Eendraadsschema
Active member
Denk dat u lamp ook op 12V moet zijn als ik u schema volg.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk dat u lamp ook op 12V moet zijn als ik u schema volg.
Besef ik allemaal al te goed. Vandaar dat ik hier dubbel check.
Om een elektricien hier te krijgen is een ander… veel te klein werkje voor die mannen.
Hier is het misschien duidelijker.
Lamp zie ik toch zo staan
Uw transformator geeft toch zeker 12volt wisselspanning?
Voor de rest ziet dat er vrij oké uit voor zover ik kan zien. Ik zou enkel wel kijken om die zwarte draad iets dieper in de klem te brengen en het geel/groen brugje in een andere kleur doen.

Ziet er goed uit!Links komt stroom binnen.![]()
D16-A2330-F31-A-4577-AE2-B-A63-C6-C309-E29 hosted at ImgBB
Afbeelding D16-A2330-F31-A-4577-AE2-B-A63-C6-C309-E29 gehost op ImgBBibb.co
Moet toch alles los maken en in een doosje monteren. Moet een groter suikertje gebruiken. Passen geen 2 kabels in
Geel/groene brug is al veranderd van kleur!
Eigenaardig mysterie en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Paar dagen geleden is de zekering hier gesprongen omwille van een kapotte spot. Spot vervangen, zekering aangezet. All ok, buiten dat op een totaal andere plekken alle g27 lampen niet meer werken in 1 armatuur (filament lampen).
Ik heb alle lampen eruit gedraaid en daar 1 standaard Philips hue lamp ingedraaid en elk socket geprobeerd en dit werkte perfect.
Ik heb nu 4 nieuwe hue filament lampen gekregen. Als ik ze indraai werken ze niet, enkel als ik ze combineer met die standaard Philips hue (dus 1x1, 1x2. 1x3). Anders doen de lampen niks (buiten heel licht schijnen, maar dat is echt 1/2%.
Als ik ze indraai in een ander armatuur dan werkt elke filament lamp perfect en direct 100%.
Wat zou er mis kunnen zijn?
Het zal wel zoiets zijn. Maar ik begrijp niet waarom hij zonder een andere g27 (niet filament) lamp dan niet werkt. In de hue-app komt hij wel tevoorschijn, enkel komt er geen licht.Slecht contact in dat armatuur?
Smijt aub die suikertjes/lusterklemmen buiten! En gebruik van die wago's zoals voorgesteld. Maar zoals gekableerd ziet het er goed uit.
Onlangs wou ik m’n gsm opladen aan één van de stopcontacten van mijn pas opgeleverde nieuwbouwwoning. Ik hoor de differentieelschakelaar uitvallen. Raar. Op een ander stopcontact werkt alles wel perfect. Even zelf op onderzoek en kwam het volgende tegen:
![]()
7972-FB6-F-427-E-4172-AEAB-4-F1-DDC2426-F5 hosted at ImgBB
Afbeelding 7972-FB6-F-427-E-4172-AEAB-4-F1-DDC2426-F5 gehost op ImgBBibb.co
Blijkbaar probleemloos gekeurd geraakt…
Had jij uw elektriciteit niet zelf gedaan?Ook meegemaakt bij ons.

Als dat een bedrijfswagen is staat daar uiteraard een teller tussen, al dan niet geïntegreerd in de laadpaal. Hoe zou je anders afrekenen met je werkgever? Als die teller bidirectioneel is werkt dat dus juist (als je elektriciteit afneemt zou die aftrekken van wat je mag claimen aan je WG).Hoeveel tellers heb je dan binnenkort in u bord staan? Werkgevers gaan dit nooit toestaan want dan gaan de batterijen van de voertuigen die de werkgevers ter beschikking stellen aan hun werknemers ook sneller verslijten en dat willen werkgevers niet.
Ik was aan 't denken dat die blauwe kabel wat te veel gestript is, en was mij al aan 't schamen dat er hier misschien ook ergens zo'n stopcontact zal zitten.Onlangs wou ik m’n gsm opladen aan één van de stopcontacten van mijn pas opgeleverde nieuwbouwwoning. Ik hoor de differentieelschakelaar uitvallen. Raar. Op een ander stopcontact werkt alles wel perfect. Even zelf op onderzoek en kwam het volgende tegen:
![]()
7972-FB6-F-427-E-4172-AEAB-4-F1-DDC2426-F5 hosted at ImgBB
Afbeelding 7972-FB6-F-427-E-4172-AEAB-4-F1-DDC2426-F5 gehost op ImgBBibb.co
Blijkbaar probleemloos gekeurd geraakt…
Euhm, op deze lijst:Een groter probleem met V2G in belgie is dat er (bij mijn weten) nog altijd geen laadpaal op de synergrid C10/11 lijst staat dus vandaag kan en mag je dat nog niet installeren (in een netgekoppelde installatie).
Je hebt gelijk, approval date 26/07/22 oftewel eergisterenEuhm, op deze lijst:
Hier te vinden:
Synergrid homologatie - Synergrid
Op deze pagina vindt u informatie over het wat en waarom, het toepassingsgebied en de algemene procedure van de Synergrid homologatie.www.synergrid.be
Staat de Wallbox Quasar (V2G) toch gewoon?
Dat is ook volgens mij de enige commercially available V2G laadpaal op dit moment.
De Quasar 2 komt binnenkort uit, en die zal waarschijnlijk ook op die lijst staan...
.lektriciteit niet zelf gedaan?
Dat is wel een klassieke fout voor een hobby-doe-het-zelver, maar dat een professioneel installateur dat doet baart me toch zorgen![]()

Ah wow, dacht dat die er eerlijk gezegd altijd al opstond sinds release omdat die dus gewoon te koop is hier dus dacht ik, ik onderbouw mijn gut feeling even.Je hebt gelijk, approval date 26/07/22 oftewel eergisteren.
De lijst op mijn pc was van eerder dit jaar.
Alweer een probleem minder.