veel aangenamer werken zijn.

Zo opgeschuurd beton is nu precies wel niets wat ik in weer en wind zou laten liggen. Denk dat da vrij snel groen gaat zien. Alst voor binnen uw tuinberging is en ge vind de stof ni erg is het een optie...

Wat voor tuinhuis ga je zetten? En komt er achteraf nog afwerking op het beton (een tegel bvb)? Want misschien is het helemaal niet nodig om je beton vlak te schuren.

Als je het dan toch wil doen, ik vermoed dat het hier toch richting de 40m2 gaat gaan gezien het over een tuinhuis gaat. Doe jezelf een plezier en huur gewoon een betonschuurmachine voor <€100 voor een (halve) dag. Resultaat gaat beter zijn en gaat veel aangenamer werken zijn.

Zo opgeschuurd beton is nu precies wel niets wat ik in weer en wind zou laten liggen. Denk dat da vrij snel groen gaat zien. Alst voor binnen uw tuinberging is en ge vind de stof ni erg is het een optie...
nee is maar voor 1 m2 , namelijk de deuropening. die komt nogal laag en daar is het juist oneven. ook rond de electriciteitskabels ligt het wat slordig. probleem is dat ze voor zo´n toestel wat kosten rekenen en dan betaal je nog is voor de diamantschijf extra + 1u eromrijden + naft. voor dat geld koop ik liever mijn eigen gereedschap.

en 40m2 , dat is al een studio 😀, tuinhuis hier is 5x2.

nee is maar voor 1 m2 , namelijk de deuropening. die komt nogal laag en daar is het juist oneven. ook rond de electriciteitskabels ligt het wat slordig. probleem is dat ze voor zo´n toestel wat kosten rekenen en dan betaal je nog is voor de diamantschijf extra + 1u eromrijden + naft. voor dat geld koop ik liever mijn eigen gereedschap.

en 40m2 , dat is al een studio 😀, tuinhuis hier is 5x2.
Koop u dan inderdaad een diamant komschijf, wat elbow grease en een uurke later zijde klaar :thumb:

We gaan een multitool kopen en aangezien we al in het Makita accu verhaal zitten waarschijnlijk een Makita op batterij.

Mijn oog is op de DTM51 gevallen, maar er is (uiteraard) een nieuwer model, DTM52, met wat verschillen qua gewicht, geluid, vibraties, de nieuwe smartlock plus, de handgreep van rubber, led verlichting, brushless motor ...

Wat zouden jullie aanraden/kopen? Ik kan de DTM51 kopen met een resem accessoires voor de prijs van de losse DTM52.
In principe heb ik nu op dit moment enkel een gyproc/houtzaagske nodig om mijn meervoudige elektriciteitspotjes te kunnen uitsnijden, dusja random goedkoper spul zal waarschijnlijk ook wel nog voldoen, maar 't is handig om te hebben liggen denk ik dan...

We gaan een multitool kopen en aangezien we al in het Makita accu verhaal zitten waarschijnlijk een Makita op batterij.

Mijn oog is op de DTM51 gevallen, maar er is (uiteraard) een nieuwer model, DTM52, met wat verschillen qua gewicht, geluid, vibraties, de nieuwe smartlock plus, de handgreep van rubber, led verlichting, brushless motor ...

Wat zouden jullie aanraden/kopen? Ik kan de DTM51 kopen met een resem accessoires voor de prijs van de losse DTM52.

Die accessoires kosten geld hoor. Wij hadden die 51 bij men vorige wg. Dat is gewoon deftig. Een multitool is ook niet voor heel de dag te werken. Wat deed ik daar mee:

-buizen in koper of pvc door doen waar ik er met iets anders niet bij kon.

- vierkantjes uit gyproc of hout halen om iets in te bouwen/door te voeren.
In principe heb ik nu op dit moment enkel een gyproc/houtzaagske nodig om mijn meervoudige elektriciteitspotjes te kunnen uitsnijden, dusja random goedkoper spul zal waarschijnlijk ook wel nog voldoen, maar 't is handig om te hebben liggen denk ik dan...
Sowieso handig gereedschap, maar te zien hoe vaak je het nodig hebt...

Die accessoires kosten geld hoor.
De DTM51ZXJ3 vergelijkt met de DTM51Z is er voor een dikke 70 euro accessoires:
  • Stofafzuigadapter Multitool 196765-1
  • TMA006 Segm.Zaagbl. Bim Ht/Met 85Mm B-21325
  • TMA009 I28 BiM H+M GZ B-21353
  • TMA010 E-Cut Zaagbl. Bim Hout 32Mm B-21369
  • TMA012 E-Cut Zaagbl. Hcs Hout 32Mm B-21381
  • TMA017 E-Cut Zaagbl. Bim Met 10Mm B-21434
  • TMA016 E-Cut Zaagbl. Bim Met 20Mm B-21428
  • TMA007 Segm.Zaagbl. Hcs Hout 85Mm B-21331
  • TMA023 Segm.Zaagbl. Hm 85Mm K30 B-21490
  • TMA024 Segm.Zaagbl. Hm 65Mm K50 B-21509
  • TMA019 Schraper Flex" Hcs 52Mm B-21456
  • TMA027 V93 SZ VL B-46202
  • Schuurvel 3-k K60 Red V. P-33261
  • Schuurvel 3-k K100 Red V. P-33283
  • Schuurvel 3-k K150 Red V. P-33308
en dan nog die plastieken bak waar ze eigenlijk veel te veel voor vragen.
Als ik al die unit prijzen optel ben ik inderdaad een domme idioot indien ik niet de set neem.
Sowieso handig gereedschap, maar te zien hoe vaak je het nodig hebt...
Dat is altijd de vraag natuurlijk hé, en ik ben dan wel een hoarder 😅. Nu, we moeten nog een kippenhok, tuinhuis, voortuin, achtertuin, poolhouse, serre, kast-ipv-deur etc. maken de komende jaren dus ik denk we dit wel gaan kunnen verslijten.

Terug
Bovenaan