(Elektrisch) gereedschap topic

Je bedoelt zeker 6-8mm? Weet niet wat je in een gat van 3mm gaat steken...
Ik zag onlangs elektriciens met zo een sds plus 18v machinetje, werkte behoorlijk goed
Neen hoor, ik bevestig zelfgemaakte LED balken rechtstreeks in opbouw tegen het plafond. Dat zet je vast met 3mm schroefjes. Die profielen kunnen tot 12mm breed zijn amper

Mijn oude (groene) bosch boormachine heeft eindelijk de geest gegeven en nu is het dus tijd voor iets nieuws. Omdat ik wel wat meer spullen van Makita heb kijk ik in die richting. Neem ik best iets uit het 18V gamma? Iemand advies over welk model? Ik heb reeds een zware Makita SDS (niet op accu) dus voor beton boven 10mm zit ik al goed. Het is eerder voor gaten van 3 tot 8mm in welfsels.
Mijn pa (zelfstandige dakwerker) heeft zowat alles van Makita en DeWalt op 18V (SDS DeWalt is 36 of 54V zeker?) en is van al dat materiaal content.
Ik vind alleen die koffers die je op elkaar kan stapelen echt niet goed.

Voor huis, tuin, ... werk heb ik hier zelf zelfs een Makita op de "G" batterijen (ook 18V) en voor mij voldoet die prima.

Mijn oude (groene) bosch boormachine heeft eindelijk de geest gegeven en nu is het dus tijd voor iets nieuws. Omdat ik wel wat meer spullen van Makita heb kijk ik in die richting. Neem ik best iets uit het 18V gamma? Iemand advies over welk model? Ik heb reeds een zware Makita SDS (niet op accu) dus voor beton boven 10mm zit ik al goed. Het is eerder voor gaten van 3 tot 8mm in welfsels.
Voor wie het wil weten het is een Makita HP2071F geworden. Bekabeld op 230V.

De grote werken zijn voorbij binnenshuis en op de werkbank heb ik overal stopcontacten.

Eerste indruk is goed. Als je enkele jaren boort met een groene Bosch van 70 euro val je natuurlijk steil achterover van professioneel materiaal.

Vandaag in een opwelling deze boor- en bitset gekocht. Nu kom ik thuis en vraag ik mij toch af of de kwaliteit fatsoenlijk is.
Dus voor dat ik het open doe en niet meer zou kunnen retourneren vroeg ik mij af of er hier personen zijn die met (gelijkaardige) sets ervaring hebben?

Wel rekening houdend dat het voor een occasionele DHZ'er is. Ik heb nog geen grote verbouwingen en die staan niet gepland voor de komende jaren. Ik wilde gewoon een upgrade tov mijn boren en bits van de Action :rolleyes:. Vooral voor te knutselen hier en daar en gemakkelijk alles in 1 box bij te kunnen houden.
Dat wil niet zeggen dat ik natuurlijk wel naar de prijs/kwaliteit wil kijken.

Het is nog geen €33, je gaat daar je slaap toch niet over laten?

Prijs/kwaliteit zal het moeilijk te kloppen zijn. Pure kwaliteit gezien is het uiteraard allerminst niet het beste, verre van

Hiermee bedoel je dus dat het zeker niet de slechtste is?
33 euro vind ik nu ook wel super interessant voor zoiets eigenlijk :p
Zal zeker zijn werk doen. Maar als je weet dat een deftig bitsetje al meer kost dan zegt dat toch genoeg vermoed ik?

Voor af en toe wat DHZ werk is dat voldoende. Maar als je een verbouwing of een bouw doet dan zal je snel merken dat uw setje steeds meer en meer stukken zal missen naarmate het vordert. Tot op een gegeven moment je enkel nog dingen hebt die je niet gebruikt, de exotische maten dus :P

Iemand een idee hoe het elektrisch gerief van Stanley zich verhoudt tot andere merken?

Er staat in de DHZ vind ik een best mooie promo voor een afkortzaag, maar heb dus echt geen idee van de kwaliteit van Stanley. Voor handgereedschap is dat natuurlijk meer dan ok voor de gemiddelde DHZ'er.

Ondertussen een paar dagen aan het werk met deze. Kwaliteit echt meer dan ok, heel sterk en stabiel.

Had een Makita op het oog maar werd mij eigenlijk afgeraden door een schrijnwerker, dus toch deze gehaald.

Het bijgeleverde blad is wel vrij grof, meer dan ok voor daktimmer maar voor fijner werk zal ik toch een ander blad halen.

Ondertussen een paar dagen aan het werk met deze. Kwaliteit echt meer dan ok, heel sterk en stabiel.

Had een Makita op het oog maar werd mij eigenlijk afgeraden door een schrijnwerker, dus toch deze gehaald.

Het bijgeleverde blad is wel vrij grof, meer dan ok voor daktimmer maar voor fijner werk zal ik toch een ander blad halen.
Waarom precies afgeraden?

Die Stanley tools zie ik vooral vaak bij houthandels. Ik begrijp niet goed waarom in feite. Maar voor dat geld kan je niet gekloot zijn denk ik. Standaard leveren ze altijd wel een grof blad op die afkortzagen, of zo een half grof blad. Voor fijn werk is dat niet zo ideaal nee.

Iemand een suggestie voor een goeie Makita schroef/boormachine die in promotie is momenteel?
Ik ben aan het kijken voor een schroefmachine die ik hopelijk nooit meer ga moeten vernieuwen.
En ik wil bij Makita omwille van de batterijen voor andere Makita toestellen naar de toekomst toe.
Mijn vader heeft er al heel wat die ik altijd kan gebruiken en ik ga zelf ook in de toekomst nog vaker Makita toestellen kopen.

Terug
Bovenaan