Mixhell
Well-known member
Krijg je dat gemakkelijk weggestoken in een kabelgoot? Heb er eentje van 35x80 waar een UTP-kabel of 6 door gaatkeystones en "stevige" RJ45 connectors zoals:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Krijg je dat gemakkelijk weggestoken in een kabelgoot? Heb er eentje van 35x80 waar een UTP-kabel of 6 door gaatkeystones en "stevige" RJ45 connectors zoals:
met de storm merk ik dat er een langs paar inbouwdozen tocht komt. Best met silicone dichtspuiten?
.Holle wand of snelbouwers?met de storm merk ik dat er een langs paar inbouwdozen tocht komt. Best met silicone dichtspuiten?
er zit niet genoeg gips rond de inbouwdozen en het zijn geen luchtdichte dozen. dE woning is al bewoond dus de dozen vervangen is neit haalbaarHoe kan dat, de flexen vertrekken toch binnen uw beschermd volume? en als ze deftig zijn vastgezet, dan kan er door de gips geen tocht komen.
Je kan de flexen met silicone dichtspuiten, maar dat kan naderhand wel lastig zijn. De vraag is wat levert het op...
Inderdaad, positie 1. Mijn Wallbox Copper SB hangt al meer dan 7 jaar buiten in weer en wind, en is zwart mat geworden ipv blinkend. Totaal niet erg, en ook nooit problemen gehad met overhitting.Positie 1 geniet mijn voorkeur. Dicht genoeg bij je parkeerplaats. Verspert je oprit niet tijdens het laden. Kabel gemakkelijk te verwerken (door muur of in de grond naar kruipkelder). Dat afdak is een grote bonus want (1) geen directe regen/ijs/sneeuwval (2) significant koelere werken in de zomer (3) veel minder blootstelling aan UV. Die bakken zijn wel UV-hardened maar 10 zomers dag in dag uit ga je toch zien aan de kleur van de plastiek.
Het is niet omdat de laadpaal vol in de zon staat, dat die daarom niet zal werken. Een Alfen zal bij oververhitting gewoon trager laden tot de temperatuur gedaald is. De hoogst gemeten temperatuur ooit in mijn laadpaal met grijze behuizing was 66 °C. D
Rookienumbers... Grijze kap, op het zuiden. Misschien zou ik er beter een witte kap opzetten.
![]()
Typische maximum geleider temperatuur zo rond the 90 graden in bedrijf (plaatsing meestal maar 60). Ideaal is dat toch allemaal niet. Iets met regels van goed vakmanschap ofzo
Typische maximum geleider temperatuur zo rond the 90 graden in bedrijf (plaatsing meestal maar 60). Ideaal is dat toch allemaal niet. Iets met regels van goed vakmanschap ofzo
Niks... De geleider temperatuur is niet deze van in de laadpaal. Check ook eens de bedrijfstemperatuur in de datasheet, als blijkt dat het al te hoog is, installatiefout van de installateur.Maar wat moet ik dan doen met mijn oprit op het zuiden? Een afdakje bouwen voor de laadpaal... Die dingen moeten daar maar op ontworpen worden, de condities waar die in staan zijn bekend,. Desnoods steken ze er een ventilator in...
Niks... De geleider temperatuur is niet deze van in de laadpaal. Check ook eens de bedrijfstemperatuur in de datasheet, als blijkt dat het al te hoog is, installatiefout van de installateur.