(Elektrisch) gereedschap topic

En waarom per se een slagschroevendraaier? Met een gewone schroefmachine kan je toch ook bijna alles er in/uit schroeven?
Die slag maakt het wel makkelijker, maar is dat dan zo noodzakelijk?

Omdat een slagschroevendraaier 2 a 3 zo sterk is als zo'n gewoon schroefmachientje? Hierboven 155Nm <-> 62Nm, mijn set van Dewalt is ongeveer 200Nm <-> 60Nm

En waarom per se een slagschroevendraaier? Met een gewone schroefmachine kan je toch ook bijna alles er in/uit schroeven?
Die slag maakt het wel makkelijker, maar is dat dan zo noodzakelijk?
Dat is niet noodzakelijk maar die worden vaak verkocht in een set schroefboormachine en slagschroevendraaier.
Dus niet meer veranderen van boor naar schroefbit en andersom.

Met een slagschroevendraaier zal je zelf veel minder moeten duwen en gaat je kop quasi nooit doorslaan.

Dat is niet noodzakelijk maar die worden vaak verkocht in een set schroefboormachine en slagschroevendraaier.
Dus niet meer veranderen van boor naar schroefbit en andersom.

Met een slagschroevendraaier zal je zelf veel minder moeten duwen en gaat je kop quasi nooit doorslaan.
Het is voor persoonlijk gebruik, ik kan die 30sec voor te veranderen van boor naar schroef er wel bij nemen.
Daarvoor zou ik het dus niet doen. Ik zou liefst gewoon 1 machine hebben.
Kan je ook goed boren met een slagschroefmachine?

Nog nooit gedaan eigenlijk.

Nu, zo'n slagschroevendraaier heeft gewoon zo'n hex aansluiting voor die bitjes en niet zo'n kop zoals op een gewone boormachine. Gewone boren passen er al niet op, je kan dus niets anders dan speciale boren ervoor kopen.

Het is voor persoonlijk gebruik, ik kan die 30sec voor te veranderen van boor naar schroef er wel bij nemen.
Daarvoor zou ik het dus niet doen. Ik zou liefst gewoon 1 machine hebben.
Kan je ook goed boren met een slagschroefmachine?
Ja je kan ook boren met een slagschroevendraaier. Kleine diameters gaat dit zelfs sneller.

Ik zou graan een decoupeerzaag kopen en twijfel tussen een model met of zonder batterij.
Ik heb al Bosch blauw gereedschap dus heb al batterijen ook. Maar verbruikt een decoupeerzaag veel batterij? Ik heb het toestel vrij intensief nodig komende periode en heb eigenlijk wel gewoon een stopcontact in de buurt ook...

Ik zou graan een decoupeerzaag kopen en twijfel tussen een model met of zonder batterij.
Ik heb al Bosch blauw gereedschap dus heb al batterijen ook. Maar verbruikt een decoupeerzaag veel batterij? Ik heb het toestel vrij intensief nodig komende periode en heb eigenlijk wel gewoon een stopcontact in de buurt ook...
Ik heb de t greep van blauwe Bosch op batterij, zeer tevreden van. En ook blij dat er geen snoer meer in de weg zit.

Je kan ook vrij lang doen met een batterij (4ah)

Regelmatig op Amazon dat er kortingen zijn ook, dus het loont om dat in de gaten te houden

Regelmatig op Amazon dat er kortingen zijn ook, dus het loont om dat in de gaten te houden
Hou er wel rekening mee dat aankopen via Amazon of bepaalde andere kanalen (iBood bvb) mogelijks niet meetellen voor de acties van de fabrikant, in dit geval https://www.boschacties.be/nl_be/code.html

Ik weet dat dit bij Makita bvb zo is, dat je een erkend verdeler moet gebruiken, en de gratis batterij maakt dan vaak ruimschoots het prijsverschil goed, natuurlijk binnen de beperkingen van de lopende actie...

Hou er wel rekening mee dat aankopen via Amazon of bepaalde andere kanalen (iBood bvb) mogelijks niet meetellen voor de acties van de fabrikant, in dit geval https://www.boschacties.be/nl_be/code.html

Ik weet dat dit bij Makita bvb zo is, dat je een erkend verdeler moet gebruiken, en de gratis batterij maakt dan vaak ruimschoots het prijsverschil goed, natuurlijk binnen de beperkingen van de lopende actie...
bij blauwe bosch (niet de groene die je linkt) doet amazon wel mee, maar meestal heb ik het daar zodanig goedkoop dat de actie niet uitmaakt.

bv de body van de T greep had ik voor 120e met Lboxx bij (inc btw) , dan kan/kon ik wel een extra batterij scoren voor het geld dat ik uitgespaard had

Laatst bewerkt:
Iemand advies voor een accu/benzine grastrimmer of bosmaaier?
Moet dienen als wekelijkse kantenmaaier na het grasmaaier en wat occasioneel onkruid. Zou iets van een €200 willen uitgeven.

Zelf vorig jaar een Metabo SB18 cadeau gekregen, maar geen idee of die accu goed te gebruiken valt op een Metabo bosmaaier (die volgens de site toch ook al €330 kost).

Moet dienen als wekelijkse kantenmaaier na het grasmaaier en wat occasioneel onkruid. Zou iets van een €200 willen uitgeven.

Zelf vorig jaar een Metabo SB18 cadeau gekregen, maar geen idee of die accu goed te gebruiken valt op een Metabo bosmaaier (die volgens de site toch ook al €330 kost).
Ik heb zo een mtd van 130 euro 2takt ,denk van coolblue, doet al 3 jaar dienst....

Die schurken hebben natuurlijk de prijzen verhoogd, compleet niet in verhouding met de loonstijgingen...

Heb deze: Milwaukee quikloc
Je kan er ook andere attachments op aansluiten. De bosmaaier gaat in ieder geval supergoed (Heb wel de 12ah batterij) Als je nog geen accu's hebt is het wel een grote investering... Kheb er ook de kettingzaag van
Ben trouwens al mijn gereedschap aant opschakelen naar accu. Wat een verademing 👍

ik gebruik een Stihl FSA 86 R. Kost wat meer (zeker als je nog een batterij moet kopen), maar wel goed materiaal.

Dus best toch bij hetzelfde merk blijven?
Denk nu niet dat ik nog veel andere machines ga nodig hebben, buiten misschien een boormachine/hamer.

EDIT: Die MTD is anders nog wel scherp geprijsd. Eens kijken of ik die ergens fysiek kan vinden.

Ik heb de DUR368 van Makita voor 280 euro. Maar ik had al 2x5Ah batterijen van de grasmaaier (dus kon hem zonder aankoop batterijen gebruiken) en kreeg er hier een 6 Ah gratis bij.

Het werkt dus op 2 18V batterijen en moet zeggen dat het zalig werkt. Superstil, en enorm handzaam (lichtgewicht) en gemakkelijk in gebruik. Er zit een functie op om even tegenovergesteld te draaien om uit de knoop te geraken indien er wat in vast komt te zitten.
Ik kan er ongeveer een uur op stand 2 mee bosmaaien. Dit is goed voor relatief dichte begroeiing, maar natuurlijk heb je stand 3 nodig voor het zwaardere werk. Zaten uitklappende keramische messen, een schijfmes (of hoe je dat ook noemt) en een draadspul bij.
Batterijen laden op in een kleine 3 kwartier met m'n dubbele quick charger. Dus vanaf dat ik een extra 6 Ah batterij heb kan ik nonstop bosmaaien (grasmaaien lukt denk ik net niet, die verbruikt iets meer power).

Indien je voor batterijen gaat zou ik sowieso bij je merk blijven en proberen van batterij-acties gebruik te maken, anders kom je snel heel duur uit.

Ik heb al verschillende benzine bosmaaiers van verschillende merken geleend en ze zijn eigenlijk allemaal oké. Ik denk niet dat je daar echt een miskoop in kunt doen.
Als ik er ooit zelf eentje koop, zou ik ook wel voor Makita gaan. Ik heb daar een accu grasmachine van waar ik wel tevreden van ben. Alleen is m'n tuin jammer genoeg net te groot om op 1 accu lading (2 accu's kunnen er in) de volledige tuin te doen.

Milwaukee gaat blijkbaar ook een accu grasmaaier uitbrengen. Daar ben ik wel benieuwd naar, kan een waardige vervanger zijn voor als mijn benzinemaaier aan vervanging toe is.

Onlangs een M18 accu cirkelzaag in huis gehaald en daarnet nog een bestelling geplaatst voor M18 accu stofzuiger + opzetstuk om op mijn boorhamer aan te sluiten, M12 bandencompressor en een set M18 5.5ah high output accu's. De 8.0ah zijn amper te krijgen blijkbaar :(

Terug
Bovenaan