Michel Drets
Well-known member
Hoe kan dat stopcontact werken (of hoe kan die 220V meten) als de aarding op de foute plaats is aangesloten?
Tussen L en PE of N meet je altijd 230v in een 3x400+N systeem...
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kan dat stopcontact werken (of hoe kan die 220V meten) als de aarding op de foute plaats is aangesloten?
die 0V tussen PE en N is toch niet gegarandeerd? In België misschien/waarschijnlijk wel, maar toch niet per definitie?Tussen L en PE of N meet je altijd 230v in een 3x400+N systeem...
Aan de transfo is de N normaalgezien (meestal?) geaard.die 0V tussen PE en N is toch niet gegarandeerd? In België misschien/waarschijnlijk wel, maar toch niet per definitie?
Bij 3x230v ga je geen 0V tegenkomen.die 0V tussen PE en N is toch niet gegarandeerd? In België misschien/waarschijnlijk wel, maar toch niet per definitie?

De blauwe van uw lampen mogen ook op uw zekering aangesloten worden (N).Vanuit mijn gewone zekering ben ik met de bruine naar de L gegaan.
De blauwe vanuit de zekering naar de N.
Hebben jullie tips voor online winkels voor kwalitatieve LED strips?
Ik vind aanbieders genoeg online, maar bijna nergens vind ik een aanbieder die ook (correcte) datasheets heeft van de LED strips die ze verkopen. Dan krijg ik zo bedenkingen bij de kwaliteit die ze aanbieden.
Alsook, mensen hier met ervaringen met dim-to-warm LED strips?
.Goedkopere LEDs hebben soms last van slechte kleurreproductie, waardoor je bvb bepaalde kleuren niet meer goed kan zien in dat LED licht.
Zo heb je de blijkbaar niet zo handige CRI om een indicatie te hebben: https://en.wikipedia.org/wiki/Color_rendering_index
Alsook de andere mogelijkheden: https://en.wikipedia.org/wiki/Color_rendering#Scales
Deze dingen vind je dan terug op de voorheen als afwezig vermelde datasheets.
Kans bestaat dat je het niet eens merkt, maar als je graag in de donkere wintermaanden wil kunnen kijken naar je Monet schilderij is dat toch wel belangrijk.
Kan zeker zonder probleem. Ik zou dan wel persoonlijk de andere 2 draden loskoppelen in de kast zodat er geen spanning opstaat.Kan een 1-fase op die zekering worden aangesloten? Of moet die er uit voor een andere?
Kan zeker zonder probleem. Ik zou dan wel persoonlijk de andere 2 draden loskoppelen in de kast zodat er geen spanning opstaat.
.De dikte van de kabeltjes te zien kan je ze niet instellen op 32A dus 7.2kW en 11kW is niet mogelijk.Is veiligheid op 1 fase effectief iets om van wakker te liggen?